Zdravlje 13. svibnja 2020.

Mikrobiota crijeva može se obnoviti u 24 sata uz ove namirnice

Foto: shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako ovo čitaš, već znaš da je zdravlje crijeva temelj tvojeg cjelokupnog zdravlja i dobrobiti. Ali, koja je najbolja dijeta kada je u pitanju zdravlje crijeva i cjelokupnog probavnog sustava? Koje su najbolje namirnice, a koje su one koje bi trebala izbjegavati?

Ono što jedeš određuje koje bakterije uspijevaju u tvojim crijevima, a istraživanja nam govore da dobre bakterije postaju još jačim kada ih hraniš pravom hranom.

Jesi li znala da tvoje tijelo može stvoriti kompletno novu mikrobiotu crijeva u samo 24 sata? To znači da nikada nije kasno započeti s boljom prehranom jer samo 24 sata je potrebno da se osjećaš bolje, samo 24 sata tvojem tijelu potrebno je da povrati energiju uz pomoć dobrih i zdravih namirnica i da se očisti probavni sustav.

Možda te zanima... Samo ove 4 namirnice trebaš kada imaš probavne probleme Hrana

Pa kako onda možeš to napraviti? Koje su to optimalne namirnice? Portal Healthy happy heroes prenosi kako je riječ o dvije kategorije na koje se trebaš usredotočiti:

  • Probiotici: pomažu obnoviti razinu dobrih bakterija u crijevima.
  • Prebiotici: hrana za  dobre bakterije u crijevima. Prebiotici su vlakna koja sami ne probavljamo, pa ih konzumiraju dobre bakterije u našem probavnom sustavu.

Prebiotska i probiotička hrana konzumirana zajedno recept su za sretna i zdrava crijeva te probavni sustav. No, ključne namirnice kada su oni u pitanju mogu se razvrstati u četiri skupine:

  • Fermentiranu hranu - fermentacija ne samo da hranu čini ukusnom, već rezultira i prirodnim izvorom probiotika. 
  • Vlakna - vlakna su prirodni prebiotik koji djeluje kao hrana dobrim bakterijama. Nalaze se u određenom voću, povrću i cjelovitim žitaricama
  • Voće - iako je voće općenito zdrav izbor, postoji nekoliko plodova koji su iznad svih ostalih kada je u pitanju zdravlje crijeva. O njima više u nastavku.
  • Fundamentalnu hranu ili namirnice - proteini, ugljikohidrati, masti, voda, vitamini i minerali - hrana bogata spomenutim hranjivim sastojcima koja će pomoći održati zdravlje crijeva.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock

Fermentirana hrana

Fermentirana hrana opskrbljuje tvoj probavni sustav s puno zdravih, živih mikroorganizama koji će istisnuti nakupljene nezdrave bakterije i podržati cjelokupno zdravlje. Proces fermentacije postoji već stoljećima. Naši preci odavno su ga otkrili, vjerojatno slučajno, a danas je ona odličan način da sačuvaš sezonske namirnice i produžiš njihov vijek valjanosti.

Bozic_Jabuka_Blagdani-Crop Možda te zanima... Ovim namirnicama izbjegni debljanje, mučninu i probavne smetnje tijekom blagdana Hrana

To je spori proces dekompozicije (razgradnje) pojedinih komponenti u kojem nastaju velike količine probiotika koji su odlični za tvoja crijeva. Neka od najpoznatijih fermentiranih jela i namirnica uključuju:

  • kiselo zelje ili kupus
  • tempeh (tradicionalni indonezijski sojin proizvod, proizveden od fermentirane soje.)
  • miso (tradicionalna japanska začinska mješavina proizvedena fermentiranjem soje sa solju, a ponekad i rižom, ječmom, morskim algama ili drugim sastojcima)
  • kefir
  • kiseli krastavci
  • jogurt
  • kimchi (poznata tradicionalni prilog od slanog i fermentiranog povrća, poput napa kupusa i korejske rotkvice, napravljen s širokim izborom začina, uključujući gochugaru/ korejsku chilli papričicu, mladi luk, češnjak, đumbir i ostale)

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Vlakna

Vlakna su najvažniji sastojak za zdravlje crijeva. Nažalost, samo 3 % Amerikanaca unosi preporučenih 40 grama vlakana koje trebaju konzumirati svaki dan. Vlakna su snažan prebiotik, koji hrani dobre bakterije. Ona se također bore protiv upale crijeva, a prema medicinskim istraživanjima otkriveno je da konzumacija hrane koja sadrži vlakna smanjuje rizik od upale za čak 40 %.

Možda te zanima... 5 savjeta za savršeni detoks crijeva pomoću psylliuma Zdravlje

Neke od najboljih namirnica punih vlakana kad su u pitanju njihove prebiotske moći su:

  • grah
  • palenta
  • sjemenke lana
  • jicama (korjenasto povrće, koje se tradicionalno uzgaja u Meksiku i Srednjoj Americi)
  • jeruzalemska artičoka ili čičoka (tradicionalno se koristi u Srednjoj Americi, a sadrži inulin, dijetalno vlakno koje je korisno za zdravlje ljudske crijevne mikroflore te vitamine B1 i B3 i razne antioksidanse)

Voće

Kao što smo već naveli, većina voća izvrsna je kada je u pitanju zdrava prehrana i općenito zdravlje, no ove tri namirnice ističu se kada govorimo o zdravlju crijeva i probavnoga sustava.

  • jabuke - ne samo da su dostupne svugdje i gotovo kroz cijelu godinu, one su izvrstan dodatak zbog količine vlakana koje sadrže
  • borovnice - poznata superhrana, puna antioksidansa, vitamina i minerala te vitamina K
  • banane - su standardni recept za smirenje želudca. Zbog visoke razine kalija i magnezija također dobro utječu na smanjenje ostalih upala. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Fundamentalne namirnice

Sad kad si prošla kroz izdvojene namirnice koje su bitne kroz prve tri skupine (fermentiranu hranu, vlakna i voće) red je došao na dodatne namirnice čija je hranjivost neupitna, a odlično će se slagati s onima prethodno nabrojenima.

Možda te zanima... 5 prirodnih preporuka za smirenje sindroma iritabilnog crijeva Zdravlje

One sadržavaju dodatne doze proteina, ugljikohidrata, masti, vitamina i minerala koji će pomoći u stvaranju i održavanju dobrih bakterija unutar probavnoga sustava:

  • brokula
  • šparoga
  • jestive alge
  • češnjak
  • shirataki rezanci
  • kakao
  • pšenične mekinje
  • slanutak
  • zobene pahuljice

Započni s ubacivanjem ovih namirnica na svoje jelovnik i u svoju svakodnevnu rutinu i ubrzo ćeš vidjeti promjene u načinu na koji se osjećaš. Osim tvoje sreće, sretna će biti i tvoja crijeva i probavni sustav.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7Zdrava dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7Zdrava te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
    • Default avatar -
      MarijaIvana

      Dobar dan svima, ja se zovem Marija Ivana, samohrana sam majka 3 djece iz Hrvatske i želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobio zajam od 90,000 eura od pouzdanog zajmodavca. Već sam dva puta postao žrtvom prijevare sa zajmovima, prije nego što sam upoznao gospodina Davea Thompsona, pročitao sam svjedočanstvo i kontaktirao ga. Zvao sam ovog zajmodavca čovjekom Božjim, jer je odgovarao na moje molitve za kredit.kontaktirajte putem e-pošte: westlakefinancehome@gmail.com

    Komentiraj, znaš da želiš!

    Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.