Kad nešto shvatimo osobno, obično nas to jako muči i predstavlja nam veliki problem koji može trajati danima, tjednima, čak i duže. Otkrit ćemo ti kako se obraniti od toga.
Šefica je izbacila sav svoj bijes na nas, prijateljica je opet uvrijeđena i ne želi razgovarati... Pogledaj kako se možemo „obraniti“ od raspoloženja drugih.
Svatko ima svoju istinu
Vjerujemo da se sva energija na ovom svijetu odnosi na nas osobno. Međutim, činjenica je da je svaka osoba s kojom imamo posla prije svega zaokupljena sobom. Ne bude se ujutro svi s blistavim samopouzdanjem i s ciljem da promatraju slabosti drugih.
Svatko prvo procjenjuje sve što se događa prema vlastitoj pozadini. Mi smo samo dio velike zagonetke i stoga ne moramo povezivati svu krivnju, sve pogreške i svako loše raspoloženje sa svojim vlastitim postupcima.
Ne gledaj samo na rane
Svaka osoba ima različite rane na koje reagira. Na primjer, neki su ljudi osjetljivi kada je u pitanju njihov izgled, drugi stalno sumnjaju u svoju asertivnost na poslu. Sada smo fiksirani te u svakodnevnom životu stalno imamo na umu te rane i samo čekamo da ih netko potvrdi i da nas bocne. Umjesto toga, trebali bismo biti realni u pogledu situacije. Najbolje je napraviti korak unatrag i pokušati sagledati situaciju što je moguće nepristranije.
Biti neovisna
Samopouzdanje ne znači ništa drugo nego imati dobru svijest o sebi, odnosno, najprije voljeti sebe. Naime, najvažnija potvrda ne dolazi izvana. Nije važno imamo li 200 lajkova na svojoj objavi na Facebooku, je li šef pohvalio naš rad ili nam je partner navečer rekao „volim te“.
Trebaš naučiti više akceptirati sebe samu. Na primjer, s odlukom da damo jasne izjave, da slijedimo svoj poziv, da se ne sramotimo i još mnogo toga. Oni koji to uspiju, postaju neovisni o mišljenjima drugih pa su stoga i opušteniji kada kritika dolazi od drugih osoba.
Budi sama primjer drugima
Veliki Mahatma Gandhi rekao je ukratko: „Budi sama sebi promjena koju želiš na ovom svijetu.“ Tko god želi da se drugi bolje ophode prema njemu, trebao bi biti dobar i prema bližnjima. Jer ono što pošaljemo, to i dobijemo nazad. A prva promjena mogla bi biti češće se smijati.
Rješavanje sukoba
Ostali nas ne mogu uvijek pročitati i znati što mislimo. Stoga bismo se trebali pozabaviti stvarima koje nas muče i povrjeđuju. Svaka konstruktivna rasprava oslobađa. Kritike druge osobe važno je zapakirati u „ja-poruke“ i ne doživljavati ih kao optužujuće. Dakle, „Nisam razumio na što si mislila…“ ili „Tvoja me primjedba povrijedila…“, umjesto „Uvijek su svi loši prema meni“.
Ono što se ne može promijeniti, bolje je ostaviti na miru
Postoje situacije koje su zapele u slijepoj ulici. Kolerični šef neće se bitno promijeniti, a egocentrični prijatelj vjerojatno neće biti pažljivi slušatelj. U ovom slučaju treba imati hrabrosti i izvući posljedice. Svaki posao, svako prijateljstvo, svaka veza ima svoje vrijeme. Nešto traje jako dugo vremena, drugo više ne odgovara nakon nekoliko godina. Kako bi se to prepoznalo, potrebno je prevladavanje. To pomaže osloboditi se trajne negativne energije i početi iznova.