Dijeta 664 prikaza 25. rujna 2014.

Top 5 alternativa šećeru

Shutterstock_152400596
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Dobro je poznato da imamo urođenu sklonost slatkoj hrani još od najranijih dana života. Borba protiv neodoljive želje za slatkim zalogajima nije laka, zahtjeva motivaciju i disciplinu, ali je uz malo planiranja zadatak znatno lakši. Nutricionistica Mršavimo zajedno kluba, Sandra Krstev Barać, donosi ti popis namirnica kojima možeš zamijeniti korištenje šećera.

Izbacivanje toksičnog šećera

Potpuno izbacivanje šećera iz prehrane najbolji je način borbe protiv ovisnosti o šećeru, no u većini slučajeva teško provediv cilj. Stoga je najbolji put do života bez šećernih poslastica postupno smanjivanje njihovog unosa kako bi se osigurala psihička i fizička prilagodba organizma na život bez slatkog „sedativa“. Jedan od učinkovitih načina je pronalazak alternativa običnom šećeru. Primjerice med, javorov i agavin sirup su prirodna sladila koja, iako su sačinjena od jednostavnih šećera, ipak nude neke nutritivne prednosti.

Namirnice koje zamjenjuju šećer

  • Med je izvrsna zamjena za šećer u gotovo svim receptima. Ako u receptu stoji da treba upotrijebiti jednu žlicu šećera, bit će dovoljno pola ili tri četvrtine žlice meda. Za svaku žlicu šećera koju ste zamijenili, treba smanjiti količinu tekućine za jednu četvrtinu žlice.
  • Javorov sirup odlično pristaje u kolače i pite, slatke kaše, kremaste deserte i kao preljev za palačinke i voće. Pritom se u receptu 1 šalica šećera zamjenjuje s 2/3 do 3/4 šalice javorovog sirupa, a potrebno je i smanjiti udio tekućine.
  • Stevia ne sadrži kalorije, ali pripazite da u omiljenu slasticu dodate tek male količine jer je 300 do 400 puta slađa od konzumnog šećera.
  • Voćni pire od banana i jabuka može zadovoljiti želju za slatkim, a istovremeno osigurati mnoštvo vlakana, vitamina i minerala.
  • Agavin sirup sadrži 70 % fruktoze i 20 % glukoze što ovom sladilu osigurava izrazito sladak okus te niži glikemijski indeks. Odlično pristaje u razne napitke te kremaste deserte, pudinge i kaše.

Sve na jednom mjestu

Za još ovakvih savjeta, kao i potpuni plan prehrane i tjelovježbe, učlani se u Mršavimo zajedno klub. Tamo ćeš na raspolaganju također imati podršku tima stručnjaka s područja nutricionizma, kineziologije i psihologije. Više o Klubu saznaj ovdje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.