Hrana Analizirali smo 3470 prikaza 28. studenoga 2019.

9 namirnica koje sadrže više kalija od banane

Mladi_Krumpir
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Jedna banana zadovoljava 10 posto ukupnog dnevno potrebnog unosa kalija. Kako bi zadovoljila svoje dnevne potrebe za ovim mineralom važnim za sprečavanje srčanog i moždanog udara te kardiovaskularnih bolesti, Readers Digest otkriva koje još namirnice sadrže magnezij.

Kalij je mineralna sol koja održava ravnotežu pH razine u tjelesnim tekućinama i od njega ovise brojne tjelesne funkcije. Manjak ovog minerala može dovesti do cijelog niza zdravstvenih problema. Svako fizičko iscrpljivanje slabi elektrolitsku vezu u organizmu pa se zato svima koji se bave sportom preporučuje konzumiranje namirnica bogatih kalijem. Neki od simptoma nedostatka kalija su bol u mišićima, konstantan umor i srčana aritmija. Moždani udar najčešći je uzrok invalidnosti i drugi uzrok smrtnosti. Voće i povrće bogato kalijem smanjuje rizik od nastanka moždanog udara.

Možda te zanima... Koliko točno soli i kalija trebaju dnevno unositi visokotlakaši? Hrana

Bundeva

Ovo povrće definitivno sadrži više kalija od banane. Jedna šalica bundeve sadrži 582 miligrama kalija, u usporedbi s 420 miligrama koliko ima šalica banana.  šalicom banane 420 miligrama u banani. Preporučeni dnevni unos kalija za odraslu osobu iznosi 4700 miligrama (odnosno 4,7 grama) na dan.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Soja

Soja je jedna od namirnica koja sadrži najveće količine kalija, šalica sadrži 676 mg ovog dragocjenog minerala. Osim soje koja je izvrstan izvor biljnih bjelančevina, tu je i grašak.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Krumpir i batat

Batat sadrži 438 mg kalija,a krumpir čak 950 mg. I krumpir i batat sadrže visoke doze vitamina A.

 | Author: Getty Images Foto: Getty Images

Blitva

Jedna šalica kuhane blitve ima 961 mg kalija. Prepuna je i vitamina A, C i K, kao i željeza i kalcija. Ubaci ju u jutarnji omlet s lukom i rajčicama i ne brini se za kalij.

 
 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Cikla

Šalica kuhane i narezane cikle ima čak 655 mg kalija, a kao bonus dobit ćeš i dragocjena vlakna, folnu kiselinu, fosfor, vitamin C, željezo i vitamin B6.

 
 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Bijeli i crni grah

Crni grah osim što je odličan izvor vlakana i proteina, koji su idealni za održavanje sitosti, pun je i kalija i to čak 793 mg u jednoj šalici. Bijeli grah je daleko najbolji izvor kalija na ovom popisu u samo jednoj šalici ova namirnica ima vrtoglavih 1190 mg kalija što iznosi jednu četvrtinu od ukupnog preporučenog dnevnog unosa. Ono što je još impresivno u njegovom sastavu je i 20 grama proteina te 13 grama vlakana u samo jednoj šalici.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Umak od rajčice

Mnogi ne bi ni pomislili da je umak od rajčice jedna od namirnica s visokim udjelom kalija, ali jedna šalica sadrži 905 mg kalija.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

 

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.