Ljepota i relax 1827 prikaza 26. veljače 2015.

PMS otkriva što te tišti

Well-Uspr_1
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Eterična ulja kao što su muškatna kadulja, slatki komorač, geranij i ruža utječu na proizvodnju hormona i pomažu ublažavanju simptoma PMS-a. Period pred menstruaciju je poput povećala jer naglašava emocije koje ignoriramo tijekom ostalog dijela ciklusa, tvrdi Petra Brzović, aromaterapeutkinja

Aromaterapija se smatra jednom od najuspješnijih metoda za pomoć kod menstrualnih problema, trudnoće i menopauze. Mnoga eterična ulja pomažu regulirati lučenje hormona, opuštaju ili podižu raspoloženje ili su korisna za smanjenje napetosti uzrokovane stresom koji često prati simptome. Eterična ulja kao što su jasmin i ruža imaju općenito osnažujuće djelovanje na reproduktivni sustav žena. 

Uloga estrogena i progesterona u ženskom ciklusu

Dva najvažnija ženska hormona su estrogen i progesteron. Oni nastaju u jajnicima u periodu od puberteta do menopauze. Stvaraju se ciklički, tako da u prvoj polovici menstrualnog ciklusa prevladava estrogen, dok u drugoj prevladava progesteron. Njihova je osnovna uloga u poticanju sazrijevanja i omogućavanju normalne funkcije ženskih unutrašnjih i vanjskih spolnih organa i razvoju drugih spolnih obilježja, regulaciji menstruacijskog ciklusa, oplodnje i trudnoće. No, osim toga, budući da se prenose krvlju kroz cijeli organizam djeluju, između ostalog, na kosti, dojke te izlučivanje tekućine iz organizma. U sljedećih nekoliko kolumni posvetit ću pažnju ženskom zdravlju te najčešćim tegobama s kojima se žene susreću kako bih ti pomogla da upoznaš svoje tijelo i poruke koje ti ono šalje.

Bergamotom i ružom ublaži depresiju

Predmenstrualni sindrom (PMS) je periodičan poremećaj kojeg karakteriziraju fizička i emocionalna uznemirenost nekoliko dana prije menstruacije. Simptomi PMS-a su zadržavanje tekućine, nadutost, osjetljive grudi, povećanje težine, zatvor, nesanica, glavobolja i promjene raspoloženja. Razna eterična ulja i aromaterapeutske tehnike su vrlo uspješne u smanjenju tegoba, a nekad i u njihovu uklanjanju, iako se za najveći uspjeh preporučuje kombinacija aromaterapije i promjene u prehrani - smanjenje unosa soli, masnoća životinjskog porijekla, rafiniranog šećera, crvenog mesa i mliječnih proizvoda, a povećanje unosa hladno prešanih biljnih ulja i sjemenki kao i prakticiranje joge, šetnja i plivanje.

Uporaba slatkog komorača, borovice, ružmarina i geranija u masaži i/ili limfnoj drenaži može znatno smanjiti zadržavanje tekućine u organizmu. Eterična ulja kao što su muškatna kadulja, slatki komorač, geranij i ruža utječu na proizvodnju hormona te su stoga dragocjena za tretiranje stanja PMS-a. Bergamot, rimska kamilica i ruža ublažavaju stanje depresije i iritiranosti. Kako bi se PMS uspješno tretirao putem aromaterapije potrebno je svakodnevno koristiti mješavinu od bilo kojih gore navedenih eteričnih ulja u ulju noćurka (omjer 40 kapi eteričnih ulja na 100 ml ulja noćurka). Ta mješavina se može koristiti kao ulje za njegu tijela ili ju je moguće dodavati u kupku (jedna jušna žlica na kadu punu vode).  Saznaj više o odgađanju menstruacije.

Obloge od ricinusova ulja

Također je izvrsno raditi obloge od ricinusova ulja koje je potrebno zagrijati te toplo umasirati u donji dio trbuha, leći i držati topli ručnik preko trbuha 20 minuta svaki dan tjedan dana prije menstruacije. To je izvrsna prilika da odvojiš vrijeme za sebe i introspekciju. Važno je da se svaka od nas fokusira na ono što je naglašeno tokom dana pred menstruaciju. Osobitu pažnju posveti emocijama koje izlaze na površinu i na ono s čim su povezane jer one mogu poslužiti kao vodič prema neriješenim stvarima koje nosimo u sebi.

PMS kao signal iz podsvijesti

Budući da je menstrualni ciklus osjetljiv sustav, on može upozoriti ženu na njene potrebe i služiti kao sustav za rano upozoravanje važno za njeno cjelokupno zdravlje. Na PMS možeš gledati kao na način na koji ti tijelo dostavlja informacije iz tvoje podsvijesti. Period pred menstruaciju je poput povećala jer naglašava emocije koje ignoriramo tijekom ostalog dijela ciklusa. Umjesto da na PMS gledaš kao na nešto čega se trebaš riješiti radije na njega gledaj kao na signal iz podsvijesti da na nešto trebaš obratiti pozornost ili da imaš neke potrebe koje nisu zadovoljene.

Smjernice za samopomoć

Ono što možeš učiniti kako bi upoznala svoje tijelo, poruke koje ti šalje i omogućila si da živiš zdravo

Vodi dnevnik svaki dan tijekom ciklusa kako bi upoznala svoje tijelo i poruke koje ti šalje s posebnom pažnjom na fizičke simptome, emocije, misli i ponašanje. Ne moraš odvajati puno vremena za pisanje dnevnika, važno je da je redovito. Nekad ćeš imati potrebu zapisati samo dvije, tri riječi, a ponekad dvije do tri stranice.

  • Napravi crtež, kolaž ili neko drugo umjetničko djelo koje predstavlja tebe i tvoje vrijeme prije menstruacije.
  • Odgovori na sljedeća pitanja: (Ova pitanja si možeš postaviti dok držiš topli oblog od ricinusova ulja na trbuhu)
  • Što bih voljela raditi prije i tijekom menstruacije da ne moram voditi brigu o drugima?
  • S čime se suočavam pred menstruaciju?
  • Što me uznemirava?
  • S čim se suočavam dok krvarim ili imam bolove?
  • Što trebam emocionalno?
  • Kakav je moj odnos prema mom tijelu?
  • Da imam hrabrosti izraziti se, što bih rekla mom nadređenom/suprugu/svekrvi?

Ovo su neke od smjernica za početak, a ja ti stojim na raspolaganju, ako se želiš dublje posvetiti sebi i svom zdravlju kroz terapiju, jogu i radionice.

Još kolumni Petre Brzović pročitaj ovdje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.