Dijeta Dijetni savjeti 06. listopada 2016.

Dijeta za sedam dana: jedi pet manjih obroka dnevno

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako želiš smršavjeti, a još nisi odlučila kojem dijetalnom režimu bi se najradije priklonila ili nisi pristalica rigoroznih dijeta, pokušaj jednostavno promijeniti način prehrane kroz sedam dana.

Isplaniraj tjedni jelovnik u kojem će, kroz pet obroka, biti zastupljene sve najvažnije namirnice – meso, mlijeko, voće, žitarice, povrće. Već za nekoliko dana ove promjene na tanjuru utjecat će na povećanje energije i na dobro raspoloženje.

Nutricionisti često predlažu sedmodnevni jelovnik kojim se u prosjeku dnevno unosi 1.200 do 1.500 kalorija, a svatko bi ga trebao prilagoditi svom metabolizmu.

Također, prije nego što kreneš u akciju mršavljenja, imaj na umu da se način prehrane mora prilagoditi i uskladiti s godinama, spolom, zanimanjem, zdravstvenim stanjem i fizičkom aktivnošću. Preporučujemo da se dodatno posavjetuješ sa stručnom osobom, liječnikom ili nutricionistom. 

Dijeta_7 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Primjer jelovnika za sedam dana

Prvi dan

  • Doručak: šnita integralnog kruha od cijelog zrna, 25 g pureće šunke, rajčica i pola paprike
  • Užina: 200 ml jogurta s malim postotkom masnoće, 20 g zobenih pahuljica
  • Ručak: 100 g kuhanih purećih prsa ili sa žara, krumpir, zelena salata
  • Užina: salata od tunjevine
  • Večera: soja, integralna riža, salata od navedenog

5 najkorisnijih integralnih žitarica

Drugi dan

  • Doručak: 200 ml jogurta, 20 g pahuljica
  • Užina: dvije manje jabuke
  • Ručak: 100 g pilećih prsa, kuhane mahune
  • Užina: nemasni sir, tost
  • Večera: heljda s povrćem, tofu sir

Deset jako dobrih razloga zašto trebaš jesti jabuke svaki dan

Treći dan

  • Doručak: šnita integralnog kruha od cijelog zrna, tunjevina
  • Užina: dvije naranče
  • Ručak: cezar salata
  • Užina: proteinska pločica
  • Večera: mozzarella sir, 2 rajčice, list zelene salate

Salata_3 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Četvrti dan

  • Doručak: 200 ml jogurta, 30 g sjemenki suncokreta
  • Užina: tost, pureća prsa, paprika
  • Ručak: povrće na žaru, soja, jaje
  • Užina: 50 g oraha ili badema
  • Večera: pečena riba, krumpir

Suncokretove ili bundevine sjemenke - koje su zdravije?

Peti dan

  • Doručak: integralno pecivo, 2 jaja, salata od krastavaca
  • Užina: 2 kivija
  • Ručak: 150 g nemasne govedine, heljda, sezonska salata
  • Užina: tost, nemasni kremasti sir, sezam
  • Večera: 100 g pilećeg bijelog mesa, zelena salata

Šesti dan

  • Doručak: 200 ml jogurta, 20 g muesslija
  • Užina: kompot od ananasa
  • Ručak: francuska salata s domaćom majonezom
  • Užina: 50 g šunke, jaje, povrće po izboru
  • Večera: pileća juha

Sada znamo zašto se kod gripe i prehlade preporučuje pileća juha

Sedmi dan

  • Doručak: šnita integralnog kruha, omlet od dva jaja, salata
  • Užina: 300 g grožđa
  • Ručak: 200 g kuhane mrkve, krumpir
  • Užina: tost, nemasni sir, sjemenke suncokreta
  • Večera: meso sa žara, salata

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Vježbe omogućavaju bolje rezultate

Učinci dijete bit će vidljiviji ako se uz redukciju prehrane počneš baviti nekom fizičkom aktivnošću. Dovoljno je vježbati 15 do 20 minuta svakog dana, a hoćeš li trčati, voziti bicikl, baviti se jogom, pilatesom ili nečim drugim odaberi u skladu s godinama, zdravstvenim stanjem i fizičkim mogućnostima.

Je li važnije da vježbaš duže ili da je trening jačeg intenziteta?

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Miss7Zdrava dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Miss7Zdrava te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
    • Default avatar -
      andrekke2

      Tablete za mršavljenje - http://tonzes.com/slimhr.htm Skinula sam 24 kilograma u 4 I pol mjeseca. Nisam željela uzimati nikakve pilule,ali moja kćer mi ih je dala kao dar. Izgledam bolje,osjećam se bolje.

    Komentiraj, znaš da želiš!

    Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.