Zdravlje 391 prikaza 09. svibnja 2016.

6 prednosti krila za zdravlje srca

Ulje-Kril
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Omega-3 masne kiseline smatraju se jednim od najvećih otkrića u povijesti nutricionizma. Tim otkrićem, još u ranim sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, spoznalo se kako ''masno'' u prehrani ne mora nužno značiti ''zlo''! Suvremena istraživanja dokazala su kako omega-3 masne kiseline pružaju zaštitni učinak na zdravlje srca i krvnih žila.

Revolucija u nutricionizmu

Prije nekoliko godina pravu „revoluciju“ u nutricionizmu izazvalo je otkriće novog prirodnog izvora omega-3 masnih kiselina: posebna vrsta račića koji žive u čistom moru Antarktika poznati pod nazivom Kril. Što je tako posebno i koje su dobrobiti ulja krila za zdravlje objasnio je Nenad Bratković, magistar nutricionizma.

  • Visoka bioraspoloživost (iskorištenost u organizmu) omega-3 masnih kiselina prema nekim znanstvenim izvorima iznosi i više od 30%.
  • Čistoća (manja mogućnost onečišćenja toksinima), obzirom da ovi antarktički račići prebivaju na dubljim predjelima hladnih mora
  • Jedinstveni kemijski oblik - fosfolipidi: za razliku od tipičnog kemijskog oblika masnih kiselina kod ribljeg ulja (triglicerida), masne kiseline u antarktičkim Kril račićima jedinstveno dolaze vezane za specifične fosfolipide (preko 50 posto).
  • Prirodno sadrže astaksantin, jedan od najboljih antioksidansa. Zbog astaksantina ulje Kril račića nije žućkaste boje poput većine izvora omega-3 masnih kiselina već specifične crvene boje. 
  • Visoka antioksidativna vrijednost ulja Kril račića (uvjetovana sinergijskim učinkom omega-3 masnih kiselina, vitamina E i astaksantina), skoro pa 50 puta veća od tipičnog ribljeg ulja, u kojem je omjer EPA:DHA 18:12.
  • Stabilnost: prirodna prisutnost vitamina E i astaksantina prirodno čuva nezasićene masne kiseline u ulju od oksidacije.

Najbolji izvor omega-3 (i to EPA i DHA, za život neizostavnih) masnih kiselina je masna riba. Prije svega, to je plava riba: skuša, sardine, inćuni ili pak losos. Kao sporedni izvor omega-3 masnih kiselina mogu biti jaja, a od biljnih vrlo korisnih izvora to su orasi, bademi i lanene sjemenke. Do sada se kao najbolji i najčešći izvor omega-3 masnih kiselina kod dodataka prehrani koristilo riblje ulje. S vremenom se kao predmet spoticanja počeo isticati stupanj čistoće prehrambenih izvora. Naime, ako se konzumira riba izlovljena u rizičnim područjima ili ako se kod proizvodnje dodataka prehrani koristi riblje ulje lošije kvalitete moguća su onečišćenja u vidu ostataka žive, dioksina i PCB-a u ribljem ulju.

Neki od većih znanstvenih i stručnih autoriteta današnjice poput Stiga Bengmarka, Louisa Ignarra, JosephaMercole i sami redovito uzimaju omega-3 dodatke prehrani, i to baš nove izvore - Kril. Kril planktonski račići odobreni su od strane Europske Komisije kao Novel Food (Nova hrana).

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.