Hrana Hrana kao lijek 2749 prikaza 08. studenoga 2016.

Izvori omega –3 masnih kiselina na koje možda ne računaš

Omega-Indeks_1
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Popularnost omega - 3 masnih kiselina iz biljnih izvora svakim je danom sve veća. U prilog tome idu i brojna istraživanja Svjetske zdravstvene organizacije koja ukazuju na blagotvorno djelovanje polinezasićenih masnih kiselina na zdravlje kardiovaskularnog i živčanog sustava te na prenatalno zdravlje.

Međutim, biljni izvori prvenstveno su bogati alfa – linolenskom masnom kiselinom (ALA) koja u našem tijelu ima malu mogućnost pretvorbe u dokozaheksaensku masnu kiselinu (DHA) i eikosapentaensku masnu kiselinu (EPA), vrste omega – 3 masnih kiselina koje pružaju brojne zdravstvene blagodati. Otprilike 8 – 10% ALA može se pretvoriti u EPA, dok se samo 1 – 9% može pretvoriti u DHA. U nastavku ti donosimo nekoliko namirnica biljnog podrijetla koje sadrže značajnu količinu omega – 3 masnih kiselina.

Vrsta zasićenih masti čiji unos poboljšava vid.

Kanola ulje

Hladno prešano kanola ulje sadrži oko 28% polinezasićenih masnih kiselina i otprilike 11% ALA zbog čega predstavlja odličan izvor omega – 3 masnih kiselina.

Lanene sjemenke

Lanene sjemenke imaju vrlo visoki udio ALA, otprilike 75% više u odnosu na ostale biljne izvore.

Lanene_Sjemenke | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Bućine sjemenke

Bućine sjemenke odličan su izvor i omega – 3 i omega - 6 masnih kiselina. Sadrže visoki udio ALA i oko 0,04 g ostalih omega – 3 masnih kiselina zbog čega se preporučuju za zdravlje kardiovaskularnog i živčanog sustava.

Sojino ulje

Sojino ulje sadrži minimalno 7% ALA i jedno je od najčešće korištenih ulja za kuhanje u svijetu.

Orahjpg | Author: Foto: Thinkstock Foto: Foto: Thinkstock

Orasi

Postoje brojni znanstveni dokazi koji potvrđuju da svakodnevni unos oraha u maloj količini osigurava potrebni unos ALA i smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti u odraslih.

Neočekivani simptomi gastritisa i savjeti za prirodno liječenje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.