Današnji tinejdžeri više su "zaštićeni" i manje samostalni od prethodnih generacija, a ta promjena dogodila se u trenutku kada su se pojavili pametni telefoni 2012. godine. Umjesto da izlaze s prijateljima, što prije se osamostale i presele od roditelja, tinejdžeri iGeneracije, to jest, post-tisućljetne generacije provode vrijeme na Snapchatu i to ih čini manje sretnima.
Statistika, kako je istaknula socijalna psihologinja dr. Jean Twenge za portal Atlantic, alarmantna je. Današnji 18-godišnjaci provode manje vremena izvan kuće bez svojih roditelja nego što su to činili 14-godišnjaci 2009. Broj tinejdžera koji svakodnevno provode vrijeme s prijateljima pao je za 40% između 2000. i 2015. godine.
Današnji tinejdžeri također rade manje od svojih prethodnika. Samo 55% današnjih srednjoškolaca ima poslove kada su ljetni praznici u usporedbi sa 77% tijekom kasnih 1970-ih. Također, manje ih zna voziti i ovise o prijevozu roditelja. Rjeđe i kasnije stupaju u seksualne odnose.
Ali "izolacija tinejdžera" ima strašne posljedice - postotak oboljelih od depresije i postotak samoubojstava je toliko visok da je, kaže Twenge, iGeneracija "na rubu najgore mentalne zdravstvene krize zadnjih desetljeća". Twenge kaže kako dokazi koji povezuju probleme iGeneracije i pametne telefone "ne mogu biti očitiji".
Istraživanja su pokazala kako je trošenje više vremena na društvene mreže i druge "screen" aktivnosti snažno povezano s nižim razinama sreće i jačim osjećajima usamljenosti, razinama depresije i rizikom od samoubojstva. Cyberbullying je također je jedan od glavnih problema.
Posljedice za djecu iGeneracije, kaže Twenge, bit će dugoročne. Adolescentska depresija će se vjerojatno ponoviti i u odrasloj dobi, a društvene vještine sve je teže razvijati. Srećom, čini se da se neke od najgorih posljedica koje su prouzrokovane korištenjem elektroničkih uređaja mogu ublažiti kada se koriste manje od dva sata dnevno. Roditelji koji provode kontrolu i postavljaju "umjerenu granicu" korištenja tehnologije i uređaja mogli bi uvelike pomoći svojoj djeci.