Psiha i seks Moje emocije 4250 prikaza 01. prosinca 2016.

Zaboravi na sedative, donosimo vježbe opuštanja na kauču Ljubice Uvodić Vranić!

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Mnogi se u svakodnevnom životu bore sa stresom, velikim pritiskom zbog financija, gubicima, bolestima i razočaranjima. Upravo za njih, poznata hrvatska psihologinja Ljubica Uvodić Vranić napisala je knjigu "Devet vježbi opuštanja na kauču".

Svojom knjigom, Ljubica Uvodić Vranić željela je svima dati na uvid praktične vježbe uz koje se u sat vremena može naučiti kako se opustiti, a da se pritom ne uzimaju nikakve tvari poput antidepresiva i drugih lijekova. 

"Vježbe su zdrave, ne uzimate nikakve nezdrave tvari i ne punite svoje tijelo i svoju glavu bespotrebnim i čak potencijalno opasnim stvarima", navodi Ljubica Uvodić Vranić na počeku knjige.

Također tvrdi kako vježbe opuštanja mogu pomoći da se osjećaš bolje, budeš opuštenija, smirenija i da uvijek imaš džokera u rukavu ako se dogodi nešto neočekivano. U malenoj knjižici s vježbama nalazi se njih devet, a potrebno je svega 5 do 10 dana te svaki dan 10 do 20 minuta da se nauči upotrebljavati vježbe. Ljubica Uvodić Vranić kaže kako se vježbe mogu upotrebljavati redovito i ponovno u posebnim situacijama da se spriječi stres, smanji stres ili da se lakše nosimo s posljedicama stresa.

Manji, ali učestaliji stresovi razornije djeluju na tijelo nego veliki stres

Autorica u svojoj knjizi kao treću vježbu opuštanja navodi vizualizaciju, a kako bi dobila dojam o kakvim vježbama je riječ u nastavku ti donosimo upute kako započeti vježbu vizualizacije te primjer jedne takve vježbe.

Upute za vježbu vizualizacije

Vježbu započni udobno sjedeći, najbolje dok si sama u prostoriji. Zatvori oči. Udiši zatvorenih očiju brojeći u mislima ili uz pomoć prstiju na ruci - 1, 2, 3, 4, zadrži dah na 1, 2 i izdiši brojeći 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8. Tako ponovi 16 puta.

Možeš ruke staviti i na trbuh da osjetiš kako se trbuh pomiče. Svaki izdisaj traje dvostruko duže nego udisaj. Zrak koji izdišeš čuje se kao da izgovaraš 'šššššššššš...'

Zamisli situaciju koja ti predstavlja poteškoću.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Prvi primjer vizualizacije - odlazak na kavu s osobom koju kratko poznaješ

Zatvorenih očiju počinješ zamišljati s puno detalja i od pripremnih radnji koje nisu teške. Gledaš sebe kako ulaziš u kupaonicu. Sporo se svlačiš i tuširaš. Uživaš u toploj vodi. Oblačiš svoju najdražu odjeću u kojoj se dobro osjećaš. Ne novu, nego nešto što si već isprobala i nosila te ti je udobno, nigdje te ne steže ni ne žulja. Gledaš se u ogledalo i zadovoljna si svojim izgledom. Otvaraš kućna vrata, izlaziš, zatvaraš vrata. Silaziš sporo stepenicama i izlaziš iz haustora. prolaziš pokraj dućana (cipele, cvijeće, knjižara), skrećeš, dolaziš na primjer do gradskog trga gdje ste se dogovorili. Čekaš, dolazi osoba s kojom si se dogovorila, smiješite se i rukujete. Pitaš je prihvaća li prijedlog da idete u obližnji kafić. Ulaziš, nudiš joj da bira stol, diskretno mahneš konobaru. Gledaš je u oči, naručuješ po njenoj želji, kavica, sokić. Mhm kakva kava, hvališ kavu....

I tako dalje i tako dalje... Puno detalja.

Zašto ovako radiš? Želiš da ti odlazak na kavu koji ćeš napraviti u realnosti ne bude novi događaj. Neka to ne bude prvo iskustvo. Neka to bude nešto što si već barem u mislima prošla. U mislima i u sigurnosti vlastitog doma kroz ovaj postupak koji zovemo vizualizacija.

Zamisli uvijek puno detalja. Vizualizacija znači zamišljanje budućeg događaja u sigurnoj udobnosti. Vježbaj zamišljajući događaj za koji se spremaš. Više puta. Tako kad se odlučiš na stvarni događaj, on ti neće biti nov, nego u mislima dobro prorađen.

To ne mora nužno biti odlazak na kavu, može biti zamišljanje razgovora za posao ili nekog događaja koji ti predstavlja stres.

 

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

U kojoj situaciji koristimo vizualizaciju, vježbu relaksiranja na kauču?

Onda kad se bojimo novog događaja.

Kako nam pomaže?

Pomaže ti da otkloniš strah od nepoznatog događaja. Ili barem da smanjiš strah. Ili da smanjiš osjećaj treme. 

Kako možemo obrazložiti tu pomoć?

Naravo, ne možeš sve predvidjeti. Ali preživljavanje "umjetnog" napada straha za vrijeme vježbanja, bitno će ti smanjiti neugodu ako do tog napada dođe u stvarnoj situaciji, sama ćeš se iznenaditi kako ponavljaš dio onoga što si već govorila za vrijeme vježba. Ugodno ćeš se iznenaditi i time što ćeš se bolje osjećati. Naime, nećeš biti zatečena, nećeš biti u nepoznatoj situaciji, nego u sigurnijoj situaciji bez velikih iznenađenja. Otklonit ćeš strah od nepoznatog i tremu jer to ne doživljavaš prvi put nego imaš osjećaj da si to već doživjela pa ti je lakše. 

Poze koje smiruju tijelo, ali i duh​

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.