Zdravlje Simptomi i pomoć 11. prosinca 2021.

Često se budiš oko 3 sata ujutro? Razlog za to je jednostavan

Foto: Guliver/Shutterstock Mnogi se ljudi stalno bude između 3 i 4 sata ujutro
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

To je fenomen, mnogi se ljudi stalno bude između 3 i 4 sata ujutro. Međutim, za to zapravo postoji medicinski razlog. Otkrivamo što se događa tijekom takozvanog „vučjeg sata“ i što može pomoći

Većina nas će u nekom trenutku u životu patiti od nesanice. Nekima je teško zaspati, drugi nemaju problema, ali se često probude noću i onda teško mogu zaspati. Varijacije su raznolike, jednako kao i mi ljudi. Ali, postoje fenomeni koje stručnjaci za medicinu spavanja opažaju češće od drugih. To uključuje takozvani „vučji sat“, kako ga stručnjaci nazivaju.

Vučji sat: hormoni su krivi što se budimo noću

Često se budiš između tri i četiri sata ujutro? To nije slučajno, iza toga stoji medicinski fenomen. Buđenje u to vrijeme povezano je s našim razinama hormona, točnije s interakcijom melatonina, serotonina i kortizola. Melatonin poznajemo kao „hormon spavanja“, kojeg naše tijelo oslobađa u mraku, a zatim ga pretvara u „hormon dobrog osjećaja“ serotonin. Oslobađanje kortizola je stresna reakcija tijela.

Oko tri sata ujutro nam je tjelesna temperatura značajno pala dok smo spavali i razina melatonina bila je visoka. U isto vrijeme, naše razine kortizola i serotonina su niske. Zajedno s vrlo visokom razinom aktivnosti melatonina, poremećena je ravnoteža hormona potrebna za dobar san – i lakše se budimo!

Osim toga, dotok krvi u naš mozak je malo smanjen u određenim područjima u ovom trenutku, međutim, zapravo bismo trebali spavati. Dakle, kada se probudimo, osobito smo osjetljivi na negativne emocije kao što su strah ili pesimizam. Tijekom ove faze ne samo da se lakše budimo noću, također nam je teže ponovno zaspati, jer brzo krenemo napeto razmišljati te često upadnemo u negativne spirale misli.

Istraživači spavanja ovaj sat između 3 i 4 sata noću nazivaju „vučjim satom“. Ovaj izraz vjerojatno dolazi iz antičkih vremena i trebao bi označavati vremenski raspon u gluho doba noći kada nitko nije budan osim vukova.

Savjeti za poremećaje spavanja: što pomaže da opet utoneš u san?

1. Duboko udahni

Dobra metoda za opuštanje i ponovno pronalaženje smirenosti je tehnika svjesnog disanja 4-4-4: dakle, udiši oko četiri sekunde, zadrži dah četiri sekunde i ponovno izdiši četiri sekunde. Primijetit ćeš da ćeš najkasnije nakon nekoliko krugova biti osjetno smirenija, a možda ćeš čak i pronaći put do spavanja.

Možda te zanima... Zašto ne bi trebala ostavljati čašu vode pored kreveta Hrana

2. Upali svjetlo i čitaj

Krenula su neka loša razmišljanja zbog kojih svaka pomisao na spavanje postaje daleka? Onda bolje prestani pokušavati. Stručnjaci savjetuju da nakon 15 do 20 minuta napraviš nešto drugo. Možda će ti pomoći da upališ svjetlo i malo čitaš da se opet umoriš.

3. Ustani

Ništa ne pomaže? Onda je bolje ustati. Međutim, što je moguće sporije i opreznije. Najbolje je isto tako polako popiti čašu vode i možda sjesti na kauč. Međutim, ne bi trebala paliti previše svjetla kako ne bi previše razbudila i stimulirala tijelo. Također izbjegavaj svoj pametni telefon ili prijenosno računalo, osim ako uređaji nemaju noćni način rada s filterom plavog svjetla, koji je nježniji za naše oči.

Možda te zanima... Vrijeme u koje se noću obično budiš, otkriva što u tijelu nije dobro Zdravlje

4. Ne vraćaj se u krevet dok nisi umorna

Jako je važno da se ne vraćaš odmah u krevet samo zato što si frustrirana i želiš spavati. To je začarani krug, jer u ovakvom raspoloženju teško da ćeš se odmoriti. Stoga se nemoj vraćati u krevet dok nisi doista umorna i pospana.

Možda te zanima... Nesanica: donosimo 4 savjeta nakon kojih ćeš lakše zaspati Zdravlje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.