Zdravlje 29. srpnja 2021.

Najbolje vrste treninga za osobe s bolestima štitnjače

Foto: shutterstock Ako unatoč bolesti štitnjače, svoje hormone kontroliraš i relativno si zdrava, općenito možeš izvoditi iste vježbe kao i osoba koja nema problema sa štitnjačom
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako patiš od bolesti štitnjače, tvoju su simptomi možda stali na put redovnom programu vježbanja, ali važno je da znaš kako je upravo tjelovježba, kao dio svakodnevice, ono što ti može pomoći u boljem upravljanju simptomima.

Ako imaš neki poremećaj štitnjače, vježbanje ima čitav niz blagodati koje utječu ne samo na tvoje cjelokupno zdravlje, već može pomoći u ublažavanju nekih simptoma, savjetovala je dr. Lindsey Waldman, endokrinologinja za Wery WellPa tako ono:

  • Povećava razinu energije: Ako imaš slabo aktivnu štitnjaču (hipotireoza) i često se osjećaš umorno.
  • Podržava dublji i bolji san: Kada štitnjača proizvodi previše hormona (hipertireoza), san može biti fragmentiran i možda će te s vremenom početi buditi nagli osjećaj vrućine te noćno znojenje, što rezultira lošim spavanjem, a vježbanje često rezultira dobrim snom.
  • Poboljšava raspoloženje: Depresija je česta kod poremećaja štitnjače, posebno hipotireoze. Vježbanjem se pokreću endorfini, hormoni koji potiču vedrinu i radost. 
  • Povećava gustoću kostiju: Gubitak kostiju može se dogoditi kod hipertireoze, ali studije pokazuju da trening snage može pomoći da dio onog izgubljenog i vratiš.
  • Ubrzava metabolizam: Kad boluješ od hipotireoze, tvoj metabolizam obično sporije radi, što dovodi do debljanja. Vježbanje tada može biti sjajno rješenje, ne samo da će ti pomoći u zdravstvenom smislu, već ćeš potaknuti i mršavljenje.

Najbolje vježbe za mršavljenje

Ako imaš problema sa slabo aktivnom štitnjačom (hipotireoza), vjerojatno imaš i problema s viškom kilograma, jer je to uobičajeni ishod kada su razine hormona štitnjače niske. Redovito vježbanje može ti pomoći da se vratiš u formu i da se riješiš viška kilograma, ali i da održiš zdravu težinu. 

Na pitanje koja je najbolja vježba kada imaš problema sa štitnjačom, teško je odgovoriti jer to ovisi o tvojem općenitom zdravstvenom stanju. Ako unatoč bolesti štitnjače, svoje hormone kontroliraš i relativno si zdrava, općenito možeš izvoditi iste vježbe kao i osoba koja nema problema sa štitnjačom. No, ako nisi sigurna u to koliko su ti hormoni u kontroli, svakako prije veće fizičke aktivnosti porazgovaraj sa svojim liječnikom, prenosi Verywell Health

Možda te zanima... Nutricionistica otkriva kako se hraniti ako imaš Hashimotovu bolest Hrana

Također, ako već dugo nisi vježbala, kreni polako, odabirući vježbe bez ili s malim utjecajem kako bi se tijelo postupno prilagodilo. Pa tako, izabrati možeš neke od sljedećih aktivnosti:

  • hodanje
  • trening snage
  • vožnja bicikla ili vožnja biciklom u zatvorenom
  • eliptični trening
  • penjanje stepenicama
  • joga
  • pješačenje po laganom terenu
  • vodeni aerobik
  • ples
  • plivanje.

Ako pak s vremena na vrijeme uživaš već sada u nekim vježbama, tada si spremna prijeći i na višu razinu. Stoga, razmisli o dodavanju nekih aerobnih aktivnosti u svoju rutinu:

  • preskakanje užeta
  • trčanje
  • intervalni trening visokog intenziteta
  • penjanje na brdo ili planinarenje
  • skijaško trčanje.

Stanje kada je vježbanje opasno

Ako sama svoje stanje štitnjače ne kontroliraš dobro ili dovoljno ili ako ti ono još nije dijagnosticirano, vježbanje može biti opasno za tebe. Prekomjerno aktivna štitnjača (hipertireoza) stvara višak hormona štitnjače, što značajno povećava rad tvojega metabolizma i otkucaje srca. A ako se hormoni štitnjače ne kontroliraju, previše vježbanja, posebno visokog intenziteta, može uzrokovati zatajenje srca. Stoga, obavezno prije svega sa svojim liječnikom provjeri stanje svoje štitnjače, a zatim se ovisno o svojoj fizičkoj spremi te općenitim željama, okreni ka vježbanju!

Možda te zanima... Usporen rad štitnjače, najbolje i najgore namirnice Hrana Možda te zanima... Život bez štitnjače: Kada je operacija neizbježna? Zdravlje

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.