Hrana Hrana kao lijek 5431 prikaza 21. kolovoza 2016.

Mali, ali vrijedni prehrambeni trikovi protiv upala i bolova u tijelu

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Neredovita i nedovoljna hidracija dovodi do dehidracije, a to se manifestira glavoboljom, mučninama, vrtoglavicama... Voda otklanja toksine i nusprodukte probave koji, nakupljeni u tijelu, mogu izazvati upalni proces.

  • Poznato je da se đumbir i kurkuma preporučuju pri ublažavanju mučnine i probavnih smetnji. Gingerol, kurkumin i kapsaicin aktivni su spojevi u đumbiru, kurkumi i kajenskim papričicama te djeluju protuupalno i antioksidativno. Tako znatno mogu pridonijeti snižavanju razine bola. 
  • Danas je unos nezasićenih masnih kiselina, posebice omega 3 koje djeluju protuupalno, znatno smanjen jer je hrana prezasićena omega 6 masnim kiselinama. Stoga smo i skloniji upalama. Da biste postigli balans, preporučuje se jesti morsku ribu što češće, a tu su još i lanene te chia sjemenke kao biljna alternativa omega 3 masnim kiselinama.
  • Bjelančevine su odgovorne ne samo za izgradnju, nego i za zacjeljivanje organizma. Jedite češće bjelančevine iz biljnih izvora, poput mahuna, graha, leće, orašastih plodova i sjemenki. Riba je odličan izvor lako probavljivih proteina, a pri tome je izvor omega 3 masnih kiselina, koje djeluju protuupalno. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.