Psiha i seks Moje emocije 20. veljače 2018.

11 stvari koje možeš napraviti kada nisi u dobroj fazi

Zena-Tuga1
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Stvari nekada ne idu sjajno, jedan dan se osjećaš super, a drugi dan te obuzmu nemir i tjeskoba i u takvim danima čini ti se da bi ti mogla pomoći samo drastična životna promjena u stilu da daš otkaz i preseliš se na Bahame.

Ali problem je što u našim životima uglavnom nema mjesta za drastične promijene niti se čim nešto zapne događaju filmski raspleti poput pronalaska prave ljubavi ili konačnog otkrivanja svog pravog ja. U stvarnom svijetu treba ići na posao i plaćati račune. Dobra vijest je da ipak postoje neke male stvari koje možeš napraviti i osjećati se bar malo bolje.

Promijeni okolinu - kada si u lošem raspoloženju postaješ talac vlastite spavaće sobe iz koje ti se ponekad ne da ustati niti da bi oprala zube. Skupi snage i odi u šetnju ili nekome u posjet i vidjet ćeš kako će se tvoje mentalno stanje odmah promijeniti.

Radi ono što voliš bez ustručavanja - ako je to igranje igrica igraj se ili čitanje knjiga, odlazak u kino ili galeriju, štrikanje. Nije bitno što je, glavno da te veseli. Osim toga važna je i spoznaja da i ako sve drugo propadne to ti ostaje.

Dopusti si greške - nemoj biti frustrirana ako nešto ne napraviš savršeno, nisi stroj. Pogotovo kada tek učiš nove stvari, zapamti svatko je od nekud morao početi.

Možda te zanima... Kutak za samopomoć: kako "preživjeti" veljaču i izaći iz loše veze? Psiha i seks Možda te zanima... Kolumna: "Depresija nije bolest već izbor!" Psiha i seks

Uspori - život je brz i uglavnom su svi puni planova rođendani, odlasci u teretanu, na dodatno usavršavanje itd. Čovjeku naprosto treba vrijeme da proradi neke svoje emocije, zato kad osjetiš da te obuzima tjeskoba daj si malo vremena za predah.

Napravi neki mali pomak - kada se osjećaš neuspješno, sjeti se da i najdulji put počinje prvim korakom i zato zalij konačno to cvijeće, plati račune, pošalji mail koji odgađaš.

Nemoj šutjeti - kada izgovoriš što te tišti taj problem postaje manji, ako nemaš povjerenja baš u nikoga nazovi liniju za psihološku pomoć ili ako možeš priušti si psihoterapiju.


Sjeti se da se možeš promijeniti u bilo kojem trenutku - ne moraš čekati neki poseban datum, učini to odmah.

Sjeti se također i da se ne moraš mijenjati - ako se ne želiš ili smatraš da se ne trebaš mijenjati, onda se prihvati. Prihvati svoj izgled, svoj um i duh i uživaj u vlastitosti. 

Vaga-Ljutnja Možda te zanima... Bijes, anksioznost i perfekcionizam: Koje bolesti uzrokuju i kako si pomoći? Psiha i seks Možda te zanima... Kako 'ukrotiti' kortizol i inzulin i riješiti se kilograma i anksioznosti Zdravlje

Nisi baš sama kao što misliš - lako je upasti zamku i misliti da svi druge žive ispunjene i sretne živote u zajedništvu. Ne zaboravi da je lako staviti fotografije sretne sebe s prijateljima ili partnerom, ali nije lako plaćati sve svoje račune redovito, odnosno voditi stvarni život. Svatko se bori na svoj način, samo što neki to jednostavno ne pokazuju. Prestani se uspoređivati s drugima i život će ti biti puno ljepši.

Usredotoči se na nešto izvan sebe - kada si opsjednuta vlastitim nedostacima, može ti pomoći da se usredotočiš na nešto izvan sebe. Pripremi večeru za prijatelje, volontiraj... Kada pomažeš drugima osjećat ćeš se manje izolirano i osjećat ćeš se vrjednije. 

Ne moraš imati odgovor na sve - u redu je da ne znaš što ti se trenutno događa, niti kako da riješiš velike probleme u životu. Opusti se, ne moraš imati rješenje, samo budi dovoljno otvorena i ono će doći tebi. Dakle, ne forsiraj!

7 simptoma koji upućuju na depresiju

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.