Dijeta i fit i cheat 04. kolovoza 2020.

Postigla si određenu težinu (plato) i kilogrami više ne idu dolje, što učiniti?

Foto: shutterstock

Powered by:

zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Plato u mršavljenju je faza kada se nakon određenog broja izgubljenih kilograma kazaljka na vagi prestane pomicati prema dolje, a to zna biti vrlo frustrirajuće pogotovo za osobe koje se strogo drže svog dijetnog plana. Plato može potrajati od nekoliko dana do nekoliko mjeseci.

Česti razlozi dosezanja platoa

Prema riječima stručnjaka, ova situacija nije nimalo neobična jer kako se tvoja težina smanjuje i sastav tijela mijenja, mijenjaju se i tvoje nutritivne potrebe. Nekoliko je razloga za dosezanje platoa:

  • Kako ti se težina smanjuje, ne gubiš samo masnoću, već i malu količinu mišića. Procjenjuje se da oko 25 % tjelesnog tkiva izgubljenog tijekom mršavljenja dolazi iz mišića. Budući da su mišići presudni za dobar rad metabolizma, njihov gubitak ga može usporiti. Trening snage može pomoći očuvanju i izgradnji mišića kako bi se metabolizam ponovno ubrzao.
  • Teorija zadanih vrijednosti tvrdi da tijelo prirodno pokušava održati težinu koja mu najviše odgovara. Ako, uvijek prestaneš mršavjeti kad dosegneš određeni broj kilograma, možda je tvoje tijelo doseglo svoju zonu komfora, a daljnje mršavljenje obično nakon nekog vremena rezultira ponovnim povratkom na tu težinu. 
  • Za održavanje niže težine možda će ti trebati manje kalorija ili više fizičke aktivnosti. To je najvjerojatniji uzrok platoa. Osim toga, gotovo je nemoguće smršavjeti bez vježbanja. Mnogi se znanstvenici slažu da je vježbanje jedan od najvažnijih faktora hoće li netko uspjeti zadržati stečenu težinu.
  • Ostali čimbenici koji mogu utjecati na gubitak kilograma uključuju probleme sa štitnjačom ili nadbubrežnom žlijezdom, lijekove, trudnoću, dojenje, menopauzu i prestanak pušenja.

Ipak, najčešći razlog za dosezanje platoa je popuštanje discipline što se reflektira u povećanom unosu kalorija ili smanjenom intenzitetu vježbanja.

Možda te zanima... Top 5 proteinskih smoothiea s kojima možeš zamijeniti jedan obrok Dijeta

Kako ponovno početi mršavjeti?

Prihvati činjenicu da su zastoji u mršavljenju potpuno normalni i moguće je da ćeš u dijetu i način vježbanja trebati unijeti određene promijene kako bi se proces ponovno pokrenuo. Također je važno da vratiš odlučnost i disciplinu kakvu si imala na početku. Jedna od bitnijih stvari koje treba imati na umu je da je početni gubitak kilograma značajniji jer se osim masnoća izgubi i dosta vode i zato su početni rezultati očaravajući. Međutim, da bi se izgubio jedan kilogram tjedno potrebno je potrošiti 3 500 kalorija, a to nije jednostavno. Slijedi ove savjete i probit ćeš plato:

Možda te zanima... Keto dijeta i dalje najpopularnija, otkrivamo važne prednosti i nedostatke Dijeta
  • Vježbaj, više mišića, brži metabolizam. Ovo je najvažniji korak za gubitak kilograma. Nađi način da uvedeš više aktivnosti u svoj život, umjesto da si zadaš nerealna očekivanja. Počni s treninzima snage nekoliko puta tjedno. Mišićno tkivo je metabolički aktivnije od masnoće i pomaže sagorjeti više kalorija.
  • Provjeri svoje količine porcija. Možda je vrijeme da opet važeš hranu.
  • Zapiši ili osvijesti što si sve pojela i popila u jednom danu.
  • Važi se jednom tjedno, ako to radiš češće može biti kontraproduktivno.
  • Provjeri jesu li tvoji ciljevi za mršavljenje realni. Možda je vrijeme da se prebaciš na održavanje težine umjesto da težiš većem gubitku kilograma.
  • Nađi nove recepte u skladu sa svojom dijetom. Demotivirajuće je jesti stalno istu hranu.
Upoznajte nove PIK pureće šunke – svaka je puna proteina, lagana i fina! Saznajte više!

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.