Hrana 25. lipnja 2020.

10 namirnica koje malo koštaju, a puno daju i ukusne su

Foto: shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Popis jeftinih, a zdravih namirnica kojima možeš osigurati uštedu, ali i hranjive tvar za svoj organizam.

Pravilna prehrana ključna je za cjelokupno zdravlje, uključujući mentalno. Stoga, ako si ovaj mjesec potrošila nešto više novca, ako štediš za neku stvar ili jednostavno iz nekog trećeg razloga nemaš veliki budžet za kupnju namirnica do sljedeće plaće, pobrini se da ove staviš na svoj popis kako bi za nisku cijenu ipak dobila nutritivno bogate namirnice na svoj jelovniku.

Grah

Većina dijetetičara smatra da je grah odličan, jeftin proizvod za skladištenje. Pun je bjelančevina i minerala, željeza i cinka. On sadrži aminokiseline koje su građevni blokovi proteina koje tijelo koristi za liječenje i stvaranje novih tkiva, poput kostiju, mišića, kose, kože i krvi. Postoje mnoge vrste graha, poput lima graha, crnog, garbanzo, crvenog i ostalih, a dostupan je kupiti na mnogo načina (sirovi, suhi, ukiseljeni, u konzervi).

Možda te zanima... 6 dobrobiti mungo graha za zdravlje i jedan zimski recept Hrana

Žitarice

Cjelovite žitarice, poput kvinoje, smeđe riže i pšenice jeftine su namirnice koje se lako pripremaju i grade cjelovit obrok. Među njima izdvaja se smeđa riža koja je bogata vlaknima i proteinima, kao i hranjivim sastojcima poput B vitamina, magnezija, mangana, željeza, fosfora, kalija i cinka, prenosi Today.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Zob

Zob je izuzetno pristupačan izvor proteina, minerala i vlakana koji će te održati sitom. Bogata je proteinima, željezom i vlaknima te se zbog toga ubraja u cjelovite žitarice. Dobra je za zdravlje srca i dugovječnost.

Možda te zanima... Ako zobenu kašu želiš zamijeniti proteinskom, ovo je za tebe Hrana

Zamrznuto voće i povrće

Kako bi uštedjela novac bez izostavljanja osnovnih hranjivih sastojaka, smrznuto voće i povrće zadržavaju sva ista hranjiva svojstva kao i u svojoj svježoj verziji. Osim što su jeftini za kupiti, smrznute proizvode i sama možeš pripremiti tako što ćeš zamrznuti one svježe, koji stoje u tvojem hladnjaku, prije nego se pokvare.

Jaja

Dijetetičari navode kako se jaja smatraju savršenim proteinima jer sadrže esencijalne aminokiseline i kolin, što je odlično za zdravlje mozga. Pogotovo žumanjak, koji sadrži hranjive tvari poput vitamina A i D, omega-3 masne kiseline i antioksidans lutein, koji pomaže promociji zdravih očiju i kože.

Možda te zanima... Jednostavna čokoladna torta bez jaja s višnjama ili trešnjama Hrana

Krumpir

Kad je s kožom, jedan srednje veliki krumpir osigurava 30 % dnevne preporučene količine vitamina C, zajedno s ugljikohidratima, vlaknima, vitaminom B6 i kalijem, prenosi Today. Stoga, uzevši u obzir da su relativno jeftini za uzgoj, bogati su hranjivim tvarima i ukusni. Pobrini se da se nađu na tvojoj shopping listi.

 | Author: Getty Images Foto: Getty Images

Pasirana rajčica

Bez obzira voliš li pasiranu, narezanu na kockice ili cijelu rajčicu, kada je konzervirana, rajčica je odličan dodatak prehrani. Puna vitamina C i vlaknima, izvrstan je izvor antioksidansa likopena koji može pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti, raka prostate i degeneracije makule.

Možda te zanima... Mikrobiota crijeva može se obnoviti u 24 sata uz ove namirnice Zdravlje

Orašasti plodovi

Orašasti plodovi su osnovni dodaci prehrani koji ti donose zdrave masti, proteine i minerale. Uživaj u njima za užinu i uz obroke ili ih koristi putem raznih maslaca. Zbog svog udjela masnoća, izazivaju dulji osjećaj sitosti i na taj način mogu pomoći pri gubitku suvišnih kilograma, preporučuje nutricionistica Nataša Šoštarić, dipl. ing. preh. tehn.

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Pečena piletina

Iako ti se možda ne čini nešto jeftinom, ali pečena piletina iz trgovine ponekad je dobra investicija. Osim što ju možeš imati za nekoliko obroka, ovisno naravno koliko vas je u kućanstvu, nećeš morati zaprljati svoje posuđe za njenu pripremu niti ćeš potrošiti sat vremena pečenja. Nadalje, ona sadrži mnogo bjelančevina, vitamina skupine B i željezo, a ako želiš ukloniti dodatne masnoće, ukloni kožu prije konzumacije.

Možda te zanima... Nutricionisti otkrivaju koje namirnice pomažu kod alergija Zdravlje

Suho bilje i začini

Izdvajanje novca za kupovinu osnovnih i nekih drugih začina, iako se na prvu može činiti nepotrebno, pomoći će ti u pripremi raznih jela i varijacija okusa. Osnovni začini ponekad mogu postati dosadnjikavima, stoga imati neke druge, nove i intenzivne pomaže u stvaranju drugačijih okusa i jela. Nadalje, osim promjene okusa, razni začini, poput ružmarina i origana, mogu ti pomoći i zbog svojih protuupalnih i antioksidativnih svojstava.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.