Hrana Hrana kao lijek 25. kolovoza 2020.

Nedostatak ovog vitamina može izazvati srčane smetnje

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Prema nedavnoj studiji objavljenoj u časopisu Nutrients, nedostatak vitamina B12 može dovesti do povišenog kolesterola i triglicerida.

Vitamin B12 važan je za održavanje razine energije i izdržljivosti. Kako bi osigurala dovoljnu količinu (2,4 mikrograma dnevno), dodaj u prehranu životinjske proizvode poput mesa, ribe, jaja i mliječnih proizvoda. Nedavno objavljena studija u časopisu Nutrients, otkriva odnos između razine vitamina B12 i lipidnog profila (vrste masti koji se nalaze u krvi).

Znanstvenici su pregledali 341 zdrave žene u dobi od 19 do 30 godina i prikupili podatke o njihovoj prehrani, fizičkoj aktivnosti i razini vitamina. Ustanovili su da su niske razine vitamina B12 povezane s višom razinom ukupnog kolesterola, LDL (lošeg) kolesterola i triglicerida, čak i nakon prilagođavanja učincima koji indeks tjelesne mase, trbušne masti i ukupni postotak tjelesne masti imaju na tijelo.


Razlog tome je važan, rekla je Liz Weinandy, R.D., dijetetska dijetetičarka s medicinskog centra Wexner State University of Ohio, koja nije bila uključena u studiju. Ona je rekla da za muškarce i žene niža razina B12 može biti povezana s višom razinom aminokiseline nazvane homocistein u krvi, što se smatra markerom za rani razvoj srčanih bolesti jer može oštetiti arterije i vene - uključujući one oko srca. (Istraživanje objavljeno prošle godine pokazuje da ljudi stariji od 60 godina koji svakodnevno umjereno ili intenzivno vježbaju 20 minuta imaju znatno manju šansu za razvoj kardiovaskularnih bolesti).

Umor-Simptom Možda te zanima... 9 znakova da tvom tijelu nedostaje vitamin B12 Hrana
 

Za bicikliste i osobe koje se bave drugim sportovima izdržljivosti je posebno važno unositi dovoljno vitamina jer oni mogu utjecati na  razinu energije i izdržljivosti. Preporučena dnevna doza (RDA) vitamina B12 kod većine zdravih odraslih osoba iznosi 2,4 mikrograma (mcg) dnevno, ali trudnicama je potrebno malo više, 2,6 mcg.

"Većina ljudi lako osigurava tu količinu ako jede proizvode životinjskog podrijetla poput mesa, ribe, jaja i mliječne hrane", rekla je Weinandy. Dodala je da su ljudi koji možda ne dobivaju dovoljno B12 vegani, vegetarijanci, ljudi s GI (gastrointestinalnim) bolestima (budući da mogu imati problema s malapsorpcijom) i ljudi na određenim lijekovima (uključujući metformin za visoki šećer u krvi i lijekove koji suzbijaju kiselinu za refluksnu bolest). Čak i ako imaš problema s visokim kolesterolom i trigliceridima, Weinandy ne preporučuje samoinicijativno uzimanje B12 kroz dodatke prehrani dok se njegov nedostatak zaista ne utvrdi. Rekla je da dobar način unosa B12 prehrambeni kvasac.

Možda te zanima... Prehrambeni kvasac, pun proteina i vlakna, hit među pobornicima zdravog života Hrana

"Ako osoba ima bolest srca ili je zabrinuta zbog prevencije, trebala bi pregledati svoj ukupni unos hrane, uključujući ne samo B12, već i koliko zdravih i nezdravih masnoća konzumira", rekla je i dodala: „Znamo da ljudi koji jedu više voća i povrća imaju i manji rizik za bolesti srca, pa bi takve namirnice trebale zauzimati veći dio jelovnika."

Kucanje-Srca Možda te zanima... Liječnik odgovara: Zašto mi srce brzo kuca? Zdravlje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.