Fitness 466 prikaza 11. prosinca 2009.

Vježbe za 'vremenske' putnike

Avion_Let.Zkjpg
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Posjećuješ rodbinu preko oceana ili imaš poslovni sastanak u Australiji? Čak i ako samo ideš na odmor u udaljene krajeve ovi praktični savjeti bi ti mogli koristiti. Naš najpoznatiji Ironman tiatlonac Dejan Patrčević ih je osobno isprobao, a neke od njih je i sam izmislio često putujući u avionu

Zaboravi sve što si čuo o 'Jet lagu', tim preuveličanim problemima koji nastaju kad mijenjaš vremenske zone. Čak i ako mijenjaš njih 12 i odlaziš npr.na Havaje ili Novi Zeland, prilagodba može biti brža nego što to očekuješ.

Prije putovanja

Dobro odmori barem dan prije putovanja. Najbolje da se spakiraš prije toga poslijednjeg dana, kako bi smanjio psihičku napetost.

Nabavi prije puta melatonin tablete. Popij ih neposredno prije nego ćeš se namjestiti za spavanje. Melatonin ti neće omogućiti da zaspiš, ali ako zaspiš on će ti povećati šanse da se bolje regeneriraš u snu. Moj savjet je da ne piješ tablete za spavanje.

Koristi autosugestiju i usredoči se na ono što radiš pa bilo to i stanje polusna. 

Na aerodromu

Čekiraj što je moguće više prtljage, sa sobom u avion ponesi minimalno stvari. Gledam kako se ljudi nepotrebno opterećuju torbama koje onda i ne upotrijebe za vrijeme leta.

Ukoliko presjedaš na aerodromima imaj na umu da se što više krećeš. Nemoj koristiti pokretna dizala, pokretne stepenice ili trake, osim ako ne kasniš na sljedeći let. Što više se kreći, i koristi vrijeme između letova za gibanje.

Za vrijeme leta

Čim avion poleti namjesti sat na vremensku zonu odredišta. Npr. ako letiš za Havaje i moraš noćiti u San Franciscu, namjesti prvo vrijeme na SF vrijeme. Od toga trenutka neka te više na zanima koliko je sati u Hrvatskoj. Uspjeh je u tome da odvojiš um i tijelo te da prednost za vrijeme leta daš umu.  Važno je da simuliraš bioritam koji želiš usvojiti odmah od početka.

Dodatni savjeti


  • poštuj ritam dana i noći zemlje u koju si stigao
  • ne spavaj po danu
  • koristi melatonin sljedećih nekoliko dana prije spavanja
  • daj si jedan dan za adaptaciju na novu sredinu

Spavanje u avionu

Ponesi u avion čepiće za uši i masku za oči. Ako je vrijeme da odspavaš, pokrij se dekom i meditiraj u polusnu što je moguće duže.

Vjerojatno ćeš biti svjestan svojeg polusna, biti će ti tijesno i pomalo neudobno, ali važno je ustrajati i imati cilj: 'ovo radim zato da mi u konačnosti bude bolje'.

Kada se razbudiš, hodaj po avionu i pij dovoljno vode. Ustani i potraži mjesto gdje ti se uvijek servira voda, a izbjegavaj gazirana pića i alkohol.

Šeći i isteži se. Za vrijeme budnog stanja svakih sat vremena minimalno prošeći pet minuta po avionu, istegni se po prilici.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.