Zdravlje Koronavirus - simptomi, prevencija i savjeti stručnjaka 26. veljače 2020.

Mogu li dodaci prehrani pomoći u borbi protiv koronavirusa?

Foto: shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Činjenica je da će se oslabljeni imunosni sustav teže boriti protiv infekcija, pa tako i moguće infekcije koronavirusom, objašnjava mag. nutricionizma Sandra Krstev Barać

Prehrana je jedan od najlakših načina kako možemo utjecati na snagu našeg imuniteta. Osiguramo li  prehranom imunitetu potrebne hranjive tvari možemo smanjiti mogućnost pojave bolesti, te čak ubrzati oporavak u slučaju da bolest ipak nastupi. 

Vitamin C je najpoznatiji prijatelj imunosnog sustava, no i brojni drugi vitamini  i minerali doprinose funkciji imunološkog sustava. Tako valja istaknuti vitamin D i A te cink, bakar, selen i željezo. Osim mikronutrijenata, u imunostimulirajućoj prehrani treba se pronaći dovoljno visokokvalitetnih proteina, probiotici i prebiotici te šarene namirnice bogate antioksidansima.

nutricionistica Sandra Krstev Barać | Author: Privatna arhiva Foto: Privatna arhiva Sandra Krstev Barać, nutricionistica

Možda te zanima... Zaštita od korone: 'Na metar od sugovornika i temeljito peri ruke!' Zdravlje

Top 5 namirnica za jačanje imuniteta

Želiš li ovih dana dati podršku svom imunitetu u svakodnevnu prehranu uvrsti:

  • Češnjak  je apsolutna superzvijezda među namirnicama koje pospješuju imunitet. Ističe se svojim protuvirusnim svojstvima koje duguje supstanci naziva alicin, a koja posjeduje antioksidativna svojstva. U svom protuvirusnom djelovanju češnjak je najučinkovitiji kada se konzumira sirov, bilo da je zgnječen, nasjeckan ili samljeven.
  • Fermentirani mliječni proizvodi su poznati po tome da prirodno sadrže žive bakterije koje djeluju povoljno na zdravlje probavnog sustava, a time i na jačanje imuniteta. 
  • Citrusi su u zimsko doba jedan od rijetkih izvora imunostimulirajućeg vitamina C. Vitamin C je poznat po svojim antioksidativnim svojstvima te činjenici da doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava, pa je važno uzimati ga dovoljno kako bi smanjili mogućnost infekcije. Manje je poznato da vitamin C može skratiti trajanje bolesti ukoliko je do infekcije već došlo.
  • Kiseli kupus je odličan odabir jer sadrži i probiotike i vitamin C.
  • Med ima dugu tradiciju upotrebe za jačanje imuniteta te se vjeruje da zahvaljujući antiseptičkom djelovanju poboljšava otpornost organizma na infekcije
Možda te zanima... Limun, kurkuma, đumbir i češnjak: Pomažu li zaista u jačanju imuniteta? Zdravlje

Dodaci prehrani za imunitet

Ukoliko je prehrana raznolika i uravnotežena, organizmu će se osigurati dovoljno hranjivih tvari potrebnih za snažni imunitet. No, u slučaju jednolične prehrane, stresa i ubrzanog načina života ili općenito čestog poboljevanja preporuka je posegnuti za dodatnom pomoći u obliku dodatka prehrani. 

Među dodacima koji mogu ojačati imunološki sustav i time pomoći u borbi protiv virusnih infekcija, pa tako i korona virusa valja izdvojiti:

  • Vitamin C koji dokazano skraćuje trajanje i ublažava simptome virusnih infekcija. Terapijski učinak vitamina C postiže se unosom 500 mg do 2 g vitamina C dnevno, a za njegovu maksimalnu iskoristivost preporuka je uzimati pripravke u kojima vitamin C dolazi u kombinaciji s bioflavonoidima. 
  • Cink je izuzetno važan za pravilno funkcioniranje imuniteta, a brojne studije pokazuju da unos cinka može povećati otpornost prema respiratornim i ostalim infekcijama, posebice kod djece i starijih osoba čija je prehrana, kako je uočeno, nerijetko siromašna cinkom.
  • Unos vitamina D putem dodataka prehrani je zimi dobra investicija kada je njegova proizvodnja u tijelu minimalna zbog nedovoljne izloženosti suncu. U slučaju nastupa bolesti od pomoći mogu biti više doza vitamina D u vidu 2000-5000 I.J. dnevno
  • Echinacea je ljekovita biljka koja ima dugu tradiciju upotrebe u svrhu jačanja oslabljenog imunološkog sustava. Brojne studije pokazuju da Echinacea pomaže u prevenciji i liječenju simptoma virusnih infekcija. Općenito, za stimulaciju imunološkog sustava, preporučena dnevna doza je 3 puta na dan po 1 g sirove droge ili 300 mg standardiziranog ekstrakta u prahu  ili 1-2 ml tinkture. Postoje saznanja da dugotrajnom upotrebom Echinacea gubi na učinkovitosti pa se preporuča da se pripravci kontinuirano ne koriste dulje od 6 do 8 tjedana. Može se uzimati i preventivno, no učinkovitija je ako se uzima kad nastupe prvi simptomi viroze
  • Propolis ima cijenjeno mjesto u narodnoj medicini koja preporuča preventivnu upotrebu propolisa u svrhu jačanja imuniteta i protiv raznih infekcija, ali i za ublažavanje već nastalih  tegoba. Smatra se da učinkovita dnevna doza iznosi oko 1,5 g sirovog propolisa, odnosno oko 350 mg koncentrata, a prilikom kupnje valja odabirati one proizvode koji u svom sastavu navode da sadrže standardizirane ekstrakte propolisa.

Koliko brzo će dodaci prehrani uroditi plodom ovisi o brojnim čimbenicima poput kvalitete prehrane općenito, o dozi dodatka koja se primjenjuje, sposobnosti organizma da apsorbira tvati,  ali  i kvaliteti samog pripravka, no u prosjeku potrebno je 2-3 tjedna primjene da bi se počeli primjećivati pozitivni učinici u smislu prevencije nastanka viroze.

Možda te zanima... Tri moćne namirnice koje će ti ojačati imunitet tijekom cijele godine Zdravlje

 

  • Avatar Lucy_Brookes
    Lucy_Brookes

    Lagan posao na mreži, pridružite se sada i počnite zarađivati više od 500 USD dnevno. Prošli mjesec zaradio sam i primio 27392 dolara od ovog lakog posla, dajući maksimalno 3 sata dnevno. Izuzetno je jednostavno poslovati i redovito zarađivati od njega. Sada to može dobiti bilo kojaa osoba na Zemlji i započeti s zarađivanjem više dolara na internetu. posjetite ovu stranicu za više detalja ........... >>>>>> w­­­w­­­w­­­­.­­­C­­­a­­­s­­­h­­­F­­­l­­­o­­­w­­­7­­­7­­­.­­­C­­­O­­­M

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.