Hrana Analizirali smo 11. lipnja 2020.

Datulje: Treba li ih izbjegavati zato jer sadrže puno prirodnog šećera?

Foto: shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Datulje sadrže visoku količinu prirodnog šećera te mnogi smatraju da bi ih radi toga trebali izbjegavati. Međutim, ovo slatko voće puno je hranjivih sastojaka, što ih čini dobrim izborom za zasladiti se.

Beru se u jesen i zimu, ali vrlo su popularne i sušene datulje dostupne tijekom cijele godine. Sušene datulje sadrže više kalorija nego svježe.

Nutritivna vrijednost 100 g datulja

  • Kalorije  282 kcal
  • Masti 0, 4 g
  • Ugljikohidrati 75 g (od čega 8 g vlakana, 63 g šećera)
  • Bjelančevine 2, 5 g
  • Sadrže: Kalij, Bakar, Mangan, Željezo, V.itamin B6, Magnezij
Možda te zanima... Pistacije su odličan izvor proteina, reguliraju tlak i još 4 dobra razloga za njihovo grickanje Hrana

Dobrobiti

  • Velik udio polifenola. Polifenoli su antioksidativni spojevi koji mogu zaštititi tijelo od upale. Datulje sadrže više polifenola od većine drugog voća i povrća.
  • Alternativa praznim kaloričnim slatkišima. Datulje mogu zadovoljiti potrebu za slatkim okusima. Istovremeno nudeći neophodne hranjive sastojke, poput vitamina B-6 i željeza.
  • Udio vlakana. Samo ¼ šalice datulja osigurava 12 posto čovjekove dnevne potrebe za vlaknima. Vlakna doprinose osjećaju sitosti i važna su za probavu.
  • Visok udio kalija. Kalij je elektrolit koji tijelu treba za dobro zdravlje srca, a pomaže u izgradnji mišića i proteina u tijelu.
  • Izvrsna zamjena za šećer. U receptima za kolače umjesto šećera stavi datulje, dobit ćeš jednaku slatkoću bez praznih kalorija.
Možda te zanima... Smokve: Voće koje tvoja crijeva jako vole Hrana

Rizici i razmatranja

Datulje imaju vrlo visok udio šećera u odnosu na ostatak njihove hranjive vrijednosti. Osobe koje pokušavaju kontrolirati šećer u krvi, poput oboljelih od dijabetesa trebaju imati na umu ukupnu količinu šećera koje ovo voće sadrži. 

Umjerena konzumacija (za dijabetičare dvije dnevno) neće značajno povisiti razinu šećera u krvi. Osim toga, dat će im potrebne nutritivne sastojke i vlakna nužna za redovitu probavu.
 

Možda te zanima... Znaš li zašto treba prati voće s korom, suho voće i orašaste plodove? Hrana

Kako se mogu  poslužiti

Datulje se mogu jesti svježe ili sušene, slično grožđicama. Mogu se dodavati raznim slatkim ili slanim jelima. Neki primjeri jela koja uključuju datulje:

  • Punjene datulje: Možeš ih puniti s bademima, pekanima, krem sirom ili pistacijama.
  • Salate: Cijele ili narezane bez koštica izvrstan su dodatak salatama.
  • Smoothie: Kombinacija datulja i banana smoothieju daje prirodnu slatkoću i dodatnu hranjivu vrijednost.
  • Energetske kuglice: Možeš ih pomiješati s orasima, brusnicama, zobi, kokosovim pahuljicama ili raznim drugim sastojcima kako bi napravila „energetske kuglice“ bez pečenja.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.