Fitness 03. siječnja 2022.

Jedan tip treninga obilježio je proteklu godinu, a nakon njega slijede ovi treninzi

Foto: shutterstock Zbog pandemije 2021. godine najviše su se prakticirali kućni online treninzi
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Održavanje kondicije i zdravlja, kako fizički tako i psihički, jedna je od većih briga većine, pogotovo za vrijeme pandemije koronavirusa.

Zbog COVID-a 19 neki su napokon odlučili koristiti svoje bicikle ili su izvukli tenisice za trčanje kako bi krenuli vježbati vani na svježem zraku. Iako su teretane ponovno otvorene, mnogi još odgađaju odlazak u teretanu zbog korone i pitanje je hoće li se ikada i vratiti. Ipak, rezultati se mogu postići i bez teretane, a donosimo ti fitness trendove koji su obilježili 2021.

Online trening

Velike promjene u fitness industriji kao rezultat pandemije COVID-19 dovele su do privremenog zatvaranja teretana diljem svijeta zbog čega se nametnula inovativna izvedba treninga. Prema anketi koju je provela ACSM's Health & Fitness journal online trening je razvijen za iskustvo vježbanja kod kuće. Ovaj trend koristi tehnologiju digitalnog streaminga za isporuku grupnih, individualnih ili nastavnih programa vježbi na mreži. Online treninzi dostupni su 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu i mogu se izvoditi uživo ili unaprijed snimiti.

Nosiva tehnologija

Nosiva tehnologija uključuje pametne satove, monitore otkucaja srca i GPS uređaje za praćenje. ACSM's Health & Fitness journal prenosi da se ovi uređaji mogu koristiti kao brojač koraka i mogu pratiti broj otkucaja srca, tjelesnu temperaturu, kalorije, vrijeme sjedenja, vrijeme spavanja i još mnogo toga. U početku je postojalo pitanje točnosti, ali čini se da su ti problemi riješeni dovoljno dobro i procjenjuje se da se radi o industriji od 100 milijardi dolara. Nove inovacije uključuju krvni tlak, zasićenost kisikom i elektrokardiogram.

Bodyweight treninzi

Treninzi u kojima koristiš samo težinu vlastitog tijela, popularan je trend diljem svijeta zadnjih desetak godina. Koristeći kombinaciju treninga s vlastitom tjelesnom težinom s promjenjivim otporom i neuromotoričkih pokreta koji koriste razna kretanja, ovaj program se odnosi na korištenje tjelesne težine kao modaliteta treninga. Ova vrsta treninga koristi minimalnu opremu, što ga čini jeftinim načinom za učinkovito vježbanje prenosi ACSM's Health & Fitness journal.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Za trening s vlastiom tjelesnom težinom nije potrebna oprema

Aktivnosti na otvorenom

Anketa objavljena u ACSM's Health & Fitness Journalu pokazale je da su zbog pandemije COVID-a 19 postale više popularne aktivnosti na otvorenom kao što su šetnje u malim grupama, grupne vožnje ili organizirane grupe za planinarenje. To mogu biti kratki događaji, cjelodnevni događaji ili planirani cjelotjedni pješački izleti.

HIIT treninzi

Visoko intenzivni intervalni treninzi postali su trend još 2013. godine. Ovi programi vježbanja obično uključuju kratke rafale treninga visokog intenziteta nakon kojih slijedi kratko razdoblje odmora. Unatoč upozorenjima nekih fitness profesionalaca o potencijalno povećanju stope ozljeda korištenjem HIIT-a, ovaj oblik vježbanja popularan je u teretanama diljem svijeta prenosi ACSM's Health & Fitness journal.

Možda te zanima... HIIT je super za tijelo, ali ima jednu manu, prepoznaj događa li se i tebi Fitness

Virtualni treninzi

Za potrebe ankete, virtualni trening definiran je kao spoj grupnog vježbanja s tehnologijom koja nudi treninge dizajnirane za jednostavnost i praktičnost u skladu s rasporedom i potrebama. Obično se virtualni treninzi odvijaju u teretanama na velikom ekranu, privlačeći manji broj klijenata u usporedbi sa satovima uživo, dok klijentima svih razina i dobi pružaju različito grupno fitness iskustvo. Virtualni treninzi obično privlače manji broj, a klijenti mogu ići vlastitim tempom, što ga čini idealnim za početnike koji žele naučiti pokrete. Kao i online treninzi, virtualni treninzi su također reakcija industrije na pandemiju COVID-19 prema anketi ACSM's Health & Fitness journala.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Virtualni treninzi su reakcija fitness industrije na pandemiju COVID-19

Trening snage s utezima

Ovakva vrsta treninga uključuje aktivnosti u kojima su potrebni utezi, bučice, girje ili medicinske lopte. Potrebno je prvo naučiti odgovarajuću formu za svaku vježbu, a zatim postepeno povećavati otpor nakon što se postigne ispravna forma prenosi ACSM's Health & Fitness journal.

Možda te zanima... Je li za mršavljenje bolje raditi kardio prije ili poslije dizanja utega? Fitness

Fitness programi za starije osobe

Prema anketi, ovaj trend raste još od 2007. godine i naglašava potrebe fitnessa starijih generacija. Ovakvi programi rastu i na tržištu s obzirom da starije generacije imaju više novca za slobodno vrijeme, a ljudi općenito dulje žive i rade zbog čega imaju potrebu i za fizičkom aktivnošću.

Osobni treninzi

Trening jedan na jedan i dalje je snažan trend jer profesija osobnih trenera postaje dostupnija online pa je moguće i kod kuće izvoditi ovu vrstu treninga. Prema ACSM's Health & Fitness Journalu, osobni trening uključuje testiranje kondicije i postavljanje ciljeva s trenerom koji radi jedan na jedan s klijentom kako bi propisao treninge specifične za njegove individualne potrebe i ciljeve.

Wellness treninzi

Ovo je trend koji integrira znanost o ponašanju u programe promicanja zdravlja i medicine kao načina života. Zdravstveni ili wellness trening koristi pristup jedan na jedan, a ponekad i u manjim skupinama, s trenerom koji pruža podršku, postavlja ciljeve, usmjerava i potiče. Prema anketi wellness trener usredotočuje se na vrijednosti, potrebe, viziju i kratkoročne i dugoročne ciljeve klijenata koristeći strategije intervencije za promjenu ponašanja.

Mobilne aplikacije za vježbanje

Fintess aplikacije dostupne su za sve pametne mobitele, a uključuj audio i vizualne upute za izvođenje treninga. Neke od ovih aplikacija mogu pratiti napredak tijekom vremena, kao i stotine drugih funkcionalnosti prenosi ACSM's Health & Fitness journal.

Funkcionalni treninzi

Prema ACSM's Health & Fitness Journalu, radi se o treninzima snage za poboljšanje ravnoteže, koordinacije, mišićne snage i izdržljivosti kako bi se poboljšale aktivnosti svakodnevnog života tipično za starije odrasle osobe.

Joga

Prema anketi, postoje razni oblici joge poput Power yoge, Flow yoge, Yogilatesa, Hot yoge, Rocket yoge i mnogih drugih, a također postoje i razni audio i videozapisi pomoću koji je moguće prakticirati jogu.

Možda te zanima... Joga za mršavljenje: 5 vježbi za dolazak u formu Fitness

Vježbe za mršavljenje

ACSM's Health & Fitness journal prenosi da većina programa prehrane preporučuje uključivanje neke vrste programa vježbanja u dnevnu rutinu kalorijskog ograničenja, dodajući u jednadžbu kalorijski utrošak tjelesne aktivnosti.

Možda te zanima... Ovo je 10 provjereno najboljih vježbi za žene koje daju brze rezultate Fitness

Grupni treninzi

Programi grupnog vježbanja postoje već duže vrijeme, a definirani su kao više od pet sudionika u kojima instruktori grupnih vježbi podučavaju, vode i motiviraju pojedince kroz namjerno osmišljene veće grupne satove. Grupni satovi osmišljeni su tako da budu učinkoviti i motivacijski treninzi za različite razine fitnessa s instruktorima koji podučavaju razne vrste treninga, od kardio satova i vožnje bicikla u zatvorenom do satova temeljenih na plesu. Dramatični pad u odnosu na protekle godine prema anketi mogao bi biti rezultat zatvaranja teretana ili preporuke za ograničavanje društvenih okupljanja.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Grupni treninzi prikladni su za različite razine kondicije, a iznimno su učinkoviti i motivacijski

Što je postalo bitno?

Licenca za fitness profesionalce

U SAD-u i diljem svijeta postoje neke profesije koje su regulirane lokalnim, državnim ili nacionalnim licencama. Na primjer, ljudi se ne mogu zvati liječnikom ili medicinskom sestrom, a na mnogim mjestima i fizioterapeutom ili nutricionistom bez dozvole koju je izdala vlada. Prema ACSM's Health & Fitness Journalu, ovo je trend u fitness industriji koji slijedi regulaciju fitness profesionalaca kao što su osobni treneri i fizioterapeuti.

Praćenje napretka

Prema ACSM's Health & Fitness Journalu, Mjere ishoda su napori da se definiraju, prate i izvještavaju podaci koji vode do odgovornosti i članova teretana i klubova zdravlja i trenera. Mjerenja su neophodna kako bi se utvrdile prednosti zdravstvenih i fitness programa u liječenju bolesti i za dokumentiranje uspjeha u promjeni negativnih životnih navika. Tehnologija pomaže prikupljanju podataka kako bi se poduprla ova nastojanja.

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.