Psiha i seks Moje emocije 1886 prikaza 28. rujna 2016.

Recept protiv stresa: razmisli prije nego što reagiraš i nauči reći ne

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Svjesni smo činjenice da je stres glavni neprijatelj dobrog zdravlja, ali većina nas samo prihvaća njegovo postojanje bez da uloži imalo truda suočiti se s njim. Stoga ti donosimo savjete na koji način možeš spriječiti nepotrebne stresne situacije.

Napravi plan

Napravi plan obveza zbog kojih si pod stresom i pridržavaj ga se. Ako te čeka naporan posao, potrudi se završiti ga već početkom dana, jer ako odugovlačiš i ostaviš ga za kasnije, više vremena ćeš brinuti i biti pod stresom.

Napravi stanku za kavu ili čaj

Izdvoji pola sata do sat vremena u toku dana pa napravi stanku i popij kavu ili čaj s kolegama ili prijateljima, a ne sama. Znanstveno je dokazano da kofein ublažava razinu stresa, a ako ćeš biti u društvu, manje ćeš se osjećati usamljeno i pod stresom.

Utječe li kofein na osjećaj gladi i koliko kave je previše?

Smij se

Ako nisi osoba koja je po prirodi duhovita, probaj oraspoložiti samu sebe tako što ćeš gledati smiješne isječke na internetu, ili tako što ćeš odgledati neku dobru komediju. Prema znanstvenim istraživanjima, gledanje smiješnih video-sadržaja može smanjiti stres i do 70 posto.

Nauči reći “ne”

Žene, kao socijalna bića, često osjećaju obvezu biti prisutne na svakom događaju na koji su pozvane. Ali, ako kažeš ne, moći ćeš provesti to vrijeme radeći nešto što zaista želiš i samim tim nećeš se osjećati nervozno i bijesno na sebe što nisi znala reći “ne”.

Vještina odbijanja je važna - nauči kako reći ne

Uštedi novac

Ograniči budžet koji ćeš izdvojiti za ljetovanje, za izlaske, za kupovinu itd. Na taj način imat ćeš kontrolu nad svojim financijama i spasit ćeš sebe od nepotrebnog stresa.

Ljubi se

Provodi više vremena ljubeći se sa svojim partnerom. Psiholozi smatraju da samo malo fizičkog kontakta stabilizira krvni tlak i čini da se osjećaš smirenije.

Zašto se muškarci ne vole ljubiti?

Vježbaj

Radi kratke, ali intenzivne vježbe. Najbolji učinak za redukciju stresa imaju upravo intenzivne vježbe, te umjesto joge trči 20 minuta.

Stres uništava naše krvne žile

Opusti se

Uživaj u sauni, idi na masažu ili se samo opusti u pjenušavoj kupki. Ako ugađaš sebi, čak i samo nekoliko minuta tijekom dana, osjećat ćeš se smirenije i samopouzdanije.

Razmisli prije nego što reagiraš

Ako osjećaš da ćeš eksplodirati od bijesa (na neljubaznu prodavačicu ili slučajnog prolaznika koji te je udario), pokušaj izbrojiti do 10 i pričati polako. Kada smo pod stresom, imamo tendenciju pričati brže, a samim time ubrzavamo krvotok i pretvaramo se u tempiranu bombu. Sporiji tempo opušta i sprječava nas da dolazimo u konfliktne situacije.

Izbjegni tenzije: parovi se najviše svađaju kada dođu kući s posla

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.