Hrana Hrana kao lijek 20. svibnja 2020.

5 namirnica za gubitak masnih naslaga na trbuhu

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Napuni svoj tanjur ovim ukusnim, zdravim i hranjivim namirnicama, a usput izgubi tvrdoglave masne naslage na trbuhu.

Brojna istraživanja pokazuju da nakupljanje masnoće na predjelu trbuha povećava zdravstvene rizike. To se posebno odnosi na ljude s viškom visceralne masnoće. Za razliku od potkožnog masnog tkiva, visceralna masnoća nalazi se duboko u trbušnoj šupljini i okružuje unutarnje organe.

Možda te zanima... 10 trikova za ravan trbuh u svakoj dobi, možeš ga dobiti i u četrdesetima Fitness

Ona potiče razne upale koje su okidači za mnoge bolesti, kao što su razvoj dijabetesa tipa 2, visokog krvnog tlaka, srčanih bolesti, određenih karcinoma i čak smanjenog kognitivnog funkcioniranja sa starenjem. 

Važno je napomenuti da je prekomjerna visceralna masnoća rizična i za ljude koji nemaju višak kilograma ili nisu pretili. Drugim riječima, čak i ako se tvoj indeks tjelesne mase (BMI) nalazi u granicama normale, nakupljanje visceralne masnoće može dovesti tvoje zdravlje 'pod upitnik'. 

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Poznato je da kronični stres i loša kvaliteta sna povećavaju visceralnu masnoću, dok vježbanje i određena hrana mogu imati značajan utjecaj na njeno smanjenje. Jedno je nedavno istraživanje pokazalo da jednostavno poboljšanje ukupne kvalitete prehrane može smanjiti nakupljanje masti u trbuhu. Istraživači su posebno promatrali ljude koji su se pridržavali mediteranske prehrane koja uključuje šest glavnih sastojaka - povrće, voće, integralne žitarice, mahunarke, orašaste plodove i ribe.

Pokazalo se i da neke specifične namirnice i hranjive tvari pomažu u usmjeravanju gubitka masnoće vezane uz predio trbuha, a evo kojih pet namirnica nutricionisti smatraju da svakako trebaš uvrstiti na svoj uobičajeni jelovnik:

Avokado

Osim vlakana, avokado kao namirnica je pun antioksidansa, vitamina i minerala. Nadalje, on sadržava velike količine kalija, minerala koji podržava rad srca, te pomaže u reguliranju krvnog tlaka, djelujući kao prirodni diuretik, te tako uklanja višak natrija i tekućine tijela.

Možda te zanima... Avokado i jaja i još četiri prehrambena para za učinkovitije mršavljenje Hrana

Najnovije istraživanje pokazuje da ova slasna namirnica može pomoći u napadu na trbušne masnoće. Istraživanje je provedeno na 111 ljudi. Jedna je skupina svakodnevno, na svojem jelovniku, imala jedan svježi avokado. Dok je druga skupina jela isti broj kalorija kao i prva skupina, ali bez avokada. Zaključno, nakon tri mjeseca promatranja, skupina koja je svakodnevno jela avokado pokazala je napredak, odnosno smanjenje visceralne masnoće u trbuhu naspram druge skupine.

Čak ako ga i ne jedeš svakodnevno, s vremena na vrijeme je dobro ubaciti ga na svoj jelovnik. Možeš ga poslužiti kao namaz, uz salatu ili ga dodati u svoj smoothie i uživati u svim dobrobitima.

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi, koji su glavni sastojak mediteranske prehrane, osim biljnih bjelančevina, antioksidansa, vlakana i širokog spektra vitamina i minerala, sadržavaju i zdravu masnoću. Jedno istraživanje navodi da ljudi koji su svakodnevno pojeli nekoliko komadića istih ili različitih orašastih plodova imaju niži BMI i niži krvni tlak naspram ljudi koji ih ne konzumiraju.

Ako nisi alergična na njih, dodati ih možeš u gotovo bilo koji obrok ili užinu. Za doručak tako možeš koristiti maslac od orašastih plodova, ubaciti ih možeš u svoje smoothie ili u salate te ih možeš grickati same po sebi.

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Leća

Mnogi leću smatraju jednom od najboljih namirnica na svijetu. Osim što po prirodi ne sadrži gluten, pristupačna je i ekološki prihvatljiva, svestrana kada je u pitanju priprema ona je i nevjerojatno hranjiva namirnica. Puna je biljnih bjelančevina, minerala, vitamina i antioksidansa.

Možeš ju koristiti kao zamjenu za meso, kao dodatak povrću, krumpiru ili tikvicama. Dodati ju možeš u salatu ili napraviti od nje jednostavan curry ili juhu. 

Možda te zanima... Savjeti nutricionistice: Zaustavi starenje uz brokulu, finu pileću juhu, losos, jaja... Ljepota i relax

Cjelovite žitarice

Istraživanje koje je obuhvatilo više od 2800 sudionika Framingham Heart Study otkrilo je da je unos cjelovitih žitarica povezan s potkožnom i visceralnom masnoćom trbuha, odnosno da ju smanjuju, dok su rafinirane žitarice, poput bijelog kruha, riže i tjestenine, povećala masnoću u trbuhu.

Stoga, umjesto da izbjegavaš žitarice, konzumiraj umjerene količine cjelovitih žitarica koje su u skladu s tvojim energetskim potrebama. Dobra opcija za doručak uvijek je šalica zobenih pahuljica, kvinoja kada je u pitanju salata za ručak te smeđa ili divlja riža za večeru.

Zob_1 Možda te zanima... 5 najkorisnijih integralnih žitarica Hrana

Divlji losos

Vitamin D važan je za brojne funkcije ljudskoga tijela, uključujući imunitet, regulaciju gustoće kostiju i mentalno zdravlje. Istraživanja također pokazuju da je niska razina vitamina D u krvi povezana s povećanjem ukupne tjelesne masti i visceralne masnoće kod žena.

Malo je hrane koja je značajni izvor vitamina D, a jedna od najboljih namirnica svakako je divlji losos. No, ako ne voliš ili ne jedeš ribu, potraži hranu koja je obogaćena vitaminom D, poput mlijeka il razmisli o suplementima s vitaminom D.

Možda te zanima... Losos skida masno tkivo s trbuha i može prevenirati sljedeća stanja Hrana

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.