Hrana 1759 prikaza 20. studenoga 2009.

Mediteranska prehrana liječi reumu

Masline.Jpg-Zk
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Može li se uopće reuma izliječiti ili barem ublažiti, zašto je mediteranska prehrana najbolji izbor za osobe koje pate od neugodnih bolova u mišićima i koliko često trebamo jesti omega -3 masne kiseline pitali smo nutricionisticu Sandru Krstev Barać

Naziv reuma objedinjuje grupu bolesti koje najčešće zahvaćaju koštani i mišićni sustav za kretanje, izazivajući bol i otežanu pokretljivost. Postupnog nastaka, a progresivne u svom tijeku, s vremenom reumatske bolesti uzrokuju sve veća oštećenja organa za kretanje. Posljedice su kronične, kvaliteta života bitno umanjena, a moguća je i pojava invalidnosti.

Neumoljive brojke svjedoče o širokoj rasprostranjenosti reumatskih bolesti u svim, a osobito u zapadnim zemljama. Najteže su pogođeni ljudi u zreloj životnoj dobi, ali sve je veći i broj osoba srednje dobi i mladih ljudi koji se žale na razne tegobe koje donose reumatske bolesti.

Nažalost, uzrok reumatskim bolestima nije još jasan, a mogućnosti za izliječenje su neizvjesne. U principu se liječe simptomi, pa je tržište preplavljeno lijekovima koji tek više ili manje učinkovito suzbijaju temeljne problem reume, a to je smanjenje bolova i poboljšanje pokretljivosti. Ipak, promjene u načinu života, osobito prehrambenim navikama mogu uvelike olakšati reumatske tegobe.

Dodatni aduti

Postoji još nekoliko namirnica koje se ističu antireumatskim djelovanjem: 

  • ananas – sadrži bromelin, tvar koja pomaže u sprečavanju upala povezanih s reumatskim bolestima
  • đumbir – snažno potiče cirkulaciju što je bitno kod reumatskih poremećaja
  • chilli – sadrži kapsaicin, tvar koja djeluje protiv bolova, potičući organizam na oslobađanje prirodnih opijata – endorfina. Povećava i razinu histamina u krvi, koji čini bitan dio obrambenog sustava kada je riječ o reumatskim bolestima
  • sjemenke sezama – sadrže bakar koji pomaže ublažiti bolove i upale koje izazivaju reumatske bolesti
  • suhe šljive – potiču rad probave koja je često usporena kod osoba oboljelih od reumatskih bolesti

Zaključak

Ideja kako postoji jednostavno rješenje za ovu bolest je vrlo privlačna, ali znanstvena zajednica ipak još ne nudi konačan odgovor.

No, rastući je broj studija koje govore u prilog mediteranskoj prehrani koja uz redovitu tjelesnu aktivnost te izbjegavanje pušenja, alkohola i stresa nudi najbolju pomoć u olakšavanju simptoma i poboljšanju kvalitete života.

Mediteranska prehrana

Veličana mediteranska prehrana je i u slučaju reume najbolja strategija za ublažavanje neugodnih simptoma. Raznovrsna i izbalansirana, s ključnim sastojcima poput ribe, maslinovog ulja i obilja voća i povrća, mediteranska je prehrana znanstveno dokazano najbolji postojeći prirodni antireumatik.

Tajna leži u specifičnim nutrijentima blagotvornog djelovanja. Tu se prije svega ističu omega -3 masne kiseline sadržane poglavito u plavoj ribi, a koje pomažu u smanjivanju upalnih stanja povezanih s reumatskim bolestima.

Slično djelovanje pružaju i masline i maslinovo ulje koje zahvaljujući jednostruko nezasićenoj oleinskoj kiselini sprečavaju nastanak upalnih spojeva, a tome znatno pripomažu i antioksidansi poput polifenola i flavonoida.

Dodatno, znanstvena istraživanja novijeg datuma ukazuju da svježe ekstra djevičansko maslinovo ulje sadrži i kemijski spoj oleokantal koji djeluje poput lijekova za ublažavanja boli.

Oleokantal je prirodno protuupalno sredstvo, a ima snagu i karakteristike koje u velikoj mjeri odgovaraju popularnim lijekovima protiv boli.

Zanimljivo je da maslinovo ulje pojačava blagotvorni učinak konzumacije ribe na smanjenje simptoma reumatskih bolesti. Istraživanja, naime, pokazuju da ove dvije namirnice polučuju bolje djelovanje ako se uzimaju zajedno, nego zasebno.

Obilje voća i povrća karakterističnih za mediteransko podneblje također polučuje odlične rezultate u ublažavanju simptoma reumatskih boleti. Tajna leži u povoljnom profilu vitamina i minerala, a kao najbolji prirodni pomagači pokazale su se šparoge, kelj, celer, luk i bobičasto voće.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.