Zdravlje Simptomi i pomoć 04. kolovoza 2022.

5 zdravstvenih savjeta koji nisu idealni za osobe iznad pedeset

Foto: shutterstock Dugotrajna primjena aspirina za sprječavanje srčanog ili moždanog udara kod zdravih ljudi je nepotrebna
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Kako stariš, prolaziš kroz mnoge promjene i možda ćeš morati prilagoditi svoj način života za zdravo starenje. Zdrava prehrana i redovita tjelesna aktivnost mogu biti ključni za dobro zdravlje u bilo kojoj dobi, a odabir odgovarajućeg životnog stila također može služiti kao prevencija za neke zdravstvene probleme, poput dijabetesa, bolesti srca i nekih vrsta raka.

Ipak ako imaš iznad pedeset godina, postoje neki zdravstveni savjeti koji i nisu najbolji.

Preventivna zdravstvena skrb nije važna samo za prevenciju, već i za ranu dijagnozu i liječenje bolesti povezanih sa starenjem. "Preventivna skrb je također važna za optimizaciju zdravlja, posebno među starijim odraslim osobama", kaže liječnica Laurie Archbald-Pannone za Eat this, not that. Dodaje kako je jedan od najboljih stvari za bilo koji zdravstveni sustav ulaganje u preventivnu skrb. No, stručnjaci donose pet savjeta za brigu o zdravlju koji nisu idealni za starije osobe. 

Uzimanje aspirina svaki dan

Stručnjaci upozoravaju da korištenje aspirina kao svakodnevnog razrjeđivača krvi više nije standardna medicinska preporuka. Prema Američkoj agenciji za hranu i lijekove, većina zdravstvenih stručnjaka slaže se da je dugotrajna primjena aspirina za sprječavanje srčanog ili moždanog udara kod zdravih ljudi nepotrebna. Ako koristiš aspirin za smanjenje ovih rizika, a nisi o tome razgovarala sa svojim liječnikom, možda ugrožavaš svoje zdravlje. Svakodnevnu terapiju aspirinom trebala bi koristiti samo uz nadležnost i savjete liječnika

Možda te zanima... Navike koje su toliko nezdrave da bi ti mogle uništiti život Zdravlje

Izbjegavanje svih ugljikohidrata

Nisu svi ugljikohidrati jednaki, ali prerađene ugljikohidrate i nezdravu hranu treba izbjegavati. Ipak, ljudi stariji od 50 godina mogu imati koristi od zdravih ugljikohidrata, posebno za tjelovježbu. "Ugljikohidrati su najvažnije gorivo tijekom vježbanja s visokim intenzitetom, a postoje bezbrojne studije koje to dokazuju", kaže nutricionistica Edwina Clark.

Popodnevno drijemanje

Istraživači vjeruju da više od 40 % starijih osoba ima kroničnih problema sa spavanjem, od kojih mnogi nisu dijagnosticirani. Drijemanje tijekom dana može otežati noćni san, a liječnica Suzanne Bertisch dodaje kako je ograničavanje popodnevnog sna jedna od strategija za poboljšanje cjelokupnog noćnog sna. "Ako odrijemaš kasno poslijepodne ili navečer, vjerojatno ćeš kasnije teže zaspati. Ako trebaš odspavati tijekom dana, procijeni zašto si toliko pospana da bi zaspala tijekom dana, pogotovo ako redovito drijemaš", objašnjava Bertisch.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock Ako odrijemaš kasno poslijepodne ili navečer, vjerojatno ćeš kasnije biti teže zaspati

Dodaci prehrani nadoknađuju lošu prehranu

Zdrava prehrana ključna je za zdravo starenje, ali suplementi ne mogu poništiti štetu nezdravog načina života. Profesor sa Harvard Medical School Pieter Cohen kaže kako mnogi razmišljaju da uzimanje dodataka prehrani može na neki način poboljšati njihovo zdravlje ili ih zaštititi od bolesti. "Iako će neki ljudi možda trebati posebne vitamine ili dodatke za pomoć s nedostatkom, za prosječnu zdravu osobu, dijeta s puno voća i povrća osigurava sve bitne vitamine i minerale", napominje Cohen. 

dijeta za dugovječnost Možda te zanima... Dijeta za dugovječnost: uključuje grah i čokoladu, ali ne i crveno meso Dijeta

Izbjegavanje masnoća

Zdrave masnoće mogu pomoći u prevenciji bolesti srca i moždanog udara. Prema Harvard Healthu, neki ljudi još uvijek imaju fobiju od masnoća jer su se one u 90-ima klasificirale kao nezdrave. Masnoće imaju više kalorija po gramu u usporedbi s ugljikohidratima i proteinima, ali nezasićene masti važne su za zdravlje kardiovaskularnog sustava. Utvrđeno je da snižavaju LDL (loš kolesterol) i ukupni kolesterol kada zamijene zasićene masti piše Harvard Health. Uključi zdrave masti u svoju prehranu odabirom avokada, kvalitetnog maslinovog ulja, orašastih plodova te maslaca od orašastih plodova i sjemenki. 

Možda te zanima... 3 loše stvari koje se mogu dogoditi ako jedeš previše orašastih plodova Hrana

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.