Dijeta Mršavimo zajedno 10590 prikaza 10. lipnja 2018.

Veliki apetit: Zašto su neki stalno gladni i kako glad staviti pod kontrolu?

Foto: Thinkstock

Većina je vjerojatno u nekom životnom trenutku osjetila glad koju je teško zadovoljiti. Još više hrane nije rješenje, osobito ako takvo stanje potraje. Stalna glad i žeđ mogu biti jedan od simptoma šećerne bolesti, pa provjeri razinu šećera u krvi i eliminiraj mogućnost da je riječ o nekoj zdravstvenoj tegobi.

Moguć odgovor, kad su žene s takvim problemom u pitanju, jest da pate od hormonalnih oscilacija, na primjer predmenstrualnog sindroma. Trenutačno zadovoljavanje dugoročno vodi ka problemima s težinom i zdravljem općenito. Zato je važno što prije osvijestiti u čemu bi mogao biti uzrok stalne gladi.

U svakom obroku potrebno je jesti bjelančevine

"Najveći je problem što se s obrokom ne unose sva tri važna makronutrijenta: ugljikohidrati, masti i proteini, a to je baza zdrave prehrane. Većina ljudi jede obroke koji se sastoje samo od ugljikohidrata i ne unosi dovoljno proteina ili masti. Kad gledamo dnevnike prehrane ljudi koji nam dolaze jer bi željeli smršavjeti, vidimo da ne jedu proteine koje bi trebalo uključiti u svaki obrok", ističe mr. nutricionizma Lovorka Štlajt...Pušači završavaju svoju priču ranije nego što bi trebali. Neka ovo bude prvi dan tvog sretnijeg života. Možeš ti to!

 | Author: Shutterstock Foto: Shutterstock

Dugo se smatralo da će te riža, tijesto i kruh držati dugo sitima. No rafinirani ugljikohidrati prošli su proces u kojem su im uklonjene ljuskice i ostalo je samo unutarnje srce puno šećera. Malo je toga ostalo za probavu, a šećer se brzo oslobodi u krvotok. Inzulin uklanja taj šećer iz krvi, a slijedi osjećaj gladi ubrzo nakon toga. Stoga ih što prije zamijeni složenijim cjelovitim varijantama poput smeđe riže, tjestenine i kruha, ali i povrćem, kao što su bundeva ili slatki krumpir, koji daje dulji osjećaj sitosti.

Možda te zanima... Liposukcijska dijeta: Iskustva poznatih i što se zaista može postići Dijeta

Možda te zanima... SOS dijeta za sve koji su u panici prije ljeta + primjer jelovnika Dijeta

Namirnice koje kontroliraju glad

Ako si stalno gladna, vjerojatno će ti biti zanimljive i chija sjemenke, pune proteina i omega-3 kiselina, koje upijaju 10 puta više vode nego što su teške. Zato će te već i mala porcija zasititi. Za njih naša sugovornica mr. Štlajt kaže da su prehrambeni hit. "Praktične su i u dodiru s tekućinom stvaraju tu pudingastu strukturu. Možeš ih dodati voćnom soku za međuobrok ili pojesti za doručak. Ali ne moraš odmah u prodavaonicu po njih, zadovoljavajući međuobrok imamo i u svom podneblju, a to su orašasti plodovi i voćke. Možda osjećaš glad jer si zapravo žedna."

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Naša sugovornica ističe da katkad pogrešno percipiramo da smo gladni, a zapravo tijelo treba tekućinu, pa najprije popij čašu vode i vidjet ćeš nestaje li potreba za jelom: "Dobro je znati da biljni čajevi ili oni od svježe metvice suzbijaju apetit, ali kava će ga potaknuti. Jedi mnogo povrća i voća koji sadrže mnogo vode kao što su naranče, jabuke ili krastavac jer će održati razinu hidracije."

Nedovoljan broj obroka i sna potiču apetit

"Ljudi često imaju prevelike razmake među obrocima. Organizmu treba hrana svaka dva do tri sata. Dakle, treba pojesti tri glavna obroka i dva međuobroka. Za glavne obroke pazi da imaju zastupljena sva tri glavna makronutrijenta, a međuobrok mogu biti orašasti plodovi ili voćka", savjetuje mr. Štlajt.

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

Istraživanja pokazuju da će oni koji spavaju manje od šest sati na noć više jesti jer nedostatak sna ometa mehanizam odgovora leptina i grelina; povećava hormon gladi grelin i smanjuje leptin. Smatra se da jedu više da naknade umor i pospanost sljedećeg dana. Zato razmislite o navikama spavanja, s naglaskom na opuštanju na kraju dana.

Ako te uhvati glad prije spavanja, evo što je najbolje pojesti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.