Zamislite situaciju – petak je navečer. Gledat ćete novu Netflixovu dramu, pokušavajući se opustiti nakon dugog tjedna. Odjednom, čujete zvuk obavijesti na vašem telefonu i ugledate poslovnu e-poštu s oznakom "hitno". Srce vam počne lupati; vaša razina stresa raste. Čak i ako odlučite ne odgovoriti odmah, šteta je učinjena. Posao je ponovno "upao" u vaš osobni život.
Zadiranje posla u privatni život, potpomognuto pametnim telefonima i drugim tehnologijama, može se činiti kao trijumf učinkovitosti. Ali ova stalna povezanost podjednako "košta" i zaposlenike i poslodavce, pokazuje istraživanje, piše The Conversation.
Myoung-Gi Chon, izvanredni profesor komunikacija i novinarstva na Sveučilištu Auburn, želio je shvatiti što se događa kada se ljudi osjećaju prisiljeno da odbace poslovne e-poruke nakon večere i prije doručka. Tako su on i kolega i ja proveli studiju koja je istraživala učinke komunikacije nakon radnog vremena.
Pronašli su uznemirujuću vezu između komunikacije vezane uz posao izvan redovnog radnog vremena i povećanog izgaranja (burnouta) zaposlenika. Odgovaranje na e-poštu nakon radnog vremena povezano je s lošijom produktivnošću, zaposlenicima koji ogovaraju svoje poslodavce i drugim negativnim ponašanjima.
Istraživanje, provedeno anketiranjem 315 američkih zaposlenika s punim radnim vremenom u različitim industrijama, temelji se na "teoriji očuvanja resursa" kako bi objasnilo kako komunikacija nakon radnog vremena iscrpljuje mentalne i emocionalne rezerve zaposlenika.
Podaci su nedvosmisleni: bavljenje poslovnom komunikacijom nakon redovnog radnog vremena dovodi do emocionalne iscrpljenosti, koja se pak može preliti u kontraproduktivno radno ponašanje.
Zašto je to bitno
Ovaj je scenarij sve češći: više od polovice američkih zaposlenika izjavilo je da provjerava poruke vezane uz posao barem jednom tijekom vikenda, prema istraživanju koje je 2013. provelo Američko psihološko društvo. Brojke su od tada nesumnjivo samo rasle.
Njihova otkrića pokazuju posljedice ove promjene na modernom radnom mjestu. Kada se granice između kuće i posla ponište, to ne samo da šteti poslu već utječe i na zadovoljstvo životom, a također i na organizacijsku izvedbu.
Iz prve ruke vidio se dugoročni učinak nejasnih linija između posla i osobnog vremena kroz komunikacijsku tehnologiju. Po njihovom mišljenju, ova studija je kritičan poziv na buđenje, naglašavajući potrebu za jasnim granicama koje štite osobno vrijeme zaposlenika od toga da ono postane samo još jedan produžetak njihovog radnog dana.
Što je sljedeće
Zamagljivanje granica između posla i života ostaje glavni problem u organizacijskoj komunikaciji, a utjecaj umjetne inteligencije pojavio se kao značajna tema istraživanja otkako je ChatGPT pokrenut u studenom 2022. Zato ovaj tim trenutačno istražuje kako umjetna inteligencija utječe na vještine i dobrobit unutar organizacijske komunikacije.