Zdravlje Zdravlje žena 15403 prikaza 27. listopada 2019.

Tri nutrijenta važna za zdravlje tvoje štitnjače - provjeri imaš li manjak selena

Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Za optimalan rad štitnjače važni su cink, selen i jod. Jod je mineral koji je potreban za proizvodnju svih hormona štitnjače. Kada provjeravamo zdravlje štitnjače tada mjerimo razinu T3 i T4 hormona koji zapravo ukazuju koliko se joda ugradilo u hormone štitnjače.

Imaš li manjak selena u organizmu?

Jod je neophodan i nezamjenjiv za rad štitnjače, a možemo ga pronaći u kuhinjskoj soli, plodovima mora i algama. Osim joda, važan za rad štitnjače jest i mineral selen. Selen je ključan za rad enzima koji uzima hormon T4 i pretvara u aktivni oblik T3. Osobe koje imaju manjak selena u organizmu mogu osjećati simptome hipotireoze odnosno posljedice smanjenog rada štitnjače unatoč tome što su vrijednosti hormona T3 i T4 unutar normalnog raspona.

Najbolji izvori selena su brazilski oraščići

Najbolji izvori selena su brazilski oraščići, a selen se može pronaći i u kvascu, cjelovitim žitaricama i plodovima mora. Samo jedan brazilski oraščić može zadovoljiti više od 100 posto preporučenog dnevnog unosa za selen.

Na popisu minerala korisnih za rad štitnjače nalazi se i cink. Cink je važan za pravilan rad hormona štitnjače, a posebno je koristan unutar samih stanica gdje hormoni štitnjače ispoljavaju svoju aktivnost. Namirnice bogate cinkom su sjemenke bundeve, meso, plodovi mora. Manjak cinka u organizmu može se javiti kod pušača, dijabetičara, trudnica, a povećane potrebe za ovim mineralom imaju i sportaši.

Štitnjača je bila krivac za moje debljanje i depresiju

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.