Zdravlje 30. rujna 2021.

10 namirnica protiv nadutosti koje ti mogu pomoći da imaš ravan trbuh

Foto: shutterstock Nadutost je stanje koje se javlja kada trbuh zadržava tekućinu, zadržava plinove ili se čini otečenim, a često dolazi s boli ili nelagodom
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako imaš problema s nadutosti, sigurno se jedan tren osjećaš izvrsno, a zatim sljedeći naduto i okruglo. No, ne brini, nisi sama. Donosimo ti hranu koja će ti pomoći u borbi s ovim želučanim problemom.

Nadutost je stanje koje se javlja kada trbuh zadržava tekućinu, zadržava plinove ili se čini otečenim, a često dolazi s boli ili nelagodom. Jedan je od najčešćih želučanih problema. Pokretači tog stanja su zatvor i prejedanje, sindrom iritabilnog crijeva (IBS) i navika gutanja zraka pri prebrzom pijenju ili jelu - svi pridonose nadutosti trbuha. "Konzumiranje hrane koja sadrži određene sastojke, kao što su laktoza, šećerni alkoholi ili dodana vlakna poput korijena cikorije, koju neki ljudi teško probavljaju također može uzrokovati nadutost", kaže sportska dijetetičarka Marni Sumbal, autorica knjige Essential Sports Nutrition.

"Kad te tvari uđu u debelo crijevo, bakterije se hrane njima proizvodeći mjehuriće plina zbog kojih se želudac naduo." Kad tijelo zadrži previše vode, a tekućina se nakuplja između stanica - recimo nakon što si pojela slanu pizzu iz fast fooda - Sumbal kaže da se i to može manifestirati kao naduti trbuh. Na sreću, čak i kad se osjećaš kao da ćeš doslovno eksplodirati, pravilnom prehranom kojom ćeš regulirati stolicu uspjet ćeš ponovno stegnuti remen. Evo najboljih namirnica protiv nadutosti koje možeš dodati u svoju košaricu.

Možda te zanima... Uz ove namirnice i ti ćeš imati ravan trbuh, a nadutost će nestati Dijeta

Kefir

Ponekad može doći do plinova i nadutosti kada se broj korisnih bakterija u probavnom traktu smanji. Sumbal kaže da u tim slučajevima probiotici u određenoj fermentiranoj hrani, poput kefira, mogu pomoći u uspostavljanju bakterijske ravnoteže u korist dobrih bakterija kako bi probava bila učinkovita. Vjerojatno znaš da je jogurt pouzdan izvor probiotika, ali možda nisi svjesna da sve popularniji kefir zapravo sadrži do tri puta više korisnih tvari od običnog jogurta. Ako imaš problema s probavom laktoze, kefir je gotovo lišen ovog potencijalnog problema. Kefir se može koristiti u smoothiejima, kao zamjena za mlaćenicu u palačinkama ili sa žitaricama.

Avokado

Svakako je potrebno malo natrija u prehrani kada prijeđeš silne kilometre na biciklu, ali za neke ljude konzumiranje previše slane hrane može dovesti do zadržavanja vode u tijelu. Zato je to dobar razlog da jedeš puno hrane bogate kalijem poput avokada. "Natrij usisava vodu u stanice, a kalij je 'ispumpava' tako da može pomoći u uklanjanju nadutosti", kaže Sumbal. Hrana bogata kalijem uključuje avokado, krumpir, banane, mahunarke, špinat i tikvice. Avokado je dobar izbor za bilo koji obrok (doručak, ručak i večera) i sadrži zdrave masti zbog kojih se osjećamo sito. 

Možda te zanima... 6 simptoma koji upućuju na ozbiljne probleme s trbuhom Zdravlje

Đumbir

Jedan od najstarijih kućnih lijekova za sve, od bolnih mišića do grlobolje, je đumbir koji također može učiniti čuda kad se nakon obilnog obroka osjećaš poput Michelina. "Spojevi u đumbiru mogu potaknuti tjelesne sokove u crijevima koji pomažu probavi i dopridonose smanjenju nadutosti uzrokovane probavnim smetnjama", kaže Sumbal. Nakon obroka namoči nekoliko kriški svježeg đumbira u vruću vodu i pij poput čaja. Svježi đumbir se također može dodati u smoothieje i preljeve za salate, a sušeni đumbir u prahu može zobenim pahuljicama dodati ljutinu.

10 namirnica protiv nadutosti koje ti mogu pomoći da održavaš ravan trbuh Možda te zanima... Ako patiš od nadutosti ovako bi trebao izgledati tvoj jelovnik Hrana

Naranče

Većina ljudi trebala bi dodati više vlakana u svoju prehranu, ali nakon što pojedu neprobavljive ugljikohidrate, plinovi i nadutost mogu biti nuspojava, osobito ako nisu navikli jesti puno. „Plin se javlja kao nusprodukt probave vlakana, ali pijenje vode može pomoći poticanjem kretanja vlakana kroz probavni sustav ”, napominje Sumbal. Naravno, pitka voda izvrstan je način da dobiješ tekućinu koja je potrebna za bolje probavljanje te salate od leće koju si upravo pojela, ali trebala bi konzumirati i hranu bogatu vodom poput naranči, dinja, bobičastog voća, rajčice i krastavaca. Sumbal dodaje da je još jedan razlog da ostaneš hidrirana tekućinama i vodenastom hranom, poput naranči, to što tijelo nastoji pohraniti vodu kada je u stanju dehidracije jer omjer soli i vode postaje neuravnotežen i tijelo zadržava dodatnu tekućinu dok se ravnoteža ne uspostavi. A ovo može biti recept za dodatnu nadutost.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Šparoge

Šparoge čine da urin ima specifičan miris, ali djeluju kao diuretik, a također mogu stvoriti i potrebu za mokrenjem, a pomažući izbaciti višak vode iz sustava, ublažavaju nelagodu koju izaziva nadutost nastala zbog zadržavanja vode. Šparoge jednako tako sadrže prebiotička vlakna, "koja, za razliku od probiotika koji su žive bakterije koje se nalaze u hrani i dodacima prehrani, pomažu hraniti dobre bakterije u crijevima kako bi probavni trakt nesmetano funkcionirao", objašnjava Sumbal. 

Banana_5 Možda te zanima... Nadutost: 8 namirnica za dodati i 7 za izbaciti za savršenu probavu Hrana

Paprena metvica

Ako se nakon obroka osjećaš naduto, učini si uslugu i posegni za šalicom čaja od metvice. "Ulja u metvici, uključujući mentol, mogu pomoći u opuštanju mišića probavnog trakta kako bi se ublažili grčevi koji izazivaju nelagodu i nadutost u želucu", kaže Sumbal. Predlaže da se natapaju listovi svježeg čaja od paprene metvice jer se ulja protiv nadutosti mogu izgubiti tijekom obrade koja se događa kada se metvica osuši, a zatim fino samlije kako bi se natrpala u vrećice čaja. Svježe listove mente možeš staviti i u salate ili pomiješati s voćem.

Grah

Zvuči kontraindikativan, ali ako jedeš hranu poput graha i povrća poput brokule, imaš osjećaš da si još nadutija, no češće izlaganje tijela tim namirnicama može pomoći da ga naučiš da ih bolje probavi. Dakle, pokušaj ga dodati u svoju prehranu na redovitijoj bazi pa ćeš vjerojatno primijetiti velike promjene. "Konzumiranje bilo kojeg povrća koje se slabije podnosi, kuhano također može olakšati probavu", dodaje Sumbal. 

Možda te zanima... 8 simptoma manjka želučane kiseline koja uzrokuje nadutost i žgaravicu Zdravlje

Sjeme komorača

Ne samo da su sjemenke s okusom anisa odličan način za prikrivanje lošeg daha nego postoji i duga tradicija korištenja za ublažavanje probavnih tegoba poput nadutosti i grčeva. Moguće je da sjemenke komorača sadrže spojeve koji ublažavaju grčeve probavnog trakta. To je razlog zašto mnogi indijski restorani nude sjemenke komorača nakon što si se najela. Kad želiš da se tvoj želudac smiri, možeš grickati sjemenke izravno ili ih namočiti u vrućoj vodi i pijuckati poput čaja. Možeš ih koristiti i kao začin pri kuhanju jela poput umaka od tjestenine i juha.

Maslačak

Maslačak je prirodni diuretik, potičući tako tijelo da izbaci višak tekućine kako bi ublažilo nadutost želuca uzrokovanu zadržavanjem vode. U uklanjanju vode i natrija iz tijela, diuretici poput maslačka također mogu pomoći u snižavanju krvnog tlaka kod nekih ljudi. Svježi maslačak se može dodati salatama, sendvičima i receptima za pesto. Zimi možeš i pijuckajući čaj od maslačka poput tradicionalnih lijekova.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.