Zdravlje Prirodno liječenje 24. kolovoza 2016.

6 vrlo jednostavnih trikova za buđenje "uspavane" probave!

Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Spora probava nerijetko je rezultat pogrešne prehrane. Ali i stres i neaktivnost mogu doprinijeti lošoj probavi. Kako bi probudila uspavanu probavu i ubrzala je, donosimo ti nekoliko jednostavnih trikova.

Ne preskači doručak

Doručak je najvažniji obrok, pa ga stoga ne preskači. Doručak će ti osigurati dovoljno energije za dobar početak dana, a za prvi obrok izaberi namirnice bogate vlaknima. Kako vlakna pozitivno djeluju na probavu? Tako što ona upijaju vodu, bubre u crijevima te time povećavaju volumen stolice, pojačavaju peristaltiku crijeva i ubrzavaju njihovo pražnjenje – dakle sprječavaju zatvor. Kada hrana sporije prolazi kroz crijeva, povećava se odstranjivanje nekih štetnih sastojaka. Namirnice bogate vlaknima su povrće, voće, cjelovite žitarice i mahunarke. Stoga iskoristi sezonu smokava, mahuna, graška, prokulice, mrkve i drugog vlaknastog povrća.

Pročitaj koja hrana ima laksativno djelovanje!

Važno je da dobro prožvačeš svaki zalogaj

Žvakanjem rastapaš hranu zbog čega se lakše probavlja, te mozgu šalje signal da si sita, zbog čega neće doći do prejedanja. Žvakanje zalogaja podrazumijeva dvije aktivnosti – samo žvakanje, ali i paralelno disanje. Jedno od osnovnih pravila je da dobro žvačemo, dugo žvačemo i pri tome dišemo, naravno kroz nos. Unošenjem adekvatne količine kisika pospješujemo daljnje apsorpcije hrane u tijelu. Samo žvakanje je proces. Između ostalog proces kojim se dobro usitnjava hrana, jer u daljem slijedu hrana prolazeći kroz organizam nema prilike naići na zube. Usitnjenost hrane je bitna, jer će se time izbjeći lučenje dodatne količine kiseline i enzima u želudac u svrhu razgradnje velikih komada zalogaja i time se spriječavaju ozlijede želučane sluznice i stjenke želuca. ujedno, kada zalogaj dođe u probavni trakt – on nije stran, a i većim dijelom probava je krenula!

Obrati pozornost na to kada piješ vodu 

Pola sata prije i sat vremena nakon obroka preporučljivo je da ne piješ vodu ako želiš ubrzati metabolizam. Naime, voda razrjeđuje probavne sokove, zbog čega će probava biti sporija. Topla voda ubrzava rad crijeva i ublažava zatvor. Pijenje čaše tople vode natašte, svako jutro, poboljšava rad crijeva i smanjuje učestalost želučanih problema kao što su nadutost, plin i zatvor. Veliki broj studija pokazao je da konzumiranje tople vode ujutro ubrzava probavu.

Pripazi što jedeš prije spavanja

Nemoj jesti barem tri sata prije odlaska u krevet. Dopusti da se tvoj želudac odmori s ostatkom tijela. Osim toga, teška hrana navečer naštetit će i tvom snu. Hrana koju nikako ne smiješ jesti prije spavanja je tjestenina, brza hrana i grickalice, slatkiši pa čak i povrće. Naime, povrće poput luka i brokule sadrži visoki postotak netopivih vlakana zbog kojih ćeš biti sita dugo vremena. Ovo je inače pozitivna osobina ako si na dijeti i želiš biti sita veći dio dana uz unos malo kalorija, ali radije ga nemoj jesti navečer kada se tvoje tijelo priprema na počinak. 

Saznaj je li popodnevno spavanje poželjno i tko bi ga trebao izbjegavati!

Nakon obroka je najbolja umjerena fizička aktivnost

Nakon obroka najbolje je prošetati ili se odlučiti za neku drugu umjerenu fizičku aktivnost. Dugo i intenzivno vježbanje trebala bi izbjegavati jer na taj način možeš preusmjeriti energiju koja je potrebna za proces probave. Naime aktivnosti poput trčanja ili plivanja ometaju probavni sustav koji apsorbira hranjive tvari iz unesene hrane. Stoga se preporučuje vježbanje ili intezivniju fizičku aktivnost odgoditi barem za dva sata iza obroka.

Konzumiraj raznoliku hranu

Ako stalno jedeš istu hranu, probava će ti biti usporena. Izbjegavaj isključivo suhu hranu. U prehranu pokušaj uključiti što više svježih namirnica, osobito voća i povrća. Voće i povrće su niskokalorične namirnice i sadrže vrlo male količine masnoća – izuzev avokada, kokosa i maslina. Pokušaj uz svaki glavni obrok pojesti jedno serviranje povrća, a voće neka ti bude međuobrok. Pri tome biraj raznobojne plodove koji posjeduju različite fitokemikalije sa raznovrsnim korisnim djelovanjem u organizmu.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.