Zdravlje Jer si prava kad si zdrava 13. ožujka 2020.

Top namirnice koje treba imati u kući za jačanje imuniteta i zdravlje općenito

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Dragi svi, s obzirom na trenutno stanje u državi po pitanju korona virusa i vaših postova osobno meni u kojima se izražava zabrinutost za zdravlje pojedinca, odlučila sam s vama podijeliti par osnovnih informacija i mjera koje bismo trebali provoditi kako bismo ojačali imunološki sustav.

Zadnjih par dana među pojedincima vlada velika panika, kupuje se zalihe svega od toaletnih potrepština, lijekova pa do bijelog brašna i šećera. Jučer sam imala priliku čuti da je jedna gospođa kupila bijelo brašno do 2025. godine. Da, dobro ste čuli.

Molim vas da u strahu od korone ne gomilate rafiniranu hranu koja smanjuje rad imunološkog sustava, a ujedno potiče upale.

"Sve što hranom unosimo u organizam gradi nas i mijenja, a o tome što smo unijeli ovisi naša snaga, naše zdravlje i naš život“, rekao je davno čuveni otac medicine Hipokrat.

 | Author: Goran Stanzl/PIXSELL Foto: Goran Stanzl/PIXSELL Helena Jakoliš, autorica knjiga Zdravo i slasno bez glutena I i II, savjetnica zdrave prehrane i farmaceutska tehničarka

Domaći kefir

Kefir je prirodno fermentirani mliječni napitak koji se dobiva uz pomoćnih kefirnih zrnaca. Do sada su mnoga istraživanja potvrdila da jača imunološki i probavni sustav. Kefir sprečava zatvor i infekcije parazitima te je jedan od najboljih prirodnih antibiotika. Bogat je izvor proteina i minerala, kao i enzima koji pomažu boljoj probavi. Liječi respiratorne tegobe, štiti srce i krvne žile, smanjuje stres i nesanicu. Iako ga mnogi nazivaju gljivom, on to uopće nije. To je skupina kefirnih zrnaca - simbiotska zajednica bakterija i kvasca koje se hrane i razmnožavaju u mlijeku. Način pripreme kefira je vrlo jednostavan i sve što vam treba su mlijeko i zrnaca. Industrijski pripremljen kefir nije isto što i kefir pripremljen kod kuće, jer se većina industrijski pripremljenih kefira ne izrađuju pomoću zrnaca nego hmelja i kulture bakterija koje će dati kiselkasti okus, ali neće dati kvalitetu i prednosti domaćeg kefira.

Lukovičasto povrće koje uključuje češnjak, luk, mladi luk, ljutiku i poriluk

Češnjak posjeduje snažna antibakterijska i antigljivična djelovanja zahvaljujući svome aktivnom sastojku alicinu. On je jedan od najmoćnijih prirodnih antibiotika. Učinkovito je sredstvo za jačanje imuniteta, snižavanje kolesterola i šećera u krvi, a uz sve to odličan je detoksikant. Češnjak sadrži organski sumporni spoj koji uništava razne gljivične infekcije, osobito širenje Candide Albicans. Iako je češnjak potpuno prirodan suplement koji pruža mnoge prednosti, ali je također vrlo jak i mnogi ljudi bi ga trebali koristiti s oprezom jer može uzrokovati neugodne nuspojave. Prevelika konzumacija češnjaka može dovesti do osjećaja pečenja u ustima te probavnih smetnji poput nadutosti, mučnine, žgaravice, plinova i proljeva. Osobe koje pate od hemofilije ili poremećaja trombocita ne bi smjele uzimati češnjak, dok trudnice trebaju potražiti savjet liječnika.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Ulje origana

Ulje origana je jedan od najmoćnijih antigljivičnih lijekova koji posjeduje snažno antivirusno, antibakterijsko i protuupalno djelovanje. Najčešće se koristi kao alternativa antibioticima, a glavna prednost mu je što će kvasci Candide imati manju vjerojatnost stvaranja otpornosti na njega za razliku od drugih prirodnih antigljivičnih lijekova. Ulje origana sadrži dva antimikrobna prirodna sredstva koji djeluju protiv rasta Candide i to s reakcijom vode u vašem krvotoku što dovodi do dehidracije i učinkovitog eliminiranja stanica Candide. Zanimljiva je činjenica da je jedna studija otkrila da aktivni sastojak karvakrol postiže učinkovitije djelovanje nego čak 18 različitih farmaceutskih lijekova. Origano je najučinkovitiji u koncentriranom obliku ulja te se preporučuje konzumacija ulja u obliku želatinoznih kapsula koje su razrijeđene u maslinovom ulju. Prije konzumacije obavezno se savjetujte s s certificiranim aromaterapeutom ili fitoaromaterapeutom. Najbolja vrsta origana je divlji origano.

Možda te zanima... Imaš loš imunitet? Pročitaj ovih šest savjeta i izbjegni infekcije! Zdravlje

Ekstrakt sjemenki grejpa

Ekstrakt sjemenki grejpa je popularan dodatak koji se koristi desetljećima za liječenje širokog spektra bolesti. Ima antibakterijsko, antigljivično i antivirusno djelovanje te sadrži moćne polifenole koji iskorjenjuju infekcije. To je antimikrobni lijek širokog spektra djelovanja, a neke studije su pokazale da je puno učinkovitiji nego niz antibiotika i antifungalnih lijekova, te da za razliku od njih nema nuspojava i nije toksičan. Vrlo je učinkovit u borbi protiv Candide, a tome u prilog ide i činjenica da je poljska studija iz 2001. godine otkrila da 33 posto ekstrakta grejpa ima moćni antifungalni učinak protiv soja Candide Albicans. On na prirodan način sprečava prelazak Candide u gljivični oblik i širenje kroz crijeva, a ujedno se može koristiti i za gljivične infekcije stopala. Odličan je prirodan antibiotik, a Američki istraživački institut izvijestio je da se ekstrakt sjemenki grejpa može učinkovito koristiti za ubijanje više od 800 bakterijskih i virusnih sojeva te 100 sojeva gljivica. Preporučuje se konzumacija u tekućem koncentratu ili kapsulama. Ne preporučuje se trudnicama i dojiljama, a osobe koje imaju teža zdravstvena stanja trebaju se posavjetovati s liječnikom prije konzumacije.

Osiguraj si dovoljne razine vitamina D

Dovoljne razine vitamina D smanjuju rizik od zaraznih bolesti jačanjem urođenog imunološkog sustava. Vitamin D uključuje ključne peptide u imunološkom sustavu koji pokreću snažan antimikrobni odgovor, omogućujući ti da se brzo i učinkovito boriš protiv osvajača prije nego što se razvije infekcija.

 | Author: shutterstock Foto: shutterstock

Koristi kurkumu

Kurkuma je moćan začin koji na prirodan način potiče obnavljanje crijevne flore, a ujedno je jedan od najjačih prirodnih antibiotika koja ne uništiva floru i dobre bakterije u crijevima, nego potiče razvoj dobrih bakterija. Smanjuje nadutost i plinove, poboljšava apsorpciju u crijevima, ima detoksicirajući učinak na crijevo. Ne preporučuje se uzimanje osobama s žučnim kamencima, trombozom, trudnicama, dojiljama i maloj djeci.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Jedi fermentiranu hranu

Blagodati fermentiranog kupusa su nutritivne, detoksikacijske i zdravstvene. Nutritivno gledano kiseli kupus donosi obilje vitamina B1, B6, B8, C, U, te posebno važnog vitamina K, od minerala mangan, kalij, magnezij, fosfor, željezo, zatim obilje prehrambenih vlakana, antioksidante i fitonutrijente s naglaskom na indol-3-karbinol koji je protutumorski i značajno pridonosi uklanjanju toksina. Kupus na sebe vezuje toksine i sigurno ih otprema van iz tijela. Povećava iskoristivost drugih hranjivih tvari jer su probavljene kroz proces fermentacije i nenadmašiv je izvor živih probiotika i enzima. Pomaže probavljanju drugih vrsta hrane koju jedemo u istom obroku i smanjuje neugodne reakcije na vrste hrane koja nam „teže pada” i manje odgovara. Korisne bakterije se hrane ostatcima probavnih procesa i proizvode mliječnu kiselinu koja onemogućuje bujanje štetnih vrsta bakterija, gljivica i plijesni. Zato je uzimanje kiselog kupusa kao polica osiguranja od razmnožavanja štetnih vrsta mikroba. U kiselom kupusu su uobičajeno prisutne četiri glavne vrste laktobakterija (Leuconostoc mesenteroides, Lactobacillus brevis, Pediococcus pentosaceus i Lactobacillus plantarum), a može sadržavati i mnoge druge vrste. Svaki zalogaj kiselog kupusa nam donosi milijarde korisnih mikroba koji će nadjačati ili ubiti štetne mikroorganizme u našim crijevima i ojačati one korisne. Zato je kućno fermentiranje probiotičkog kupusa stvarno najjednostavniji i najmoćniji pothvat za obiteljsko zdravlje.

Možda te zanima... Top pet čajeva koji jačaju imunitet, uklanjaju nesanicu i i nervozu želuca Zdravlje

Dodatni savjeti

  • Jedi hranu koja je bogata zdravim masnoćama kao što su avokado, ekstradjevičansko kokosovo i maslinovo ulje, konoplja, orašasti plodovi i sjemenke.
  • Jedi hranu bogatu enzimima kao što su kivi i papaja koji su važni katalizatori probave.
  • Jedi hranu bogatu vlaknima uključujući zeleno lisnato povrće koje obiluje hranjivim tvarima.
  • Jedi neškrobasto povrće poput tikvica, artičoka, brokule, komorača, celera, krastavaca.
  • Jedi iscjeljujuću i protuupalnu hranu.
  • Jedi antiupalno i detoksicirajuće bilje i začine poput bosiljka, crnog papra, kurkume, korijandera, kopra, cejlonskog cimeta, češnjaka, mente, origana, ružmarina i timijana.
  • Vodi računa o higijeni.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.