Zdravlje 25. prosinca 2021.

Ovih sedam navika učinit će te zdravijom u zimskim mjesecima

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Želiš se osjećati vitalnije, bolje i spremnije u zimskim mjesecima? Tada je krajnje vrijeme za neke nove navike! Donosimo ti sedam učinkovitih savjeta stručnjaka koji se lako mogu integrirati u svakodnevni život

Jesi li spremna i zdrava zimi te puna energije za Novu godinu? Jesi li spremna prkositi prehladama i gripi?

Osobito u hladnoj sezoni brzo primijetimo kada naše tijelo ne može raditi punom brzinom: koža je blijeda i suha, stalno nam je hladno i  laka smo meta za infekcije. Naravno: tvom organizmu potrebna je briga i malo ljubavi kako bi se bez problema mogao nositi sa svakodnevnim životom. Ne mislimo pri tome na pregršt vitaminskih tableta ili na dvotjedni odmor na Karibima - ne, možeš utabati put u svakodnevnom životu kako bi se snažno i blistavo suočila sa svakodnevicom te i zimi možeš biti u dobroj formi. Sigurno si već  pogodila - i dobra hrana i redovita tjelovježba igraju veliku ulogu u ovim savjetima za zdrav život.

1. Popij veliku čašu tople vode ujutro prije doručka

Jesi li znala da svaka pojedinačna stanica u našem tijelu potpuno mijenja vodu stotinjak puta u minuti? Na taj se način sve iskorištene tvari odvoze, a stanica se opskrbljuje novim hranjivim tvarima. Podrži svoje tijelo u ovom procesu tako da ujutro popiješ čašu vode.

Vodom također potičeš probavu i povećavaš bazalni metabolizam. Znanstvenici sa Medicinskog Sveučilišta Charité u Berlinu otkrili su da organizam troši oko 20 kalorija više na svakih 0,2 litre vode, jer uvođenje vode u metaboličke procese troši energiju.

 | Author: Instagram/Denis Rajčić Foto: Instagram/Denis Rajčić

2. Doručkuj!

Doručkovati – a zašto? Svako jutro iza organizma leži noć puna napornih procesa popravljanja, obnove i detoksikacije. Noću trošimo gotovo 50 posto bazalnih metaboličkih kalorija! Kako bi se naše tijelo moglo pravilno pokrenuti ujutro nakon završetka posla, treba mu energija - i to brzo.

Ako izostaviš doručak, metabolizam smanjuje brzinu, što je zapravo logično, jer mu tako uskraćuješ energiju kad mu je najpotrebnija. Ako (poput mnogih) nemaš ujutro apetita, trebala bi nešto pojesti i to najkasnije dva do tri sata nakon ustajanja. Možda s vremenom možeš pokušati doručkovati malo ranije i na taj način naučiti se jesti ujutro. Proizvodi od cjelovitih žitarica, poput zobenih pahuljica ili integralnog kruha, najbolji su izbor za doručak. Naime, oni pružaju tijelu dugotrajnu energiju. U kombinaciji s nekim malomasnim sirom, voćem i/ili povrćem, brzo si dočarala zdrav doručak.

3. Nađi vremena za ručak

„Samo čim prije kući“ - s ovim motom mnogi se odriču ručka kako bi na svom radnom mjestu brzo progutali spakiranu salatu, sendvič ili nekoliko čokoladnih pločica. Ali, isplati li se doista uštedjeti vrijeme, a ne napraviti stanku za ručak te nezdravo jesti? Ne!

Očajnički nam je potrebna stanka u podne nakon cijelog jutra napornog posla. Pomaže nam započeti poslijepodne sa svježom energijom. Samo kratka šetnja oko kvarta ponovno će ti pokrenuti cirkulaciju.

Odvoji vrijeme za jelo, svjesno žvači i slušaj svoje tijelo: kad si sita? Priušti si zdjelicu salate ili nešto povrća uz svaki ručak.

 | Author: Instagram/Denis Rajčić Foto: Instagram/Denis Rajčić

4. Izbjegavaj sve međuobroke 

Oni koji dobro jedu ujutro, u podne i navečer imaju dovoljno energije za cijeli dan. Vjeruje se kako je pet obroka dnevno previše. Budući da mnoge male porcije tijekom dana znače da tijelo gotovo nema stanke za probavu i da mu je potrebna energija koja mu nedostaje negdje drugdje.

Ako si poslije podne gladna, najprije isprobaj trik s vodom: popij veliku čašu vode - nakon čega glad uglavnom nestaje. Ako želudac nastavi režati, grickaj nekoliko orašastih plodova ili komad voća.

5. Izbaci iz prehrane šećer, zaslađivače, gazirana pića i brzu hranu

Znamo da ovu zadaću nije lako provesti. Naime, naše tijelo jednostavno voli šećer, a osobito u stresnim situacijama žudi za slatkom nagradom. Nažalost, svi znamo negativnu stranu: karijes, prekomjerna tjelesna težina, visoki krvni tlak i dijabetes – čisto da nabrojimo samo nekoliko primjera. Trajno maknuti šećer s jelovnika je nerealno. Ali, pokušaj barem popiti čaj ili kavu bez šećera nekoliko dana ili tjedana, ne stavljati med na jogurt ili grickati slatkiše. Primijetit ćeš da, primjerice, puno intenzivnije osjećaš slatkoću voća.

Ako prekrižiš brzu hranu, automatski smanjuješ potrošnju šećera, jer je šećer važan nositelj okusa, na primjer u gotovim preljevima ili umacima za tjesteninu. 

 | Author: Instagram/Denis Rajčić Foto: Instagram/Denis Rajčić

6. Fit zimi: iziđi na svjež zrak barem 15 do 20 minuta svaki dan

Tužno, ali istinito: zimi se život uglavnom odvija u zatvorenim prostorijama. Zrak za grijanje čini našu kosu „električnom“ i isušuje kožu, električno svjetlo pogađa um i čini nas tromima. Prekini ovaj opušteni začarani krug izlaskom na svježi zrak! Čak i četvrt sata za stanku za ručak mogu učiniti razliku. Tijelo ima priliku proizvesti vitamin D tek kad danje svjetlo dođe u kontakt s našom kožom. Možda se također možeš voziti biciklom na posao, sići stanicu prije ili parkirati automobil malo dalje od radnog mjesta kako bi zimi svom tijelu omogućila luksuz dnevnog svjetla.

7. Ustani i kreći se

Znaš savjete kako zimi biti u formi: stepenice umjesto dizala, idi do svog kolege na drugom katu umjesto da mu pišeš email, obavljaj male poslove pješice, a ne automobilom. To je lako. Napravi to i brzo ćeš se osjećati spremnije i pokretnije. A ako imaš priliku, uključi 30 do 45 minuta treninga izdržljivosti dva puta tjedno i tri laka treninga mišića po 15 do 20 minuta u svoj svakodnevni život. Za to ne trebaš ići u teretanu ili na satove vježbanja; dnevna soba kod kuće ili stepenice sasvim su dovoljni!

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7Zdrava dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7Zdrava te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
    • Default avatar -
      mawow

      My companion is making $77 hourly at the PC. He has been laid off from work 5 months prior, yet a month ago he rounded up $10258 by simply telecommuting with program he uncovered on the web. This is the thing that he does. Give it a shot yourself...Visit Now... earn75.com

    Komentiraj, znaš da želiš!

    Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.