Fitness 1785 prikaza 01. listopada 2013.

15 pravila za trening rekreativaca

Trbuh-O
1/2
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Svakodnevno veliki broj rekreativaca traži savjet o tome kako izgledati i osjećati se bolje, kako imati bolju izdržljivost, snagu i općenito kondiciju. Zbog toga sam odlučio napisati članak o svim dobrobitima, ciljevima i mogućnostima treninga za one kojima je cilj dobra tjelesna forma, odnosno vrhunski izgled te vrhunske sposobnosti

U svom radu s rekreativcima vjerujem u sve navedeno, a njihovi rezultati i napredak najbolja su garancija onome što propagiram i kako živim. Trenirajući vrhunske sportaše 15 godina (nogometaše, tenisače, MMA borce) i dovodeći ih u vrhunsku formu, sada ta znanja i metode prenosim u rad s rekreativcima.

U treningu i radu sa svakim rekreativcem i sportašem trudim se omogućiti sljedeće:

  1. Izgled te sposobnosti - Trudim se omogućiti da se uz odličan izgled razviju i vrhunske sposobnosti. Namjera ovoga je spriječiti da osoba izgleda izvana dobro, a ne posjeduje dovoljno dobru izdržljivost, snagu, fleksibilnost i koordinaciju. Često rekreativci razvijaju samo izgled, a zanemare druge sposobnosti što nikako nije dobro jer će se kad-tad raspasti. Jak si koliko ti je jaka najslabija karika.
  2. Brzi rezultati i metode treninga - Često se događa da rekreativci provode metode za koje treba puno više vremena, a dobiju slabe učinke. To je kao da koristiš kompjuter iz 2002., dok drugi koriste najnoviji. Iako oba rade, zapitaj se koji je brži i bolji. Netko će tako  napredovati brzo, netko sporije, ali sve se može postići. Nitko mi ne može reći da se u mjesec dana ne mogu napraviti drastične promjene jer znam da mogu. Za nešto više će trebati više vremena, ali to je na tebi. Ja ću samo pokazati najbolji put. Pobjednici traže načine, a gubitnici razloge.
  3. Tehnika izvođenja vježbi - Jako puno rekreativaca nepravilno izvodi vježbe i tako ne mogu dobiti dovoljno dobre efekte. Zapitaj se izvodiš li dovoljno dobro mrtvo dizanje ili neke druge vježbe. Neki također često koriste samo jednu tehnologiju treninga i iste rekvizite, a na to se tijelo adaptira i stoga nema napretka. Ako stalno radiš iste vježbe, ista ponavljanja i koristiš iste rekvizite, zapitaj se trebaš li nešto promijeniti. Sigurno trebaš jer ako stagniraš, nešto ne valja. Ako se ne otisneš od obale, nećeš otkriti nešto novo.
  4. Užitak u vježbanju - Često je rekreativcima trening opterećenje, dosadan im je i naporan, a tako ne treba biti. Osim toga, uvijek možeš reći s kojim rekvizitima želiš raditi više, a s kojima ne želiš uopće. Nemoj zaboraviti da postoji više puteva ako želiš doći na vrh planine. Na treningu trebaš biti sretna i treba ti biti zanimljivo. Ako nije tako, tada nije dobro. Kod mene je jako bitna atmosfera jer smatram da se moraš osjećati pozitivno kako bi mogla više izvući iz sebe. Trener ti treba pomoći probiti neke granice koje u principu ne postoje, koje si postavila sama ili ih je okolina oko tebe postavila. Iznenadit ćeš se kada shvatiš što si sve u stanju postići. Prepreke su samo ono što vidiš kada izgubiš pogled na svoje ciljeve.
  5. Žene i trening - Postoje neke razlike u treningu muškaraca i žena zbog drugačije građe tijela, ali svi mogu postići ciljeve koje žele trenirajući na vrlo sličan način. Često žene rade slabe 'alibi' treninge jer misle da tako trebaju trenirati žene, ali to nije istina. 
  6. Muškarci i trening - Budi pravi muškarac, budi sposoban. Neka se vidi u tvome stavu, ponašanju i spremnosti da se možeš brinuti za sebe i ljude oko sebe. Nemoj biti u takvom stanju da ti je teško podignuti kofer, trčati za tramvajem ili napraviti neki fizički posao. Bez obzira na to baviš li se nekim intelektualnim radom, bez obzira na to jesi li znanstvenik ili direktor u firmi, tvoja je zadaća da možeš i budeš fit. Muškarac mora napraviti što muškarac mora napraviti.
  7. Vlastiti primjer - Trener mora biti u dobroj formi i dobro izgledati jer ako ne može pripremiti sebe, kako će tek pripremiti tebe. Ne treba trener izgledati kao prvak u bodybuildingu ili trčati maraton ili dizati u bench pressu 200 kilograma, ali mora biti u formi i mora biti pokazatelj kako treba izgledati. S kim se družiš - takav si. Budi promjena koju želiš vidjeti na drugima.
  8. Odabir trenera - Vrlo je bitno pogledati životopis trenera jer ti treba trener koji je educiran, prati trendove, ima strast za treningom, stalno se usavršava i živi to što radi. Moraš od trenera u svakom trenutku dobiti odgovore i objašnjenja o tome što treniraš i kamo ideš. Trebaš imati povjerenja u trenera kako bi se stvorila prava kemija između vas jer tako možete zajedno napraviti čuda. Vjeruj mi, prošao sam taj put sa svojim klijentima i mnogo smo postigli. Trebaš vjerovati da tvoj trener čini prave stvari za tebe, da te neće povrijediti i da neće pretjerati s treniranjem. Vrhunski trener inspirira vježbače. U priručniku za američke marince na prvoj stranici piše: Vodi od naprijed.
  9. Vrhunski sport i rekreacija - Sve više se koriste metode kondicijske pripreme vrhunskih sportaša u radu s rekreacijom. Ono što djeluje kod vrhunskih sportaša, djelovat će i kod rekreativaca. Većinu mojih rekreativaca pitaju u teretani kojim sportom se bave, a neki su čak i spremniji od vrhunskih sportaša. Sve je moguće i nema opravdanja da se nešto ne može. Ljudi se u invalidskim kolicima penju na planine, ljudi bez ruku i nogu pobjeđuju u hrvanju. Ako oni mogu to, onda se i ti možeš dovesti u dobru formu. Ne prihvaćam ne mogu i neću već samo mogu, želim, moram.
  10. Prehrana i dodaci prehrani - Rezultati se mogu postići tako da se postepeno i polako mijenja način prehrane bez drastičnih dijeta, bez ograničavanja hrane i uskraćivanja užitka samom sebi. Moguće je. Kako bi se pravilno hranila ne trebaš patiti, hrana je lijek.
  11. Razlozi za nevježbanje - Na svaki razlog koji rekreativac navede kao izliku da ne može vježbati, ja ću mu dati 10 razloga zašto vježbati i 10 načina kako vježbati. Uvijek se može vremenski posložiti kada ti odgovara trening. Kad su moji sportaši ili rekreativci na odmoru ili na putu, šaljem im treninge putem e-maila kako bih provjerio provode li sve kako treba. Ako postoji volja, nađe se i način.
  12. Godine - Zašto čovjek ne bi mogao dobro izgledati i biti u dobroj formi u četrdesetoj? Ima toliko mnogo žena koje u četrdesetima izgledaju bolje nego u svojim dvadesetima. Ima li nešto ljepše od toga da je muškarac zreo, a izgleda tjelesno odlično kao da ima dvadeset? To je moguće. Tko ne vjeruje, neka dođe ili neka mi se javi da mu pošaljem fotografije takvih ljudi. To nije nemoguće. Život nije stao u tridesetoj i nije opravdanje da si u braku ili da puno radiš pa da zato možeš biti izvan forme i nesretna zbog toga. To su lažna opravdanja. Trebaš se samo prelomiti. Reci da, ja to mogu.
  13. Plaža - Možemo pričati koliko god želimo o tome da izgled nije bitan, a opet se većina boji odlaska na plažu i panično vježba mjesec dana prije odlaska na more. Kreni sada, dovedi se u formu i zablistaj na plaži. Vjeruj da je vrlo lijep osjećaj kad te muškarci i žene na plaži gledaju s divljenjem i kad se ugodno osjećaš u svome tijelu. To nije ništa loše, nije egoistično. Tvoje tijelo je hram.
  14. Posao i veze - Ako si u boljoj formi, bit ćeš uspješnija u poslu. Osim što ćeš imati više energije i moći raditi više, ljudi će te drugačije doživljavati. Mnoga istraživanja su potvrdila da kada netko tko u odličnoj formi drži prezentaciju, ljudi ga bolje prihvaćaju. Također ćeš imati više uspjeha kod suprotnog spola. Što je primjerice godina dana rada u odnosu na cijeli život? Što je sat vremena dnevno u odnosu na cijeli dan? Svako od nas ima jednaku količinu vremena na raspolaganju - 24 sata dnevno. Na tebi je odluka kako ih iskoristiti. Napravi prvi korak. 
  15. Zdravlje - Na kraju je najbitnije zdravlje. Sada si možda zdrava i ne razmišljaš o tome, ali situacija je slična kao s autom koji voziš, a imaš neki kvar - s vremenom se počne više kvariti. Ako ga na vrijeme servisiraš i popraviš, bit ćeš sretna. Postavi si pitanje želiš li živjeti dugo ili želiš živjeti dugo i kvalitetno. Zapamti da sve dolazi na naplatu. Sve se u životu plaća i za sve se dobije nagrada ili kazna. Nemoj svojim zdravljem platiti nevježbanje.

Ovo su pravila i istine u koje vjerujem u svome radu te se nadam da sam i u tebi probudio motivaciju za početkom ili ozbiljnijim nastavkom vježbanja. Sada je na tebi korak da odabereš svog partnera i trenera, koji će u ostvarivost tvojih ciljeva vjerovati jednako kao i ti. Najbolji trenutak za početak promjene je upravo sada.

Pročitaj kakve vježbe prof. kineziologije Marino Bašić savjetuje za besprijekorna leđa te zašto preporučuje trening Christine Aguilere.

  • Default avatar -
    postarica

    Odmah sam si zapisala natuknice u mobitel, da ih imama pri ruci kada mi pobjegne volja!

  • Default avatar -
    Ivanaa

    Predivan članak, jako motivirajuće djeluje na onoga tko čita. Ovo bi trebao pročitati svatko tko još uvijek nalazi izgovore za vježbanje. Takvi ne znaju što propuštaju!

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.