Psiha i seks Moje emocije 15. rujna 2018.

Kako naučiti djecu da budu samopouzdana i čitaju s razumijevanjem?

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Kako razviti samopouzdanje kod djece, motivaciju za učenje i razbiti strah od javnog nastupa, o ovim problemima razgovarali smo s edukatoricom Adrijanom Škandro iz Škole Lijepog Čitanja koja nam je objasnila kakva je to škola.

Dijete s disleksijom nakon polaska u ovu školu čitalo je pred 50 nepoznatih ljudi. Adrijana nam je otkrila na koji se način radi u ovoj školi i što su njezini ciljevi. 

"Škola Lijepog Čitanja je mjesto gdje djeca mogu kvalitetno iskoristiti svoje slobodno vrijeme, gdje ih se sluša, gdje se radi na njihovom socijalnom i kognitivnom razvoju. Radionice su mjesto gdje uče tajne vještine i tehnike čitanja s razumijevanjem, jačaju samopouzdanje i razvijaju zdrav odnos prema javnom nastupu. Vježbanjem i usavršavanjem ovih vještina u najranijoj dobi doprinosimo stvaranju mladih ljudi sigurnih u sebe", rekla je. 

Škola Lijepog Čitanja namijenjena je za djecu u dobi do 7 do 18 godina, a nalazi se na dvije lokacije, Horvaćanska cesta 59, Zagreb i Zagrebačka 13, Velika Gorica. 

Dijete-Hrana Možda te zanima... 7 grešaka zbog kojih se djeca debljaju Dijeta Možda te zanima... Djeca iz skladnih obitelji jedu manje slatkiša i zaslađenih sokova Hrana

Djeca nemaju potrebu komunicirati

Adrijanin cilj i cilj Škole Lijepog Čitanja je razviti komunikaciju kod djece, a kroz nju i njihovo samopouzdanje. Upozorila je i istaknula kako današnja tehnologija i njezine mogućnosti ipak smanjuju njihovu potrebu za komunikacijom i izražavanjem vlastitog mišljenja. 

"Današnja djeca sve češće svoje slobodno vrijeme provode ispred ekrana, bez potrebe da komuniciraju ili izraze vlastito mišljenje i stavove. Time im samopouzdanje i osjećaj vrijednosti drastično pada jer, osim što ih nitko ništa ne pita, oni ni sami nemaju potrebu proizvoditi odgovore u svojoj glavi. Slušanje i dijalog kao ključ razvijanja samopouzdanja ističu mnogi dječji psiholozi, a javni nastupi bez opterećenja, treme ili odgovornosti dopuštaju djeci da prihvate svoje ja i iza svojih rečenica stoje u svim aspektima njihovih života. Umjesto da ih se ušutkuje ili da njihove rečenice u zadaćnicama, lektirama ili zadaćama mijenjaju odrasli u svoje vlastite stavove, razvija se potreba dopuštanja djece da budu mali, da na svoj način gledaju svijet te nauče i odrasle nešto. To su najvažniji i jedini trikovi", objasnila je Adrijana Škandro. 

Istaknula je da je nedostatak motivacije u današnjem vremenu vrlo često problem, odnosno da nisi jedina čijem se djetetu to događa. 

"Motivacija za učenjem česti je problem s kojim se roditelji suočavaju. Nakon što je dijete upilo informacije u školi gdje s njime rade stručnjaci, dolazi doma i od njega se zahtjeva da te informacije sada na vlastiti način razradi", rekla je Adrijana i napomenula, "roditelj, često u nedostatku vremena, nema snage s djetetom sjediti i posvetiti mu se na isti način kao što to čine u školi. No, to nije ni potrebno jer kroz igru, razgovor i komunikaciju o danu koje je dijete provelo u školi ono će samo imati potrebu školsko gradivo ispričati roditelju, a samim time i svoj dan. Kroz igru i zajedničko druženje, rješavanje zadaća i učenje postaje jednostavnije. A ako se sve to čini i u posebnom okruženju koje ne uključuje klupu i stolicu, dijete neće imati osjećaj da uči školsko gradivo, već da u prirodi sa majkom ili ocem provodi kvalitetno vrijeme i druži se", rekla je. 

Čitanjem se ne bojimo biti drukčiji 

Adrijana je objasnila važnost čitanja koja je kod djece sve rjeđa navika, ali koja može bitno utjecati na razvoj njihovog samopouzdanja, mašte i drugačije perspektive. 

"Čitanje je okidač vokabulara, razvitka apstraktnog mišljenja i razumijevanja svijeta oko sebe. Preko knjiga razvijamo maštu, no i stvaramo argumente za vlastite postupke. Učimo o tuđim unutarnjim životima, razvijamo razne perspektive i shvaćamo da postoje drugačiji od nas. Samim time, ni mi se ne bojimo biti drukčiji. Samopouzdanje raste, stvaraju se individue koje su originalne i svjesne sebe", objasnila je Adrijana.

Djevojčica koja nije dizala pogled održala javni govor

Kako bi čitanje postala želja i navika djece, u Školi Lijepog Čitanja koriste razne metode kako bi djeca razvila svoju potrebu za knjigom, a i osjećaj vlastite vrijednosti. 

"U Školi Lijepog Čitanja spajamo čitanje sa zabavom. Djeci se dopušta vlastiti odabir štiva koji ih zanima, a time im se pojačava osjećaj vrijednosti. Kroz stvaranje audio materijala gdje djeca, često prvi puta, imaju priliku čuti sebe i svoj glas razbija se barijera straha. Pljesak ulijeva hrabrost, a vrednovanje njihovih odabira i interesa razvija motivaciju i potiče kreativnost. Kroz dosadašnje iskustvo na Zimskim te Ljetnim kampovima Škole Lijepog Čitanja pokazalo se kako pet dana u prirodi uz rekreaciju, audio tehnologiju i mnoštvo knjiga daje velike rezultate u javnom govoru, a i u komunikaciji onih najmlađih. Djeca su učila nove vještine, pisala, otkrivala što njihov glas može te su upoznavali sebe i svoje sposobnosti. Primjera je mnogo…Dijete koje je noć prije kampa plakalo majci jer ima strah zbog disleksije na kampu je ustalo i pred 50 nepoznatih roditelja pročitalo ulomak iz knjige s osmijehom na licu i s osjećajem ponosa. Djevojčica koja nije dizala pogled u susretu sa starijima zavezala je repić, stala pred publiku i dignutog pogleda radosno saslušala svoj glas na mikrofonu. Nikada sa naših kampova ne izađemo bez suznih očiju…što od edukatora, što od roditelja, što od djece. I sve su to suze radosnice", ispričala je Škandro. 

Posjetite Piknik za školarce 15. rujna na Zagrebačkom Velesajmu. Na Piknik sve djevojčice mogu doći uređene kao princeze. Mi ćemo ih na Pikniku dodatno urediti i pripremiti im s Janom pravi princess party i poticati ih da budu što jesu i da razvijaju sve svoje talente.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.