Hrana Analizirali smo 12958 prikaza 21. studenoga 2016.

Ovo su razlozi zbog kojih si gladna ubrzo nakon doručka

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Probudila si se, pojela doručak i samo sat ili dva nakon toga osjećaš neizmjernu glad i prazninu u želudcu. Ako u kratkom periodu nakon doručka imaš potrebu ponovno jesti, to može otežati održavanje normane tjelesne težine. No, postoji nekoliko razloga zašto osjećaš glad vrlo brzo nakon doručka.

Tvoj doručak ne sadrži dovoljno kalorija

Tvoj prvi obrok u danu bi trebao biti u rasponu između 300 i 400 kalorija. Ako pokušavaš izgubiti na težini, kalorijska vrijednost doručka trebala bi biti između 300 do 350 kalorija, a ako pokušavaš održavati jelesnu težinu, tvoj doručak bi trebao imati od 350 do 400 kalorija. To su vrijednosti kojima bi se trebala voditi, odnosno razmisliti prilikom izbora namirnica za doručak koji će ti omogućiti da ne osjećaš glad do ručka ili barem da glad nije toliko jaka te ju možeš ublažiti s voćem.

Nutritivna vrijednost namirnica koje doručkuješ nije odgovarajuća

Ono što jedeš je još važnije od toga koliko jedeš. Prema nutricionistima Stephanie Clarke, R. D. i Willow Jarosh iz R. D., C & J Nutrition, važno je da svaki doručak sadrži proteine ​​jer će te oni duže držati sitom te tako spriječiti naglu glad. No, doručak treba sadržavati i ugljikohidrate kako bi ti dali energiju i zdrave masti kako bi se osjećala sitom. Doručak bi stoga trebao sadržavati oko 13 do 20 grama proteina, 40 do 55 grama ugljikohidrata i 10 do 15 grama zdravih masnoća. Hrana bogata vlaknima je također važna jer je za njenu probavu potreban duži period pa ćeš duže biti sita.

Uz vlakna se lakše mršavi

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Jedeš hranu koja nije najbolji izbor za doručak

Pecivo, vrhnje, sir, tost, palačinke, pahuljice - ovo su prilično popularni izbori za doručak, ali oni nisu najbolji za postizanje sitosti jer ne sadrže sve četiri hranjive tvari koje smo naveli - proteini, ugljikohidrati, zdrave masti i vlakna. Odlučiš li se za slatku hranu poput pekmeza, muffina, peciva punjenih čokoladom također ćeš ostati gladna jer takva hrana kratkoročno daje energiju koja se vrlo brzo isprazni. Ako ne možeš odustati od jutarnje slatke poslastice, pronađi načina da ih kombiniraš s drugim namirnicama koji će ti dati potrebnu dozu energije. 

Saznaj više o zdravim verzijama slatkog doručka

Simptomi koje imaš možda ne uzrokuje glad

Glavobolja, umor i mučnina mogu biti znakovi gladi, ali zapravo mogu signalizirati nešto sasvim drugo. Ako si neprestano gladna, to može značiti da ti nedostaje sna, da si dehidrirana, da si u PMS-u. a moguće je i da si konzumirala previše šećera ili da ti je razina šećera u krvi počela naglo padati. Na trenutak razmisli o tome kako se osjećaš te pokušaj otkriti jesi li zaista gladna. 

Dijabetes_3 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Potrebna ti je užina

Doručak bi trebao osigurati sitost tri do četiri sata. Ako ustaješ rano ujutro i doručkuješ odmah nakon buđenja, moguće je da ćeš biti gladna puno prije ručka i to je u redu. Stoga na posao ponesi užinu koja će ti osigurati proteine, ugljikohidrate i zdrave masti te neće imati kalorijsku vrijednost višu od 150 kalorija. Na taj način ćeš biti sita do ručka, ali nećeš pojesti više nego je tvom organizmu do ručka potrebno. 

Top pet ideja za zdravi obrok dok si na pauzi

Primjeri dobrog doručka

Kako bi osigurala kvalitetan i hranjiv doručak u nastavku donosimo nekoliko ideja:

  • Jaja s tostom i voćem: napravi kajganu s dva jaja te uz to pojedi krišku cjelovitog pšeničnog tosta premazanog s malo namaza od avokada ili maslaca od badema te pola šalice voća.
  • Zobena kaša: sama po sebi neće ponuditi dovoljno proteina pa je skuhaj s omiljenim mlijekom umjesto vode i umiješaj u kašu protein u prahu, maslac od oraha ili jogurt. Na kraju, kada kaša bude kuhana, dodaj svježe voće, lanene ili chia sjemenke te orašaste plodove.
  • Jogurt: u posudu s jogurtom ili kefirom dodaj svježe voće, sjeckane orahe i granolu.

Prehrana prema dijabetičkim jedinicama

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.