Zdravlje 20. svibnja 2022.

6 stvari koje ne bi trebala raditi na prazan želudac

Foto: shutterstock Ako tek počinješ trčati počni polako i obavezno napravi nekoliko vježbi za istezanje
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Neke stvari nije dobro raditi na prazan želudac pa je sigurnija opcija započeti dan sa zdravim doručkom.

Način na koji započinješ jutro utjecat će na razinu tvoje energije tijekom dana. Međutim, ponekad razviješ navike koje mogu dovesti do neželjenih fizičkih i emocionalnih učinaka. Iako su mnoge od ovih navika postale dio tvoje rutine s vremenom mogu utjecati na tvoju dobrobit, a neke je, prema savjetima koje prenosi Steptohealth, bolje izbjegavati, posebno na prazan želudac.

Konzumiranje protuupalnih lijekova

Lijekove poput aspirina, paracetamola i ostale protuupalne lijekove ne bi trebala uzimati na prazan želudac jer mogu dovesti do ozbiljnih probavnih komplikacija. Spojevi koje ti lijekovi sadrže mogu uzrokovati neravnotežu u sluznici želuca i u ozbiljnim slučajevima dovesti do želučanog krvarenja. Kako bi smanjila negativne učinke protuupalnih lijekova na probavni sustav, dobro ih je popiti s malo mlijeka ili puno vode.

Ispijanje kave

Ako si jedna od onih koji vole popiti kavu ujutro kako bi se razbudila, moraš biti svjesna negativnog učinka ispijanja kave. Iako je kava napitak koji ti može dati energiju, ispijanje kave na prazan želudac može biti štetna navika. Čak i ako je kava bez kofeina, ona povećava proizvodnju kiseline u želucu i može uzrokovati peckanje i refluks u želucu. Ako želiš to izbjeći, posegni za čajem ili smoothiejem koji ti mogu dati energije i zdraviji su od kave. 

Možda te zanima... Devet namirnica koje iritirani želudac odlično podnosi Hrana

Ispijanje alkoholnih pića

Konzumiranje alkoholnih pića na prazan želudac može biti štetno za jetru, srce i bubrege. Tvoje tijelo apsorbira alkohol dvostruko brže na prazan želudac prenosi DailyMail. Osim toga, eliminacija njegovih toksina je sporija, što uzrokuje višu razinu trovanja alkoholom i jači mamurluk. Ako iz bilo kojeg razloga piješ alkoholna pića na prazan želudac, obavezno pojedi međuobrok ubrzo nakon toga. Također, izbjegavaj kombiniranje alkohola s kavom jer oboje doprinose dehidraciji.

Intenzivna tjelovježba

Postoji mnogo mitova o vježbanju čim se probudiš. Neki vjeruju da vježbanje na prazan želudac pomaže u sagorijevanju više kalorija. Međutim, malo je vjerojatno da će prazan želudac utjecati na broj kalorija koje sagoriš. Naprotiv, intenzivna vježba u ovom slučaju mogla bi smanjiti mišićnu masu. Tvom tijelu su potrebne hranjive tvari kako bi započela svaki dan, a zbog intenzivne tjelovježbe prije doručka tvoje će tijelo koristiti rezerve energije kako bi održalo snagu. Zamijeni intenzivne vježbe s onima koje ne opterećuju previše tvoje tijelo poput joge ili pilatesa. Također, pokušaj pojesti barem komad voća prije vježbanja, a ako imaš bilo kakve probavne probleme moraš se dobro najesti prije vježbanja kako bi spriječila komplikacije.

Možda te zanima... Pilates: Zašto odabrati ovaj tip treninga za mršavljenje? Fitness

Ispijanje sokova od limuna

Sok od limuna sadrži obilje vitamina, minerala i drugih esencijalnih nutrijenata koji su važni za tvoje tijelo. Unatoč tim dobrobitima, ispijanje soka od limuna na prazan želudac može nadražiti sluznicu želuca, osobito u slučajevima gastritisa ili probavnih komplikacija. Ako želiš piti sok od limuna, pomiješaj ga u omjeru 1:1 s vodom kako bi spriječila njegovo štetno djelovanje na želudac. Sok od limuna ili drugih agruma najbolje je piti tijekom doručka

 Svađa može biti gora

Istraživači iz SAD-a otkrili su da osjećaj gladi uzrokuje razdražljivost pa su ljudi tada skloniji svađanju. Mozak treba energiju kako bi normalno funkcionirao pa nije dobro da dugo ne jedeš. Ako želiš izbjeći svađe ujutro kada je tvoj želudac još prazan, popij čaj sa svojim partnerom ili članom obitelji kako bi mirno započeli dan. Svakako pokušaj doručkovati unutar prvog sata nakon buđenja jer to može poboljšati tvoje raspoloženje. 

Što treneri jedu za doručak Možda te zanima... Tri najbolja izbora za doručak po preporuci trenera Hrana

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.