Zdravlje Simptomi i pomoć 8224 prikaza 23. lipnja 2018.

5 razloga zašto ti se grče prsti na nogama i kako si pomoći

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Možeš ih prepoznati po čudnom osjećaju trzanja ili nekontroliranom izvijanju prstiju, a većinom su neugodni grčevi u prstima rješivi prirodnim putem ili malim promjenama životnog stila. Prevention ti donosi razloge i načine liječenja tih grčeva.

"Uglavnom su znak da pretjeruješ s određenim aktivnostima", kaže Charles Kim, specijalist mišićno-koštane rehabilitacija na njujorškoj Langone's Rusk Rehabilitation. "Ali, ako osjećaš da ti se grčevi pogoršavaju i ne popuštaju, trebala bi svakako popričati s liječnikom", dodaje. 

Učestalo grčenje stopala moglo bi signalizirati skriveno zdravstveno stanje koje uključuje probleme s cirkulacijom ili centralnim živčanim sustavom pa posjeti svoga liječnika ako ti grčevi počnu svakodnevno smetati.

Možda te zanima... Razlozi zbog kojih te bole stopala nakon treninga Fitness Stopala_9 Možda te zanima... Kako spriječiti neugodno znojenje stopala ljeti? Zdravlje

...pušači završavaju svoju priču puno ranije nego bi trebali. Saznaj kako se riješiti navike i neka ovo bude prvi dan tvog boljeg života...

Uzroci

Grčevi u nožnim prstima imaju više uzroka, ali pretjerano korištenje, dehidracija i manjak minerala (pogotovo kalija, kalcija i magnezija) najčešći su krivci, prema Kim. 

Kada vježbaš, iznojiš minerale koji su potrebni tvoji mišićima, a taj gubitak uzrokuje mišićne kontrakcije koje nazivamo grčevi.

"Ako si dugo trčala i ili se pretrenirala, grčevi u nožnim prstima su tvoji mišići koji ti govore da smanjiš tempo jer ne mogu više podnijeti toliko opterećenje", objašnjava Kim.

Starost je također jedan od elemenata koji pogoduje grčevima - često se počnu pojavljivati nakon pedesete kada kosti gube kalcij, a mišići elastičnost.

Mogu se javiti i zbog smanjenog protoka krvi od uske obuće

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Liječenje

Nažalost, ne postoji način kako magično izliječiti grčeve u prstima. A istraživanja su pokazala i kako dodaci prehrani poput magnezija ne pomažu značajno. 

Na svu sreću, možeš smanjiti i prevenirati grčeve u prstima, u slučaju da oni nisu simptomi neke druge, skrivene bolesti. Postoje 4 načina:

Udobne cipele: vrlo je bitno pronaći odgovarajuću obuću koja paše jedinstvenim mehanizmima tvoga tijela, kaže dr. Phyllis Ragley. Cipele ne smiju biti niti previše uske niti previše opuštene oko stopala, a trebala bi se i 'prebaciti' na ravne cipele ako hodaš u petama

Hidratacija: ovo je esencijalan korak u prevenciji grčeva, kaže Kim. Preporučuje vraćanje elektrolita natrag u organizam nakon treninga s nekim izotonikom te unositi hranu s visokim udjelom kalija i kalcija.

Umjereno vježbanje: vježbaš li previše, malo smanji - mogla bi preopterećivati mišiće s nepotrebnim stresom, a ako ne vježbaš dovoljno, pokreni se! Sjedilački način života potiče atrofiranje mišića i smanjuje cirkulaciju. 

Redovito istezanje: Ragely preporučuje istezanje bez opterećenja poput pomicanja prstiju, širenja i istezanja stopala naprijed - nazad, Krucijalno je da, kako starimo, nježno vježbamo i pomičemo stopala kako bi održali njihovu fleksibilnost i pokretnost. Kaže kako će dodatno pomoći masaža i tople kupke za stopala. 

Ljeto u japankama šteti stopalima?

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.