Hrana Analizirali smo 14079 prikaza 19. ožujka 2019.

2 vitamina koja najčešće nedostaju starijima od 50

Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Postoji mnogo velikih stvari koje dolaze s godinama, poput mudrosti i više slobode. Ali postoje i stvari koje postaju izazovnije, poput apsorpcije određenih hranjivih tvari.

Glavni među njima su vitamin D i vitamin B12, koji pomažu regulirati metabolizam i daje energiju, prema Američkom Nacionalnom institutu za zdravlje (NIH).

"Starije odrasle osobe često doživljavaju smanjenu proizvodnju želučane kiseline, što može otežati apsorpciju vitamina B12", objašnjava nutricionistica Erin Palinski-Wade. Ukratko manjak hranjivih tvari može dovesti do umora i slabosti, a povezuje se i s padom kognitivnih sposobnosti, prema NIH-u.

Možda te zanima... Nije rijetka pojava -Znakovi da ti nedostaje vitamina B12! Zdravlje

 

Tijelo također postaje manje učinkovito u pretvaranju sunčeve svjetlosti u vitamin D, kaže Palinski-Wade. Manjaka hranjivih tvari može kosti učiniti slabim i poroznim, a izgledi za to rastu s višom životnom dobi. "Nakon menopauze kod žena se smanjuje lučenje određenih hormona što ubrzava gubitak kostiju", primjećuje Palinski-Wade.

Najbolji način da se spriječi gubitak nutritivnih nedostataka (i mogućih zdravstvenih posljedica) je dodavanje više hrane bogate vitaminima D i B12. Prevention donosi prijedloge za obroke kroz koje možeš povećati unos ovih važnih vitamina.

 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

 

Jaja za doručak

Bjelanci od jaja su niskokalorična hrana s niskim udjelom masti, ali ako ukloniš žumanjak, također izbacuješ zdravu dozu vitamina D i B12. Zato preporučujemo konzumiranje jaja u cijelosti.

Pokušaj sljedeće: Spremi omlet sa sirom, povrćem ili izlij jaje na kruh ili na avokado. Ne zaboravi da su i kuhana jaja ukusna.

Salata-Tuna1 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

 

Tuna iz konzerve za ručak

Ova masna riba dobar je izvor vitamina D i B12, kaže Palinski-Wade. Također sadrži i zdrave masnoće, kalij i željezo, to su  hranjive tvari koje pomažu različitim proteinima da dostave kisik u tijelo.

Pokušaj sljedeće: Kako bi je dodatno obogatila vitaminima napravi salatu od tune s grčkim jogurtom. Mliječni proizvodi poput jogurta često su obogaćeni vitaminom D - i zato što su životinjskog podrijetla, oni su već dobar izvor B12, kaže Palinski-Wade. Tunu možeš staviti na krišku cjelovitog kruha ili napraviti salatu u koju možeš staviti zelenu salatu, rajčice, luk, kukuruz, sve zaliti s limunom i maslinovim uljem i eventualno posuti tostiranim sezamom. A možeš napraviti i varijantu od tune i bijelog graha.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

 

Za večeru odrezak od lososa

Vitamin D teško je pronaći u izvornim namirnicama (da nije posebno dodan), ali losos je iznimka od pravila. Također je odličan izvor proteina i vitamina B6, koji pomažu u održavanju zdravog živčanog sustava i imunološkog sustava.

Pokušaj sljedeće: Isprži odrezak na tavi ili ga ispeci u pećnici, a kombiniraj ga sa zelenim povrćem ili salatom.

Možda te zanima... Vitamin D - vitamin o kojem se premalo priča Zdravlje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.