Kolumne 1728 prikaza 02. listopada 2018.

Idi, idi nesanice! Jednostavna vizualizacija za čvrst san

Foto: Thinkstock

Nema čovjeka koji nakon napornog radnog dana ne poželi da što prije zagrli jastuk, opusti se i kroz snove pobjegne od svih problema, napetosti i cjelodnevnih stresnih situacija.

Ali kada dođeš kući obiteljske obaveze čekaju pa tek nakon večernjeg obroka na red dolazi lagano opušta u omiljenoj fotelji uz popularnu seriju pa nerijetko ulaziš u stanje dremuckanja u kojem bi najradije ostala do jutra. Ali nakon sat- dva kada se odlučiš prebaciti u spavaću sobu, san jednostavno nestaje, osjećaj opuštenosti prelazi u fazu napetosti, vrzmaju ti se razne misli, analiziraš situacija od prethodnog dana, spremaš velike planove za novi dan.


Što vrijeme više izmiče tijelo  postaje sve napetije, mozak vrti svoj film, a san nikako da te obuzme. Mnogi tada posežu za nekim sredstvima za smirenje. Čovjek zaspi, a drugi dan je najčešće omamljen i lagano dekoncentriran od tih "čarobnih tabletica". I tako više dana i mjeseci nema sna, a spasiteljice u obliku tableta raznih boja i veličina sve više su ti pri ruci. I tako od normalnog čovjeka postade čovjek- ovisnik. Pitaš se onda gdje je kraj i kako ponovo postići mir i zaspati bez ikakvih stimulativnih sredstava. Važno je osvijestiti gdje je problem i nešto više saznati o svom umu i svijesti.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock


Mozak kao i cijeli organizam treba ući u delta fazu spavanja za potpunu regeneraciju


Sve naše aktivnosti prate različiti moždani valovi koji se mogu izmjeriti uređajem EEG (elektroencefalograf). Više frekvencije valova povezane su sa budnosti i koncentracijom, a s nižim frekvencijama otvaraju se vrata za ulazak u područje nesvjesnog, onoga što je Freud nazvao podsvijest. Postoje četiri najvažnija raspona moždanih valova: beta, alfa, theta i delta:

  • Beta valovi su karakteristični za snažnu moždanu aktivnost – povišenu svjesnost, koncentraciju i usredotočenost. Dominira u budnom stanju kada je pozornost usmjerena prema određenim ciljevima i vanjskom svijetu.
  • Alfa valovi su karakteristični za stanje u kojemu je odrasla osoba budna, ali opuštena i relaksirana, nefokusirane pozornosti. Prisutni su za vrijeme sanjanja i lagane meditacije.
  • Theta valovi su niže frekvencije od alfa valova. Kod osobe koja se odmara od posla i počinje sanjariti mozak emitira theta valove. Pojavljuju se najčešće u snu i to kada tonemo u san ili se budimo. Ti valovi povezani su i sa stanjem sugestibilnosti i hipnotiziranosti.
  • Delta valovi su najniže frekvencije od svih valova. Frekvencija nikada ne pada do nule jer bi to značilo moždanu smrt. Kad se spremamo na spavanje mozak je u donjoj granici bete. No kako tonemo u san, mozak počinje emitirati najprije alfa valove, zatim theta i kad zaspemo, delta valove. Određene frekvencije u delta rasponu djeluju na lučenje hormona rasta koji je posebno važan za regeneraciju organizma i proces iscjeljenja. Zbog toga je duboki okrepljujući san toliko važan za proces izlječenja. Zanimljivo je da se neki dijelovi mozga mogu aktivirati određenim zvučnim frekvencijama. Ako netko ima problem s učenjem određenog predmeta primjerice matematikom, zna se točno koja zvučna vibracija može aktivirati dio mozga zadužen za matematiku.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Kako otpustiti stres i lakše zaspati?

Često se kaže da je ljudski um kao majmun koji skače s grane na granu, ima nešto u tome. Pokušaj samo kratko vrijeme ništa ne misliti. Uopće nije lako, ali redovnim i upornim treningom može se uspjeti. Postoji više načina kako otpustiti stres i lakše zaspati. Jedna od djelotvornih metoda je potpuno opuštanje cijelog tijela i uma svaku večer.

Potrebno je mentalno opuštati dio po dio tijela od nožnih prstiju do vrha glave. Dobro bi bilo koncentrirati se na dah i sa svakim udahom vizualizirati svjetlost koja te ispunjava. U kratko vrijeme osjetit ćeš mir i djelotvornost vježbe za opuštanje koja će te uvesti u stanje mirnog sna.

Možda te zanima... Nesanica i depresija znak su blokirane krunske čakre Kolumne Sunce1 Možda te zanima... Najbolje tehnike za uklanjanje kroničnog umora i kako nam može pomoći vatra? Kolumne
Dokazano je da se tjelesni procesi mogu potpuno obnoviti i vratiti na normalni nivo aktivnosti za vrijeme duboke opuštenosti, a mogu se i iskorijeniti štetni učinci prekomjernog rada simpatičkoga nervnog sustava i nadbubrežnih žlijezda.

Djelotvornost bioenergetskih tretmana

Često mi na tretmane dolaze osobe koje su preopterećene poslom, a kao posljedica toga počinju osjećati pritisak u glavi koji prerasta u glavobolju, napetost i nesanicu. S vremenom taj pritisak počinje dominirati cijelim tijelom pa ako se ne prepozna to stanje na vrijeme i ne učini nešto poput odmora i relaksacije, čovjek se počinje razbolijevati te dobije iznenada moždani udar, epilepsiju ili poremećaj spavanja.

Možda te zanima... Pet Tibetanaca: Vježbe za pomlađivanje i doživotnu vitalnost Kolumne Dijeta1_4 Možda te zanima... Kako postat vitak, a ne upasti u zamku poremećaja prehrane Kolumne
Iscjeljivanjem bioenergijom postiže se harmonija na svim razinama ljudskog bića jer se djeluje se na fizičko tijelo, um, emocije i duh. Tretmani djeluju vrlo stimulativno, što znači podiže se tjelesna vitalnost, popravlja se poslovna kreativnost, osobe postaju pozitivnije, a spavanje mirno, kontinuirano i bez teških snova.
Više informacija kako postići harmoniju tijela i duha možeš pronaći u knjizi Biserke Blašković "Savršeni put do iscjeljenja".
www.hareom.hr

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.