Hrana Saznaj koje su zdrave zamjene za šećer 6577 prikaza 23. kolovoza 2016.

Tablica glikemijskog indeksa pojedinih namirnica

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Glikemijski indeks (GI) je mjera koja označava intenzitet povišenja razine glukoze u krvi nakon konzumiranja određene hrane. Otkriće glikemijskog indeksa ukazalo je na činjenicu da nisu svi složeni ugljikohidrati "sigurni" i da ne izazivaju svi jednak porast šećera u krvi nakon konzumacije.

Visok, nizak ili srednji glikemijski indeks

S obzirom na visinu porasta razine glukoze u krvi, glikemijski indeks rangira hranu i pića na skali od 0 do 100. U skladu s time hrana i pića imaju:
 
  • Visok glikemijski indeks ako je vrijednost viša od 70. Primjeri hrane s visokim glikemijskim indeksom uključuju bijelu rižu, bijeli kruh, med, pečeni krumpir
  • Srednji glikemijski indeks ako je vrijednost od 56-69. Primjeri hrane sa srednjim glikemijskim indeksom uključuju banane, grožđice, muesli, kus kus.
  • Niski glikemijski indeks za vrijednosti manje od 55. Primjeri hrane s niskim glikemijskim indeksom uključuju ribu, jabuke, leću, kikiriki.

O čemu ovisi vrijednost GI pojedinih namirnica?

Vrijednost glikemijskog indeksa ovisi o nizu faktora, poput vrste ugljikohidrata koja je zastupljena, količine i vrste prehrambenih vlakana koje sadrži, koliko je procesirana ili kuhana, te o prisutnosti proteina ili masti. Primjerice, hrana koja sadrži topljiva vlakna, poput graha, ima nizak glikemijski indeks. Vrsta škroba koja je prisutna u namirnici također znatno utječe na vrijednost GI.
 | Author:
Primjerice, krumpir posjeduje vrlo visoku vrijednost GI (zbog prisutne vrste škroba), a ta vrijednost je posebno visoka kada je krumpir pečen. Jednostavni ugljikohidrati poput šećera, slatkiša i slastica imaju najviši glikemijski indeks te ih treba izbjegavati. Proteini najmanje povisuju glikemijski indeks (nemasno meso, perad, riba, jaja). Masnoće, iako nemaju visok glikemijski indeks jer ne podižu razinu glukoze u krvi naglo, ipak treba konzumirati umjereno. Pročitaj koliki Glikemijski indeks imaju pojedine namirnice, klikni i pročitaj.
 
Ako želiš probati ukusnu aromatiziranu vodu s niskim GI, probaj Kala vodu s okusom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.