Hrana 3907 prikaza 11. ožujka 2016.

4 doručka za zdravlje i energiju

Zobena_Kasa
Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Sigurno si već naučila kako je doručak najvažniji obrok u danu i da nikako ne smiješ preskočiti obrok na početku dana. Često nemamo vremena ujutro ustati dovoljno rano kako bi pripremili doručak, a onda se događa najgore - odlazimo na posao praznog želuca. Kada iz kuće kreneš bez doručka, šećer u krvi je na iznimno niskoj razini i vrlo lako ćeš doći u napast da na brzinu pojedeš neku slanu ili slatku grickalicu, u svakom slučaju nešto nezdravo

Kako bi sačuvala zdravlje i spriječila nakupljanje kalorija, svakako doručkuj te imaj na umu da je važno što ćeš izabrati za taj obrok. Bitno je da obiluje bjelančevinama, vlaknima i drugim esencijalnim hranjivim tvarima koje će te što duže zadržati sitom i punom energije. I sami znamo kako je teško naći vremena za pripremu kvalitetnog doručka pa ti donosimo par ideja.

Svježa salata od voća

Jabuku bi zasigurno trebala uključiti u svoj doručak i kombinirati s ostalim voćem. Ona je uvijek dobar izbor jer postoji veliki broj sorti jabuke te su dostupne tokom cijele godine. Imaju osvježavajući, slatko-kiseli okus, a zbog velikog udjela pektina (netopivog vlakna koje bubri u doticaju sa vodom) u želucu stvara osjećaj punoće i sitosti. Ovisno o sezoni možeš uključiti svoje nadraže voće. Banana je također cijele godine prisutna u prodaji, a bogata je vitaminom B i kalijem. Ujedno sadrži triptofan koji tijelo pretvara u serotonin koji je poznat po tome da ima utjecaj na opuštanje i poboljšanje raspoloženja što znatno doprinosi smanjenju stresa. U svoju salatu možeš dodati kivi, jagode, grožđe, naranče ili šumsko voće, sve ovisno o sezoni i dostupnosti voća.

Omlet od jaja, šampinjona i sira

Jaja služe kao bogati izvor proteina te posjeduju A i B kompleks vitamina, ali visoki sadržaj kolesterola. Stoga pripremi omlet od jednog ili najviše dva jaja. Zapravo je bjelanjak puno zdraviji. Pokušaj nabaviti svježa jaja s malih obiteljskih farmi jer sadrže puno više korisnih sastojaka nego ona od kokoši koje su zatvorene u krletkama. Ako ne voliš sir i šampinjone, jaja možeš pomiješajte s malo maslinovog ulja, papra, poriluka, brokule i luka ili nekog drugog povrća.

Posni sir

Svježi obrani sir sadrži najmanje 18 posto suhe tvari i najviše jedan posto mliječne masti, a u pravilu bi trebao biti proizveden od posebno odabranog obranog mlijeka. Posni sir stoga ima malu kalorijsku vrijednost i veoma nizak sadržaj masnoće, dok kvalitetan udio kalcija, magnezija, fosfora, kalija, i bjelančevina osigurava rast, razvoj i zadovoljenje potreba organizma. Odlična stvar kod posnog sira je ta to se može kombinirati uz voće popust banana, jabuka pa čak i ananasa. Može se konzumirati i s paprikom narezanom na kockice ili ako nema svježih paprika, moguće je dodati malo crvene paprike u prahu. Isto tako je dobra kombinacija uz jaja ili kao namaz u kombinaciji s tunom, špinatom ili avokadom. Odličan je uz zobene pahuljice.

Zobene pahuljice

Najbolje je koristiti prave, a ne instant pahuljice. Zob obiluje vlaknima koja usporavaju probavu ugljikohidrata čime se smanjuje razina šećera u krvi te na taj način javlja osjećaj sitosti. Pored vlakana, zobene pahuljice predstavljaju i izvrstan izvor kompleksnih ugljikohidrata, a najbolje od svega je da u samo 100 g sadrže 347 kcal. Sadrži i proteine te beta glukan, a visokovrijedna vlakna koja su topiva u vodi ujedno snižavaju kolesterol i sprječavaju apsorpciju masti u crijevima. Mogu se kuhati u vodi, mlijeku ili nekom biljnom napitku. Mogu se jesti i bez kuhanja, a u jutarnju kašu od zobenih pahuljica mogu se dodati banane, jabuke, šumsko voće ili neko drugo sezonsko voće po ukusu. Ako želiš nešto još jednostavnije, umjesto svježeg voća mogu se dodati sušene grožđice, šljive ili neko drugo voće. Tvoj doručak će biti još finiji i hranjiviji ako dodaš sjeckane orahe, bademe ili indijske oraščiće. Kada u svoju zdjelu ubaciš sve sastojke, možeš ih preliti mlijekom (kokosovim, zobenim, bademovim ili kravljim) a kombinacija s kefirom će ti se možda isto svidjeti. 

Pogledaj rezultate nove studije o mršavljenju i doručku!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.