Hrana Analizirali smo 11. listopada 2021.

14 vrsta hrane koja se smatra zdravom, a zapravo je loša

Foto: shutterstock pakirane kokice mogu sadržavati visoku razinu kemikalije koja se naziva diacetil, a da ne spominjemo nepotreban natrij. Drži se radije staromodnog stila pripreme kokica u običnoj posudi na štednjaku
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Možda ćeš se iznenaditi kad saznaš da neke namirnice koje se smatraju zdravima to zapravo nisu.

  • Kokice iz mikrovalne pećnice -  pakirane kokice mogu sadržavati visoku razinu kemikalije koja se naziva diacetil, a da ne spominjemo nepotreban natrij. Drži se radije staromodnog stila pripreme kokica u običnoj posudi na štednjaku. 
  • Lagani preljev za salatu - Iako na etiketi može biti napisano "light", popis sastojaka u laganom preljevu za salatu i dalje je prepun konzervansa, natrija i šećera. Najbolje je da za preljev koristiš maslinovo ulje uljem s balzamičnim octom.
  • Jogurt s okusom - aditivi u aromatiziranom jogurtu su brojni, a uglavnom sadrže i dosta dodanog šećera. Kao alternativu uzmi grčki jogurt  dodaj mu voće i zasladi ga medom ili javorovim sirupom.
  • Tjestenina sa špinatom - nakon prerade u tjestenini ne ostane gotovo ništa špinata te nema nikakve dodatne hranjive vrijednosti.  
  • Hrana s niskim udjelom masti / bez masti - u takvoj hrani se se smanjuje masnoća u procesu proizvodnje, ali uklanjanjem masnoće uklanja se i okus. Kako bi se poboljšao okus, hrana s niskim udjelom masti često se pakira s dodatkom šećera i soli. Stoga posezanje za hranom s niskim udjelom masti nije tako zdravo kao što se misli.
Možda te zanima... 14 vrsta hrane i pića zbog koje možeš izgledati starije nego što zaista jesi Hrana
  • Proizvodi bez glutena - oznaka "bez glutena" ne znači automatski da je proizvod zdrav. Umjesto toga, drži se hrane koja prirodno ne sadrži gluten, poput voća, povrća i smeđe riže.
  • Zamrznuti gotovi obroci - u usporedbi sa svježom hranom, voćem i povrćem, smrznuti obroci sadrže konzervanse i često previše natrija.
  • Čips od povrća - nakon svih obrada kroz koje povrće prođe, izgubi se gotovo sva njegova hranjiva vrijednost. Ako si u potrazi za hrskavim zalogajem, probaj ispeći neko svoje omiljeno povrće.
  • Proteinske pločice - Iako je riječ "protein" uključena u naziv, to nije razlog da se taj proizvod smatra zdravim. Obično sadrži i niz aditiva i zamjena za šećere koji nisu uvijek najzdraviji.
  • Organska hrana - ne sadrži pesticide, antibiotike i većinu aditiva, ali to ne znači da se organska grickalice ne prerađuju i pune sa toliko šećera kao i neorganska grickalice.
Možda te zanima... 10 namirnica i pića koje svi trebaju izbjegavati Zdravlje
  • Smoothieji -  oni koje ti napraviš kod kuće od voća, povrća, sjemenki su zdravi, ali oni koje kupiš u trgovini (ne svi naravno) sadrže i mnoge nezdrave sastojke poput dodanih šećera i pojačivača okusa.
  • Sojino mlijeko s okusima -  ne treba se miješati s običnim sojinim mlijekom koje sadrži kalij i proteine. Sojino mlijeko s okusom čokolade i vanilije ima puno šećera i kalorija i djeluje više kao desert nego kao zdravi napitak. 
  • Kava - ako je piješ s puno mlijeka i šećera onda jednostavno nije zdrava.  
  • Alkohol - premda čaša vina dnevno može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti, a tekila ili rakija  na primjer mogu potaknuti probavu, ne treba zaoravati da alkohol  ima oko sedam kalorija po gramu te da je u većim količinama štetan.

Izvor za članak: Moreland - Leading Women To better Health OB-GYN

Zdravolovci Možda te zanima... Upoznaj Zdravolovce: Novi stručni tim portala missZdrava Zdravlje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.