Ljepota i relax Wellness 889 prikaza 29. svibnja 2016.

Hodanjem po oblutcima otjeraj stres

Stopalau
1/2
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ako ideš na more iskoristi priliku i prošetaj plažom bosih nogu, a jednako korisna će ti biti i šetnja po oblutcima pored jezera. Osim što hodanje po kamenju ima pozitivne učinke na zdravlje, šetnja uz more ili jezero će te opustiti i pomoći ti da umiriš um, a to su potvrdila i istraživanja 

Veći dio godine smo u zatvorenoj obući, tako da je toplo vrijeme idealna prilika da konačno "oslobodiš" svoja stopala. Prema studiji objavljenoj u "Journal of the American Geriatrics Society" starijim osobama koje su redovito hodale po neravnim površinama ( u obući i bez nje) izmjeren je niži krvni tlak nego onima koje su hodale samo po ravnim površinama ili uopće nisu bile fizički aktivne. Razlike su postale mjerljive nakon 16 tjedana tijekom kojih su vježbači hodali po kamenju tri sata tjedno.

Jača mentalne i fizičke sposobnosti

Isto istraživanje pokazalo je da su se osobama koje su hodale po kamenju osim nižeg krvnog tlaka, poboljšale cjelokupne mentalne i fizičke sposobnosti. Refleksologija, ili terapija zona, postupak je masaže, stiskanja ili guranja dijelova stopala (a ponekad i šaka i ušiju), s ciljem postizanja blagotvornog djelovanja na ostale dijelove tijela, ili radi poboljšavanja cjelokupnog zdravlja pojedinca. Refleksologija potječe iz drevnih kultura Egipta i Kine. Moderna refleksologija uvedena je 1913. godine u Sjedinjenim Američkim Državama od strane otorinolaringologa Williama H. Fitzgeralda, i doktora Edwina Bowersa. Fizgerald je tvrdio kako je primjena pritiska imala anestetičko djelovanje na druge dijelove tijela.

Refleksologija je kasnije dodatno razvijena od strane Eunice D. Ingham, medicinske sestre i fizioterapeutkinje,  1930. i 1940. Eunice Ingham je tvrdila kako su stopala i šake posebno osjetljivi, i preslikala je čitavo tijelo u "reflekse" na stopalima. U ovom je vremenu "terapija zona" preimenovana u refleksologiju. Današnji refleksolozi u Sjedinjenim Američkim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu često uče Inghamine metode, iako postoje i neke nedavno razvijenije metode.

Bosim stopalima do opuštenosti

Ako si bosa već time činiš dobro za svoje zdravlje, naravno moraš paziti da hodaš po mjestima gdje nema stakla ili drugih opasnih predmeta. Prema studiji objavljenoj u specijaliziranom časopisu za pedikuru "The Foot" otkriveno je da su stopala nezdravija što su duže u obući. Istraživanje je također pokazalo da su ljudi iz plemena koja nisu nosili cipele u odnosu na Europljane koji su ih nosili imali zdravija stopala.Za hodanje po oblutcima nema nekih posebnih pravila. I zato izuj cipele i prošetaj po prvoj plaži.

Pročitaj kako se možeš riješiti grčeva u mišićima.

Komentar kineziologa

Krešimir Šoš, kineziolog i instruktor Feldenkrais metode o dobrobitima hodanja po oblutcima rekao je: 'Kad sam bio dijete sjećam se da su bili rijetki oni koji su u razredu na sistematskom pregledu imali "ravna stopala". Danas je situacija obrnuta, rijetki su oni koji ih nemaju. Po mome mišljenju razlog je upravo dugo boravljenje u obući, posebno onoj s "anatomskim ulošcima". Ulošci imitiraju svod stopala, podupiru mišiće i tako zapravo omogućuju mišićima da ne rade ništa, da budu bez funkcije. Zamisli da staviš ruku u gips i da mišići ne rade ništa, jedini mogući ishod je gubljenje funkcije i atrofija mišića koja u konačnici onemogućava neuro-mišićno sazrijevanje.

Čovjek se u svom svakidašnjem kretanju zapravo odupire i prilagođava sili gravitacije. Prilikom stajanja, hodanja i trčanja su upravo stopala ta koja prva šalju kinestetičku informaciju o položaju tijela u odnosu na podlogu i gravitaciju. Neki od razloga skolioze kralježnice leže upravo u ravnim stopalima. Hod po oblutcima apsolutno pozdravljam, jer upravo kontakt s neravnom i pomičnom podlogom može pomoći osjetilnu stimulaciju i mišićnu adaptaciju. Kvalitetna pokretljivost stopala direktno utječe na držanje cijelog tijela, u praksi dosta pažnje poklanjam tome kroz specifične feldenkrais vježbe', zaključio je Krešimir Šoš. Više o Feldenkrais metodi koja njeguje prirodan pokret potraži na www.prirodanpokret.hr

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.