Ljepota i relax Wellness 2504 prikaza 27. kolovoza 2018.

Autogeni trening: Pomaže kod napada panike, fobija i gastritisa

Foto: Guliver/Shutterstock

Autogeni trening znanstveno je dokazana tehnika dubokog opuštanja koju je, inspiriran hipnozom, razvio njemački neurolog i psihijatar dr. Johannes Heinrich Schultz 30-ih godina prošlog stoljeća.

Koristeći autogeni trening dovodimo se u stanje duboke opuštenosti u kojem postižemo veću otpornost na stres i općenito poboljšavamo kvalitetu života kroz redovito vježbanje.

Mirjana Petković, učiteljica Autogenog treninga koja je uz spomenutu završila i niz drugih tehnika za unapređenje života poput NLP (neurolingvističko programiranje), aromaterapije, w  | Author: Privatni album Foto: Privatni album ingwave® i drugih te svoje znanje dijeli s onima koji to žele na seminarima i radionicama u svojoj tvrtki Lakoća življenja d.o.o.u Zagrebu dugo je radila kao ing. poslovne informatike dok nije osjetila potrebu da iz temelja promijeni svoj život. "Kao i mnogi drugi do sada, prve korake prema sebi otkrivala sam polako i postupno, učeći na vlastitim iskustvima, kroz puno truda i upornosti, rješavala sam se dubokih ograničavajućih uvjerenja, radila sam na sebi, a sve me to dovelo  do neizmjerne i bezuvjetne ljubavi prema sebi i drugima. I upravo iz tih razloga osnovala sam tvrtku Lakoća življenja, putem koje, kroz radionice i individualni rad za djecu i odrasle primjenjuje licencirane tehnike i coaching metode; HealYour Life Workshop®, RelaxKids, NLP, wingwave®. Tako želim potaknuti ljude oko sebe na pozitivne promjene. Najljepše i najvažnije što sam naučila na svom Putu kroz život je voljeti i prihvaćati sebe u svakom segmentu života i da je rad na sebi jedno predivno cjeloživotno učenje", rekla je Mirjana Petković i za Zdravu Kravu objasnila što je Autogeni trening i kakvi se rezultati njime postižu.

Smanjuje simptome stresa i psihosomatskih bolesti

ZK: Kako autogeni trening može pomoći?

Autogenim treningom, osim subjektivnog doživljaja pozitivnog utjecaja na polaznike, postoje i objektivni pokazatelji fizioloških promjena. Kako danas i znanost priznaje usku povezanost tijela i psihe, a većina današnjih bolesti je psihosomatskog porijekla, utvrđeno je da ukoliko brinemo o našoj duši automatski pozitivno djelujemo i na svoje tijelo. Autogeni trening nas vodi do spoznaje koliko smo moćni stvaraoci vlastitog svijeta i da promjenom svojih misli, riječi i emocija možemo mijenjati okolnosti koje privlačimo u svoj život. Cilj obuke autogenog treninga je da voditelj AT-a osposobi polaznike da pomognu sami sebi koristeći se ovom tehnikom, a sve kako bi naučili živjeti u miru, sreći, zdravlju, zadovoljstvu, opuštenosti i ljubavi bez obzira na vanjske okolnosti. Pri tome se grade skladni odnosi sa samim sobom i sa svojom okolinom, dok se osoba uči nositi sa svim događajima koji dolaze u život. Tako se osvještava da je svaki događaj samo jedno novo iskustvo i još jedna nova prilika za učenje i rast. Znanstveno je dokazan učinak ove tehnike kod smanjenja stresa, problema sa spavanjem, alergija, oboljenja srca i krvnih žila i psihosomatskih bolesti, no jednako tako koristi se i u slučajevima:

  • Napada panike
  • Fobija
  • Migrena, glavobolja
  • Nesanice
  • Astme
  • Umora
  • Manjka energije
  • Loše cirkulacije
  • Gastritisa, grčeva u trbuhu
  • Razdražljivosti
Joga2630 Možda te zanima... Kundalini joga za bolji i svjesniji seks Ljepota i relax Možda te zanima... Kundalini joga za parove: Ostvarite bliskost i postignite kozmičku ekstazu Fitness

ZK: Što psihijatar i psiholozi misle o tehnici Autogenog treninga?

Moja osobna iskustva vezana za mišljenja psihijatara i psihoterapeuta o AT su apsolutno pozitivna i podržavajuća čak mi vrlo često dolaze klijenti kojima je psihijatar/psihoterapeut savjetovao i preporučio Autogeni trening kao jednu od metoda opuštanja. Osobe koje znaju autogeni trening bolje se nose sa životnim izazovima, opuštenije se osjećaju u zahtjevnijim situacijama, aktiviraju samoiscjeljujuće procese u tijelu i općenito se osjećaju bolje. Jednom kada se svladaju vježbe Autogenog treninga ostvaruju se sve prednosti koje donosi ova vrlo moćna tehnika:

  • Opušteno stanje dolazi automatizmom pri samoj pomisli na mir i opuštenost
  • Povećanje samopoštovanja i samopouzdanja
  • Moćan alat za osjećaj kontrole i samoosnaživanja
  • Postizanje emocionalne stabilnosti
  • Primjenjivost na svakom mjestu i u svakom trenutku

ZK: Autogeni trening se sastoji od izgovaranja određenih riječ (poput mantre), imaju li te riječi neko dublje značenje?

Ponavljanjem određenih formula,točnije 6 formula (sugestija) kroz odsustvo koncentracije i autosugestijom postižemo uravnoteženo stanje organizma. Postoji dublje značenje za svaku od njih i vezano je za određeni dio tijela, točno određenim redoslijedom.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

ZK: Treba li osoba biti skoncentrirana dok radi AT i koliko često ga treba raditi u jednom danu, koliko treba da se odradi jedna vježba AT?

Cilj AT-a je da kontinuiranim vježbanjem već pri samoj pomisli ulazimo u željeno stanje opuštenosti i mira. Preporučuje se raditi Autogeni trening na mirnom mjestu, 3 do 5 puta dnevno, otprilike u isto vrijeme, svaki dan u periodu od 3 mjeseca. Vrijeme koje je potrebno za izvođenje treninga je vrlo individualno, obzirom da se može raditi brže i sporije, pa sve ovisi o osobi koja ga radi. U početku je vrijeme kraće jer se postepeno formule uvode u trening, a na kraju kada je trening potpun, sa svih šest formula potrebno je do 10 minuta za jedno vježbanje.

Autogeni trening ne smije se raditi u vožnji niti u kadi

ZK: Na što treba paziti kada se radi AT, postoje li neke skupine osoba za koje AT nije dobro rješenje i zašto?

Trening se nikako ne smije raditi u automobilu, odnosno ne smije ga raditi osoba koja vozi, u vodi (kupanje u kadi, moru i sl.) te prilikom korištenja strojeva. Dok se radi trenira potrebno se povući na neko mirnije mjesto.  AT nije zamjena za liječnika, nego samo mogućnost učenja metode opuštanja, u tom stanju možemo djelovati na sebe, tako da si sugeriramo mir i opuštenost. Važno je jasno istaknuti da je cilj AT-a prevencija te da je krajnji cilj da svaki od polaznika na samu pomisao uđu u stanje opuštenosti.

Isto tako se može dogoditi da netko ima drugačije viđenje što bi AT trebao biti, kao što je mišljenje da je AT metoda rješavanja kroničnih stanja odnosno terapeutska metoda za otklanjanje psiholoških devijacija, što on nije. Ako je smetnja ili bol psihosomatskog karaktera tada je moguće upotrijebiti AT, ali sa naznakom da je to generalno preventivna metoda. Prednost vježbi autogenog treninga je da  ne mogu nauditi nikome tko ih primjenjuje.

Možda te zanima... Tri zakona i meditacija uz koje ćeš privući pozitivne događaje u život i postati magnetična! Ljepota i relax Meditacija_7 Možda te zanima... Osam dobrobiti koje meditacija ima na tijelo i um Ljepota i relax

ZK: Kako djeluje AT i koliko vremena je potrebno da se primijete njegovi prvi učinci?

Za usvajanje Autogenog treninga potrebno je vrijeme i svakodnevna vježba. Češćim prakticiranjem i ponavljanjem skraćuje se upravo taj trenutak kada je za izvođenje treninga potrebno samo nekoliko minuta. I to u bilo koje vrijeme i na bilo kojem mjestu, kao i u bilo kojim uvjetima. Vrlo je individualno kako će koja osoba doživjeti Autogeni trening kao i trenutak kada će osjetiti učinak. Iskustva mojih dosadašnjih polaznika su pokazala da je trening počeo djelovati već nakon nekoliko dana kod jednog dijela polaznika, dok kod većeg dijela polaznika unutar prvih dva tjedna vježbanja. Vrlo su rijetki oni koji su izjavili da su učinke doživjeli tek nakon prvog mjeseca korištenja Treninga.

Za uspjeh treninga nužno je redovito i dosljedno provođenje treninga kroz koji se dovodimo u stanje pasivne koncentracije. Takvo stanje nam daje otvorenost prema primanju sugestija, dok usmjeravamo pažnju i osobnu svijest s okoline na traženje i pronalaženje podrške u samom sebi. Djelovanje autogenog treninga je vrlo individualno i razlikuje se od osobe do osobe.

ZK: Može li se At učiti iz knjiga ili je bolje proći tečaj?

Iako je tehnika Autogenog treninga opisana u mnogim knjigama i priručnicima za samopomoć preporučuje se učenje tehnike uz voditelja u manjim grupama ili individualno. Prilikom treninga voditelj naglas izgovara formule dok polaznici nastoje doživjeti ono što im se sugerira.

Koliko traje tečaj AT?

Tečaj Autogenog treninga odvija se kroz osam tjedana, jednom tjedno po jedan sat (ovisno o veličini grupe). Moja iskustva su pokazala da je rad u manjim grupama do 10 polaznika kao i individualan rad pokazao najbolje rezultate. Nakon osam tjedana, klijenti sami prolaze još mjesec dana treninga, jer je potrebno 3 mjeseca redovitog vježbanja, gdje ih ja nastavljam pratiti te mi se u svakom trenutku mogu obratiti.

Iskustva polaznika

"Na autogeni trening sam se odlučila u posebnom trenutku u životu, kada sam išla na terapije poslije operacije zloćudne bolesti. U tom trenutku htjela sam maksimalno napraviti za sebe sve sto mogu kako bi me ojačalo i osvijestilo kako prvo moraš sam sebi pomoći u životu, a onda ti tek netko drugi može pomoći.

Završila sam autogeni trening i već tijekom edukacije osjetila sam promjenu u sebi, kako mogu kontrolirati sebe i reakcije, kako se mogu umiriti, sto mi je bilo izuzetno važno u tim trenucima. Dan danas kad god osjeti potrebu, prakticiram vježbe disanja i prođem autogeni trening i svaka odluka ili reakcija ima drugačiji smisao. Autogeni trening bih preporučila svakome, samo je važno prepoznati pravi trenutak u životu", I.K.

"Bilo je prekrasno iskustvo, lijepo druženje i vrlo ugodna atmosfera. Sve zahvaljujući Mirjaninoj pozitivnoj energiji i vibri. Želim ti svako dobro privatno i puno uspjeha u daljnjem radu", Stjepan.

info@lakoca-zivljenja.hr
www.lakoca-zivljenja.hr

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.