Zdravlje 25. rujna 2022.

10 znakova da si zdrava bez obzira na tjelesnu težinu

Foto: shutterstock Kada imamo zdravstveni problem ili smo pod stresom, odmah ćemo to primijetiti po snu
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Tjelesna težina nije jedini indikator zdravlja, a ako zadovoljavaš ove parametre možeš biti mirna i znati da je tvoj organizam zdrav

Kada razmišljamo o zdravlju, većina će nas se fokusirati na tjelesnu težinu i na to imamo li dobar tjelesni indeks mase. Iako prekomjerna tjelesna težina može biti opasna i nosi određene rizike za zdravlje srca, krvnih žila i ostatka organizma, nekoliko kilograma viška ne znači nužno da nisi zdrava

Postoji nekoliko indikatora zdravlja na koje trebamo obratiti pažnju. Ako su svi ovi parametri zadovoljeni i ne primjećuješ da imaš neki određeni zdravstveni problem, možeš biti mirna i ne brinuti se toliko oko trbuščića ili broja koji pokazuje vaga. 

Imaš redovnu stolicu

Redovna stolica nije samo ključ zdrave probave nego i cijelog organizma. Kroz stolicu izbacujemo višak neprobavljene hrane i spojeve koje ne možemo probaviti, ali i toksine koji bi mogli loše utjecati na zdravlje ako se predugo zadrže u tijelu. Dobra probava ključ je smanjenja upalnih procesa u tijelu tako da redovna stolica može biti pokazatelj zdravlja organizma. Ne postoji jedan točan broj koliko puta dnevno ili tjedno trebaš prazniti crijeva jer je svaki organizam drugačiji te metabolizam pojedinca može biti brži ili sporiji. Kako prenosi Healthline, normalno je vršiti nuždu od jednom dnevno do tri puta tjedno

Urin je bistar

Urin je najbolji pokazatelj toga jesi li dovoljno hidrirana. Mayo Clinic navodi da je normalna boja urina blijedo žuta, ali da nekada može biti i tamnija zbog hrane koju jedemo ili lijekova koje pijemo. Ako je urin ipak previše taman, gotovo narančast, vrijeme je da počneš piti više vode. S druge strane, ako je urin gotovo bezbojan, unosiš ipak malo previše vode. 
 

Možda te zanima... Koliko često je normalno mokriti u jednom danu? Zdravlje

Menstruacija je redovna

I sama znaš da na menstrualni ciklus može utjecati sve, od stresa i prehlade do putovanja ili promijene životnih navika. Ako je razmak između mjesečnica 21 do 35 dana i sama mjesečnica traje od dva do sedam dana, možeš biti mirna. Ako je tvoj ciklus neredovit i traje duže od navedenog, svakako se posavjetuj s liječnikom kako bi otkrila koji je uzrok tome. 

Možeš podnijeti emocionalni stres

Zdravlje nije samo fizičko - moraš paziti i na mentalno zdravlje koje često poljulja stres. Nositi se s manjom količina stresa trebao bi moći svatko, no ako primijetiš da ti i na prvu pojavu stresa život postaje kaotičan i ne možeš kontrolirati svoje misli i postupke, vrijeme je da se obratiš stručnjaku. 
 

Možda te zanima... Ponekad jednostavno "pukneš" pod pritiskom? I to ima svoje prednosti Zdravlje

Imaš dobar ten 

Akne i razne iritacije na licu mogu biti znak lošeg zdravlja. Pojava hormonalnih akni često je posljedica drugih skrivenih zdravstvenih stanja i može biti znak da je vrijeme za posjet liječniku. Koža je naš najveći organ pa se tako brojne upale u tijelu mogu manifestirati upravo na njoj. Zdrava koža znak je i zdravog organizma što ne znači da ju ne trebaš pravilno njegovati kremama i serumima. 
 

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Joga, pilates i hodanje najbolji su izbor za sve, čak i najveće "hejtere" tjelovježbe

Redovno se krećeš

Ne moraš trčati maratone da bi bila zdrava, dovoljno je svaki dan se malo prošetati ili se dobro istegnuti nakon buđenja. Tjelovježba bi trebala biti dio tvoje svakodnevne rutine i zato je najbolje odabrati tjelovježbu u kojoj uživaš i koja ti neće biti teret. Joga, pilates i hodanje najbolji su izbor za sve, čak i najveće "hejtere" tjelovježbe.

Osluškuješ svoj apetit

Jesti zdravo ne znači nužno znati točnu kalorijsku vrijednost svakog obroka, ponekad je dosta jednostavno osluškivati svoje tijelo. Ako jedeš samo kad si gladna, znaš prepoznati kada si sita i jedeš dovoljno voća i povrća, na pravom si putu. Poneka slastica ili pizza ne znače da se nezdravo hraniš jer je upravo ta sloboda uživanja u hrani važna za naše mentalno zdravlje. 

Okružena si prijateljima

Nitko od nas ne može ići kroz život sam jer su ljudi ipak društvena bića. Prijatelji su nam potrebni u životu kada nam je najteže, a isto tako nam pomažu da se zabavimo i tako riješimo stresa. Dobri međuljudski odnosi su važni pa tako istraživanja pokazuju i da će ljudi koji nisu zadovoljni svojim poslom na njemu ostati zbog dobrih odnosa s kolegama. 
 

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Dobro društvo prijatelja važno je za naše mentalno zdravlje

Nisi često bolesna

Prehlade, gripe i crijevne viroze te često zaobilazne? Odlično, to je znak da je tvoj imunološki sustav jak i organizam zdrav. Kada u tijelu imamo razna upalna stanja i druge probleme sa zdravljem, često ispašta naš imunološki sustav i postajemo podložniji napadima virusa i bakterija. 

Mirno spavaš

Kada imamo zdravstveni problem ili smo pod stresom, odmah ćemo to primijetiti po snu. Ako lako zaspiš, spavaš mirno i ujutro se budiš odmorna, ne moraš previše brinuti. Dobar san nije samo znak zdravlja nego nam pomaže i održavanju optimalnog mentalnog zdravlja i raspoloženja, prenosi Mental Health Foundation
 

Zdravolovci Možda te zanima... Upoznaj Zdravolovce: Novi stručni tim portala missZdrava Zdravlje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.