Fitness 1828 prikaza 06. lipnja 2012.

Upoznaj Feldenkrais tehniku pokreta

Kresimir-Igor-Nusa
1/4
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Jesi li svjesna svojih svakodnevnih kretnji? Znaš li da povećanom sviješću o pokretu možeš preventivno djelovati na zdravlje, uskladiti rad mišića, poboljšati držanje, smanjiti stres i riješiti se bolova? U tome ti može pomoći Feldenkrais metoda - metoda poboljšanja pokreta učenjem, a više o njenim prednostima otkrio je Krešimir Šoš, mag. kineziologije

Usmjeri pažnju

Feldenkrais metoda je metoda poboljšanja pokreta učenjem. Bez života nema pokreta - jednako tako i bez pokreta nema života. Čovjek i pokret neodvojive su cjeline. 

'Efikasna promjena u načinu kako sjediš i hodaš događa se u korijenu problema - promjenom obrazaca u živčanom sustavu. Kvalitetno učenje moguće je jedino uz prisustvo svjesnosti. Čitaš li neku knjigu, a pažnja ti nije usmjerena na to što radiš već na nešto drugo, vjerojatno ćeš istu stranicu čitati ponovno.

Čovjekovi potencijali su jako veliki. Recimo, ako ljudi bez gornjih ekstremiteta mogu naučiti pisati i voziti avion nogama, nije problem naučiti sjediti, hodati, trčati ili plivati bolje. Stvar je samo metode koju primjenjuješ, ciljano ili slučajno', govori magistar kineziologije i licencirani učitelj Feldenkrais metode, Krešimir Šoš.

Svakodnevne posljedice

Pokret je važan svakome, djeci, ljudima s posebnim potrebama, trećoj dobi, umjetnicima, u obavljanju uredskih poslova i raznih drugih. Svi znamo da nije svejedno kako sjedimo za kompjuterom ili kako podižemo teret, a često smo svjesni lošeg položaja ili kretanja tek kada nastane problem.

'Teško je shvatiti da postoji lakši način, osim ako ga ne iskusiš. Život u svakoj dobi i profesiji zaista može biti lakši, a zadovoljstvo veće.

Zamisli što se sve može promijeniti ako na sebe staviš uteg od 10 kg i tako obavljaš svakodnevne aktivnosti. Možda ćeš osjetiti bol u nekom zglobu ili mišiću, možda ćeš postati brzo iscrpljen, možda nezadovoljan, nervozan i ljut. Tijelo, misao i emocije su neodvojive karakteristike ljudskog bića i stoga utječu jedno na drugo. Suprotno od navedenog primjera, lakšim pokretom primarno utječeš na tijelo, a time i na ostale aspekte koji čine osobu', opisuje Krešimir Šoš učinak Feldenkrais metode.

Vrijeme za sebe

Krešimir Šoš ističe kako sjedilački način života i stres sami po sebi nisu nužno problem, već je problem u nedostatku vremena da se čovjek bavi sa sobom i da eksperimentira oko raznih mogućnosti. Onoga trenutka kada prestaneš istraživati, 'igrati se' i učiti, počinješ koristiti samo jedan način, a to je put bez razvoja. Zato koristi od Feldenkrais metode mogu imati zaista svi.

'Dobna ograničenja ne postoje. Ipak, rad s djecom razlikuje se od rada s odraslim osobama. Ukoliko postoje određeni ozbiljniji problemi sa zdravljem, nužno je prethodno se savjetovati s liječnikom. Osobno surađujem s ortopedom i psihologom u nekim situacijama. Vježbe su iznimno lagane i ugodne, stoga nema mnogo kontraindikacija', priča Krešimir Šoš i dodaje kako su upravo završila dva uspješna seminara: jedan za plivače i jedan za širu populaciju na Kineziološkom fakultetu.

Vježbe po Feldenkrais metodi organizirane su na dva načina. Jedan je grupni (ATM-Awareness Through Movement) gdje ljudi sami izvode pokrete prema usmenim uputama, uglavnom ležeći, sjedeći ili stojeći. Drugi je način individualni pristup gdje osoba obično leži na stolu i sudjeluje poluaktivno, a Feldenkrais učitelj izvodi pokrete. Ne postoje zahtjevi vezani za prethodna znanja, sposobnosti i predispozicije bilo koje vrste.

Feldenkrais metoda i sport

Jedna od najvećih dobrobiti ove metode u praksi je smanjenje ozljeda.

'Sport bez kvalitetnog položaja i pokreta je nezamisliv i upravo  se po tome vrhunski sportaši razlikuju od ostalih. Boljim pokretom povećavaš učinak i smanjuješ energetsku potrošnju. Manjak "tehnike" često je relativno lako dijagnosticirati, a ova metoda nudi zanimljiv pristup rješavanju tih problema', ističe Krešimir Šoš.

'Feldenkrais metoda nije naporna i prilagođena je osobama različite dobi i profesija. Efikasno mjenjaš pokret ili ga ponovno uspostavljaš tako da ga koristiš bez razmišljanja, i samo živiš svoj život', zaključuje Šoš.

Trenutno Feldenkrais metodu (grupni način rada) možeš vježbati u prostoru Studija Tao u Baštijanovj ulici 47. S obzirom na velik broj zainteresiranih, od jeseni kreće radom u vlastitom prostoru, također na Trešnjevci. Za sve informacije o grupama, individalnom radu i seminarima možeš nazvati broj 099/420-1253 ili pogledati web stranicu www.feldenkraismetoda.hr.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.