Zdravlje Simptomi i pomoć 6968 prikaza 24. lipnja 2019.

7 znakova koji pokazuju da su grčevi u mišićima simptom nečeg goreg!

Foto: Gulliver/Shutterstock/Instagram
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Grčevi u mišićima nisu baš neobični, pojavljuju se zbog previše naprezanja, ali čak sjedenja ili spavanja u neugodnom položaju. Ali ponekad grč u mišiću nije pravi problem nego je samo simptom većeg, ozbiljnijeg problema.

Kako bi znala prepoznati kad trebaš potražiti liječničku pomoć, Power of Positivity prenosi sedam znakova da grč u mišiću ukazuje na nešto drugo

Utječe na tvoj svakodnevni život

Liječnici te obično ozbiljnije shvaćaju kad objašnjavaš kako određeno stanje utječe na tvoj svakodnevni život. Razlog tomu je što bol može biti iritantna ili čak ograničiti tvoju mobilnost, ali bol koja utječe na tvoj život je sasvim druga stvar. Primjerice, grč u mišiću koji je gori od uobičajenog može: 

  • uzrokovati nesanicu
  • smanjiti koncentraciju
  • vezati te za krevet
  • stvoriti razdoblja tijekom dana gdje ništa ne možeš učiniti 
  • značajno te usporiti
  • rezultirati tako da ne možeš hodati, razgovarati ili obavljati osnovne poslove

Normalni grč ne traje više od 15 minuta, a kad traju duže ili je učestaliji, mogu biti znak: 

  • ukliještenog živca
  • izrasline na jajniku 
  • stegnute arterije
  • nedovoljne cirkulacije

via GIPHY

Promjena izgleda zahvaćenog mišića

Grč u mišiću obično nije okarakteriziran izvana i osjeća se samo kroz bol. Takva promjena izgleda oko zahvaćenog područja može biti znak da nešto nije u redu. Mnogo puta, ova vrsta promjene u nozi može ukazivati na krvni ugrušak, koji može biti opasan ako uđe u krvotok. Pazi na otekline, crvenilo, osip i obezbojenje. 

Bol je jako izolirana ili rasprostranjena

Mjesto boli može ti puno reći o ozbiljnosti grčeva i je li to zapravo samo grč. Evo nekoliko pojedinosti o tome gdje je tvoja bol locirana koja ukazuje na to da je nešto gore. 

  1. Posebne lokacije - U većini slučajeva grč se može osjetiti na cijelom zahvaćenom mišiću. Ako si upravo počela vježbati i osjetila bol, to čak može utjecati na cijelo tijelo. Ali ako možeš locirati malo mjesto iz kojeg dolazi bol, to može biti znak ozljede ligamenta, tetive ili mišića. 
  2. Izolirana bol na jednoj strani tijela - Kad dobiješ grč zbog tjelovježbe ili tjelesne aktivnosti, to se obično osjeća na obje strane tijela, kao što su desna i lijeva noga istovremeno. Bilo bi vrlo teško naprezati samo jedan ud. Tako da ako osjećaš samo bol na jednoj polovici, to može biti ozbiljniji oblik grča i simptom infekcije, isteknutog mišića ili ligamenta. 
  3. Bol koja prolazi preko neozlijeđenog uda - Jesi li znala da se ozbiljan problem na jednom mjesto u tijelo može preplaviti cijelo tijelo? Primjer toga je hernija diska, iako je samo područje kralježnice oštećeno, možeš osjetiti bol kroz cijelu nogu. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Doživljavaš ukočenost ili imaš više od 50 godina

Ako imaš više od 50 godina, sklonija si degenerativnim poremećajima koji uzrokuju bol u zglobovima, a to može rezultirati ukočenošću. Ta ukočenost može putovati kroz tvoje tijelo i može se čak osjetiti u tvojim mišićima. Naime, mišići se stišću kad je tijelo u bolovima. Provjeri da se ne radi o reumatoidnom artritisu, osteoporozi i reumatskoj polimialgiji.

Pojavljuju se s groznicom, prehladom ili kongestijom

Grčevi koji uz sebe nemaju popratne simptome manje otkrivaju od onih koji su popraćenih nizom drugih simptoma, kao što su groznica, kongestija (prekomjerno nakupljanje krvi u tkivu), vrućica, mučnina, glavobolja, povraćanje i drugi. 

  • Gripa - U Hrvatskoj je došlo do povećanja broja oboljelih od gripa, a jedan od najčešćih simptoma je bol u mišićima, koja nastaje zbog razbijanja proteina u cijelom tijelu. Bez pravilnog tretmana, gripa može ozbiljno oštetiti tvoj imunološki sustav, a neki pojedinci mogu biti pod visokom rizikom od komplikacija. 
  • Trovanje hranom - Ako povraćaš uz grčeve, to može biti znak trovanja hranom. Iako mnogi slučajevi prolaze sami od sebe, dobro je razgovarati s liječnikom o tome. 
  • Infekcija - Iako se obično može lako prepoznati, u nekim slučajevima neće. Izolirana i dugotrajna bol mogu biti znak da je tvoj mišić zapravo suočen s infekcijom. 
  • Dehidracija - Podcjenjujemo važnost vode za tijelo. Ako ne piješ dovoljno vode, mnoge standardne tjelesne funkcije počinju se gasiti. Svakodnevno popij najmanje 8 čaša vode. 
  • Lajmska bolest - Obično obilježena osipom, lajmska bolest može uzrokovati mnoge simptome slične gripi, uključujući grčeve u mišićima i bolove. Ovo stanje koje se prenosi krpeljom je vrlo ozbiljno pa ako osjećaš grčeve i druge simptoma nakon što si bila u divljini, odmah idi liječniku. 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Intenzivan trening

U današnjem svijetu svakog se potiče da vježba više te prolazi kroz sve intenzivne treninge, Crossfit, HIT i druge slične oblike. Nažalost, sav taj intenzitete može uzrokovati pretjerano vježbanje. Pretreniranost može dovesti do brojnih ozbiljnih stanja te pojačati tvoju ranjivost na ozljede. Ako nakon svakog treninga imaš jake bolove, vrijeme je da usporiš. 

Možda te zanima... Grčevi u nogama: Zašto se najčešće javljaju noću i mogući uzroci njihova nastanka Zdravlje

Grč ne prestaje i/ili se pojačava 

Ako imaš normalan grč duže od tjedan dana ili se stalno pogoršava, vrijeme je da posjetiš liječnika. Postoji dugačak popis stanja koja se mogu manifestirati u grčevima svih vrsta. Da bismo otkrili traje li tvoj predugo, evo nekoliko stvari na koje trebaš paziti. 

  1. Produljena bol - Standardni grčevi u mišićima i bolovi traju do oko 72 sata, a vrlo rijetko traju tjedan dan iako mogu ako si tek počela vježbati ili ako bol sporije prolazi. Ako osjećaš oštru i nepokolebljivu bol sedam dana, to može biti znak neke vrste ozljede. Ako se ne liječi, ozljeda može postati trajna. 
  2. Ponavljajuća bol - Ako uvijek možeš računati na to da će se grčevi vratiti, to označava kronično ili dugotrajno stanje koje nije provjereno. Na primjer fibromialgija je kronična bol koji rezultira rasprostranjenom boli, može se pojačati i dovesti do boli nakon stresnih trenutaka. Druga stanja mogu uzrokovati pogoršanje boli pri ekstremnim temperaturama, nakon razdoblja neaktivnosti. 
  3. Bol koja se pojačava s vremenom - Grčevi trebaju s vremenom smanjiti svoj intenzitet. Naravno, neke vrste boli se pogoršavaju prije nego što se smanji bol, ali ključ je u tome da se na kraju trebaš oporaviti. Ako bol ne popušta, neprestano se povećava, moraš posjetiti liječnika jer to može biti znak infekcije ili neke druge bolesti. 
  4. Bol koje se povećava aktivnošću - Ako si ikada imala neki oblik tjelesne aktivnosti dok su ti mišići još uvijek bili bolni ili skučeni, vjerojatno si primijetila da je bol gora, ali kad se tvoje tijelo dovoljno zagrije, bol se znatno manje osjeća ako nastaviš vježbati. To je normalno za standardne grčeve. Ali ako ono što imaš uzrokuje ponavljajuću bol bez obzira na to što radiš, vrijeme je da razgovaraš s liječnikom.

U većini slučajeva, grčevi u mišićima nisu razlog za paniku. Obično se rješavaju, a lijekovi protiv bolova dobro djeluju za smanjenje boli. Ali kada se bol razlikuje od tipičnog opisa grčeva u mišićima, vrijeme je da potražiš pomoć.

Možda te zanima... 5 razloga zašto ti se grče prsti na nogama i kako si pomoći Zdravlje

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.