Dijeta Dijetni savjeti 19. veljače 2021.

Sedam čestih grešaka zbog kojih kilogrami ne idu dolje

Foto: shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako si to doživjela onda znaš koliko je bolno kada ti se nakon tjedan dana dijete i vježbanja kazaljka na vagi ne pomjeri prema dolje, nego je na istom mjestu ili pokaže čak i kilogram više. Unatoč tome koliko si motivirana za dijetu i vježbanje, gubiti kilograme nije jednostavno jer puno je lakše unositi kalorije, nego ih trošiti.

Ako si se prepoznala u gore navedenim rečenicama, možda je vrijeme da napraviš inventuru i otkriješ u čemu je problem. Napravili smo popis najčešćih pogrešaka na temelju odgovora nutricionista s kojima smo razgovarali o mršavljenju u našim brojnim tekstovima objavljen na missZDRAVOJ.

Ne jedeš dovoljno

Ako ne unosiš dovoljan broj kalorija, odnosno onoliko koliko je potrebno za održavanje normalnih metaboličkih funkcija tvoje tijelo postaje vrlo nesretno. U 'strahu' od kalorijskog deficita tijelo svu unesenu energiju skladišti i metabolizam se usporava, a to je tako tipično za žene. Pouzdani znakovi da ne unosiš dovoljno kalorija su konstantan umor te česte prehlade i upale.

 
 

Uzimaš kalorije iz pogrešnih izvora

Svatko tko je dugo na raznim dijetama je vjerojatno već došao do spoznaje da nisu sve kalorije jednake. Studija objavljena 2011. u časopisu New England Journal of Medicine pratila je dvije skupine osoba koje su uzimale jednak broj kalorija, ali iz različitih izvora. Skupina koja je uzimala kalorije iz nezdravih izvora više se udebljala od skupine čija je prehrana bila zdrava. Ukratko 500 kalorija koje dolaze od torte koja se sastoji od zasićenih masnoća i šećera, nije isto što i 500 kalorija iz lososa i brokule. Zasićene masnoće i šećer najbrže dovode do debljanja, osobito, ako ne vježbaš. Stoga je najbolje prehranu bazirati na nemasnim proteinima, svježem voću i povrću i dobrim masnoćama.

 
 

Svaki dan radiš iste vježbe

Naravno da je bilo kakva tjelovježba bolja od nikakve. Ali tijelo se prilagođava, pa tako onih osam pretrčanih kilometara koji su ti pomogli da se riješiš prvih pet kilograma, neće ti pomoći da se riješiš zadnjih pet. "Ako ne ponavljaš istu tjelovježbu svaki dan tijelo ti se neće uspjeti prilagoditi. Treba kombinirati aerobne i treninge snage jer ćeš tako trošiti više kalorija. Postoji niz studija koje su potvrdile da treninzi snage dodatno sagorijevaju kalorije i dugo nakon treninga.

 

Više jedeš zato što vježbaš

Ako misliš da možeš pojesti koju krišku pizze više jer vježbaš, a ne udebljati se griješiš. Kao što je već rečeno kalorije se puno teže troše, nego što se unose. Tako da ćeš prije smršavjeti, ako ne vježbaš i jedeš salatu za večeru, nego ako vježbaš i jedeš pizzu. Naravno, osim mršavljenja vježbanje ima niz prednosti i zato ne treba odustati od njega.

 

Zanemaruješ potrebu za snom i vodom

Zdrava prehrana i tjelovježba čine važan dio zdravog života, ali jednako tako su važni i dostatna hidratacija organizma i dovoljno kvalitetnog sna. Dehidracija usporava metabolizam masti, a osim toga voda ti daje osjećaj sitosti. Mnogi ljudi ne znaju razlikovati žeđ od gladi, pa umjesto da popiju vode, pojedu nešto. Uopće ne treba dopustiti da dođe do osjećaja žeđi, nego organizam treba redovito hidratizirati. Studija objavljena 2013. godine u časopisu Nature Communications pokazala je da su mozak drugačije reagira na hranu kad je osoba naspavana i kad nije. Neispavana osoba više žudi za slatkom i slanom hranom.

 

Ne jedeš dovoljno tijekom dana

Jedna od najvećih dijetnih grešaka koju ljudi rade je da opsesivno broje kalorije tijekom dana i onda navečer postanu toliko gladni da više uopće ne biraju što će pojesti. Jedi kvalitetno i dovoljno tijekom cijelog dana i pazi da unosiš dovoljno bjelančevina, zdravih masnoća i vlakana koje te čine sitom. Također je u redu i sebi malo progledati kroz prste što znači da ako je 85 hrane koju unosiš zdravo, onih 15 posto ti neće napraviti veliku štetu. Problem je što si mnogi predbacuju i najmanji pogrešan zalogaj pa osjećaju da su podbacili i onda odustaju od dijete. Ako napraviš veću grešku jednostavno u sljedećem obroku ili sljedeći dan nastavi sa zdravim programom.

 

Nisi realna kada je u pitanju tvoje tijelo

Neki ljudi ne mogu biti mršavi i to je činjenica s kojom se treba pomiriti. Tvoj tip tijela određuje broj i brzinu gubitka kilograma. Kad se suočiš i pomiriš s biološkim datostima život će ti biti bolji jer ćeš konačno prihvatiti sebe. Gubitak kilograma ne znači uvijek i bolje zdravlje. Najbolje je doći i ostati na onoj težini na kojoj imaš dovoljno energije i snage za sve svoje obveze.

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.