Fitness Blic vježbe 3675 prikaza 24. veljače 2017.

Otkrivamo kako treba vježbati za blaži PMS i otklanjanje nadutosti

Uze
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Vježba podizanja na prste potiče rad limfe i izbacivanje tekućine, a protiv grčeva i nadutosti najviše pomaže brz i žestok trening Bol i grčevi u trbuhu smanjuju se tijekom treninga kod 63 posto ispitanih sportašica, pokazuje istraživanje turskih znanstvenika na 241 ispitanice.

Za neke žene menstruacije prolaze bez ikakvih tegoba, dok je za druge PMS i prvih nekoliko dana menstruacije pravi pakao. Umor, manjak energije, glavobolje, napetost i bolovi u trbuhu zajednička su muke većinu žena, no dobra je vijest da će ih vježbanje otjerati, posebice grčeve i nadutost.

Podizanjem na prste potiče se rad limfe

"Vježbanje je izuzetno povoljno za uklanjanje grčeva tijekom i prije mjesečnice, kao i nadutosti. Kako se povećava i poboljšava cirkulacija, tako se poboljšava i čišćenje organizma. Štetne tvari napuštaju tijelo, a nove hranjive tvari smanjuju osjećaj nadutosti, grčenja, ali i ostalih bolnih stanja", otkriva magistra kineziologije Ana-Marija Jagodić-Rukavina.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Druga dobra vijest je da će vježbanje riješiti i problem otečenih nogu tijekom menstruacije, a sve što trebaš napraviti je potaknuti rad limfe. "Ovaj problem riješit ćeš podizanjem na poluprste na udisaj, a izdisajem spuštanjem peta na pod. Druga vježba je da u poziciji ležanja podigneš noge istodobno udisajem snažno šireći prste na stopalima i izdisajem snažno ih stiščući",savjetuje Jagodić-Rukavina.

Preporučuju se kraći, ali intenzivniji treninzi

Tijekom mjesečnice postižu se bolji rezultati kraćim i intenzivnijim vježbama, a slabiji dugotrajnijim aktivnostima, no fitness trenerica Marija Andrijašević savjetuje da izvedbu prilagodiš svojem stanju i mogućnostima. "Intenzivnije treninge mogu provoditi žene s bezbolnim menstruacijama, dok se u jogi ne preporučuju inverzije poput svijeće i stoja. Ako je prosječnoj ženi spomenuta aktivnost prenaporna, možda bolje da preskoči prva dva dana ciklusa", ističe Andrijašević. Važno je zapamtiti da su na početku ciklusa ozljede češće, i to zbog lučenja hormona relaksina koji povećava fleksibilnost vezivnog tkiva, a time i zglobova.

PMS dijeta

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.