Dijeta Mršavimo zajedno 10. lipnja 2018.

Veliki apetit: Zašto su neki stalno gladni i kako glad staviti pod kontrolu?

Foto: Thinkstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Većina je vjerojatno u nekom životnom trenutku osjetila glad koju je teško zadovoljiti. Još više hrane nije rješenje, osobito ako takvo stanje potraje. Stalna glad i žeđ mogu biti jedan od simptoma šećerne bolesti, pa provjeri razinu šećera u krvi i eliminiraj mogućnost da je riječ o nekoj zdravstvenoj tegobi.

Moguć odgovor, kad su žene s takvim problemom u pitanju, jest da pate od hormonalnih oscilacija, na primjer predmenstrualnog sindroma. Trenutačno zadovoljavanje dugoročno vodi ka problemima s težinom i zdravljem općenito. Zato je važno što prije osvijestiti u čemu bi mogao biti uzrok stalne gladi.

U svakom obroku potrebno je jesti bjelančevine

"Najveći je problem što se s obrokom ne unose sva tri važna makronutrijenta: ugljikohidrati, masti i proteini, a to je baza zdrave prehrane. Većina ljudi jede obroke koji se sastoje samo od ugljikohidrata i ne unosi dovoljno proteina ili masti. Kad gledamo dnevnike prehrane ljudi koji nam dolaze jer bi željeli smršavjeti, vidimo da ne jedu proteine koje bi trebalo uključiti u svaki obrok", ističe mr. nutricionizma Lovorka Štlajt...Pušači završavaju svoju priču ranije nego što bi trebali. Neka ovo bude prvi dan tvog sretnijeg života. Možeš ti to!

 | Author: Shutterstock Foto: Shutterstock

Dugo se smatralo da će te riža, tijesto i kruh držati dugo sitima. No rafinirani ugljikohidrati prošli su proces u kojem su im uklonjene ljuskice i ostalo je samo unutarnje srce puno šećera. Malo je toga ostalo za probavu, a šećer se brzo oslobodi u krvotok. Inzulin uklanja taj šećer iz krvi, a slijedi osjećaj gladi ubrzo nakon toga. Stoga ih što prije zamijeni složenijim cjelovitim varijantama poput smeđe riže, tjestenine i kruha, ali i povrćem, kao što su bundeva ili slatki krumpir, koji daje dulji osjećaj sitosti.

Možda te zanima... Liposukcijska dijeta: Iskustva poznatih i što se zaista može postići Dijeta

Možda te zanima... SOS dijeta za sve koji su u panici prije ljeta + primjer jelovnika Dijeta

Namirnice koje kontroliraju glad

Ako si stalno gladna, vjerojatno će ti biti zanimljive i chija sjemenke, pune proteina i omega-3 kiselina, koje upijaju 10 puta više vode nego što su teške. Zato će te već i mala porcija zasititi. Za njih naša sugovornica mr. Štlajt kaže da su prehrambeni hit. "Praktične su i u dodiru s tekućinom stvaraju tu pudingastu strukturu. Možeš ih dodati voćnom soku za međuobrok ili pojesti za doručak. Ali ne moraš odmah u prodavaonicu po njih, zadovoljavajući međuobrok imamo i u svom podneblju, a to su orašasti plodovi i voćke. Možda osjećaš glad jer si zapravo žedna."

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Naša sugovornica ističe da katkad pogrešno percipiramo da smo gladni, a zapravo tijelo treba tekućinu, pa najprije popij čašu vode i vidjet ćeš nestaje li potreba za jelom: "Dobro je znati da biljni čajevi ili oni od svježe metvice suzbijaju apetit, ali kava će ga potaknuti. Jedi mnogo povrća i voća koji sadrže mnogo vode kao što su naranče, jabuke ili krastavac jer će održati razinu hidracije."

Nedovoljan broj obroka i sna potiču apetit

"Ljudi često imaju prevelike razmake među obrocima. Organizmu treba hrana svaka dva do tri sata. Dakle, treba pojesti tri glavna obroka i dva međuobroka. Za glavne obroke pazi da imaju zastupljena sva tri glavna makronutrijenta, a međuobrok mogu biti orašasti plodovi ili voćka", savjetuje mr. Štlajt.

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock Položaj u kojem spavaš važan je za tvoje zdravlje jer utječe na sve, od mozga do crijeva

Istraživanja pokazuju da će oni koji spavaju manje od šest sati na noć više jesti jer nedostatak sna ometa mehanizam odgovora leptina i grelina; povećava hormon gladi grelin i smanjuje leptin. Smatra se da jedu više da naknade umor i pospanost sljedećeg dana. Zato razmislite o navikama spavanja, s naglaskom na opuštanju na kraju dana.

Ako te uhvati glad prije spavanja, evo što je najbolje pojesti.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.