Dijeta 01. prosinca 2009.

Mitovi o prehrani i dijeti

Debljina-Dijeta-Zk
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Da li je večera glavni neprijatelj naše linije, kakve veze ima čokolada s debljinom, koja je razlika između smeđeg i bijelog šećera, i  koje masnoće trebaš izbjegavati otkriva ti poznati nutricionist dr. Ignac Kulier

Je li crno vino zdravo?

Crno vino je prema brojnim znanstvenim istraživanjima najzdravije prirodno piće kada se dnevno konzumira u umjerenim količinama 1-2 čaše, budući da sadrži cijeli niz zaštitnih čimbenika - bioflavonoida otopljenih u alkoholu. Što je vino tamnije toliko je bolje. No obzirom da sadrži 10-14% alkohola, može stvarati ovisnost.

Je li kolesterol iz jaja opasniji od kolesterola iz ostalih namirnica?

Nije u pitanju kolesterol koji dolazi izvana putem hrane već je u pitanju metabolizam kolesterola i sposobnost tijela da se obrani od oksidacije kolesterola koji tada postaje podmukao i opasan, tj. taloži se u obliku plakova. Prema tome zvanična preporuka - ne više od dva žumanjka tjedno nema nikakvog uporišta.

Što je nezdravije maslac ili margarin?

Premda je maslac bio 30-tih glavni "Pedro" za zdravstvene probleme zbog sadržaja zasićenih masnoća, nevidljivi krivac je margarin koji sadrži transmasne kiseline. Razne degenerativne bolesti i rak izazivaju transmasne kiseline a ne zasićene masne kiseline.

Da li čokolada deblja ili ne?

Čokolada i debljina nemaju nikakve veze jer se jednostavno ne može pojesti u količinama koje bi doprinjele debljini. Ona jest kalorična zbog mliječne masti, ali to nije presudno za dnevni unos kalorija i debljinu

Šečer izaziva dijabetes?

Ako nemaš dijabetes šećer ga neće izazvati ni nakon dulje upotrebe jer ne spada u visoko glikemične namirnice. Opasnost se krije u fruktoznom sirupu kojim se slade gazirani napitci.

Mršavim uz kruh

Izbjegavaj ugljikohidrate (kruh) ako želiš mršaviti?

Naravno,  to nije točno. Prije ugljikohidrata pa i kruha, važnije su masnoće i organske kiseline koje donose 9 kcal odnosno 7 kcal po gramu za razliku od ugljikohidrata koji donose najviše 4 kcal/gramu.

Masnoće

Sve masnoće su opasne?

Naprotiv, masnoće su tijelu neophodno potrebne za otapanje vitamina ADEK te za strukture mozga i nervnog tkiva.

Osobito su potrebne mononezasićene i omega-3 masne kiseline. Međutim, kad se pretjeruje, masnoće mogu izazvati cijeli niz zdravstvenih problema.

Mudrost se sastoji u kombiniranju masnoća biljnog i životinjskog podrijetla te onih iz morskih plodova.

Smeđe je zdravije

Smeđi šećer je zdraviji od bijelog šećera?

Smeđi šećer nije ništa drugo do bijeli šečer obojen melasom i po ničemu nije zdraviji od bijelog šećera premda je takvo uvjerenje vrlo rašireno pa se tako uz kavu servira kao 'zdravija' varijanta zaslađivača.

Djeca su hiperaktivna zbog šećera?

Kalifornijski pedijatar dr. Feingold objavio je osamdesetih godina rad o tome i ljudi su to prihvatili 'novo pod gotovo'.

Kasnija istraživanja pogotovo ona iz 2007., pokazala su da je hiperaktivnost djece vezana uz neke aditive iz gaziranih napitaka i snack proizvoda kao što su umjetne boje i konzervans natrijski benzoat.

Pokusima je dokazano da znakovi prestaju čim se osigura izolacija djece od takvih proizvoda.

Smeđa jaja su zdravija od standardnih bijelih jaja?

Nema nikakvih dokaza za razlike u kakvoći i hranjivoj vrijednosti jaja s tamnom ljuskom u odnosu na jaja s bijelom ljuskom.

Ta je predrasuda tvrdo uvriježena kod domaćica koje prave kolače. Međutim, razlika u kvaliteti postoji između tamnijeg i svjetlijeg žumanjca.

Riba i kava su štetne?

Izbjegavaj ribu jer je puna živinih spojeva?

Nije točno. Ribu i morske plodove treba jesti u svakoj prilici zbog sadržaja fosfatida i omega-3 masnih kiselina, a živinih spojeva ima samo u jezerskoj i manje riječnoj ribi i to ne u nas već u SAD-u i Kanadi.

Kava je otrov i treba ju obilaziti u širokom krugu?

Kada se konzumira u umjerenim količinama kava nije opasna već je naprotiv korisna kao antioksidans i blagi stimulator. Kava nije dobra u kombinaciji s cigaretom i za starije osobe.

Žvakaća guma

Žvakaća guma se probavlja 7 godina?

Žvakaća guma se sastoji od topivog i netopivog dijela. U prvom su šećeri, arome i dodaci, a u drugom tzv. gumena baza koja daje plasticitet.

Topivi dio se apsorbira, a plastična baza koja može biti prirodna i sintetska neprobavljena izlazi van s stolicom već nakon 24 sata.

Ljepljenje za dijelove probavnih organa i probava od sedam godina su plod ljudske mašte.

Preskoči večeru?

Nije točno premda treba znati da navečer treba konzumirati najtanji obrok po kalorijama tijekom dana.

Zašto? Ide se na spavanje i energija nije potrebna što znači da će se sav višak istaložiti u trbušno salo. Masna jela i puno alkohola nisu preporučivi za večernji obrok (umaci s vrhnjem, palačinke s orasima, sladoled).

  • Default avatar -
    biljanaiguga

    http://5afdb19b.linkbucks.com pogledajte neke savete za zdravo mrsavljenje

  • Default avatar -
    MissNina1905

    ma pustite vi dijete, treba samo večeru izbacit, a doručak i ručak jest sve što želiš (naravno u granicama normale). ako ti se ne da vježbat ili bacat novce na sprave i teretane, joge, piletese itd onda popodne izać u šetnju s prijateljicom/mužem/dečkom i piti puno vode (1,5-3l dnevno).može bit i čaj nezaslađeni, ne znam cedevita, šumeći vitamini...nekad kad me uhvati volja pitam muža da zajedno sa mnom vježba neke lagane vježbice prije spavanja 20ak min. tu čitam recepte za dijete ma jooj, dok ja nabavim sve te sastojke rikula začinjena ekstra djevičanskim maslinovim uljem s dodatkom bosiljka,integralna kriška kruha s tofuom, svježu koromaču!!?? šta se koromača ne stavlja u rakije? al nema veze... treba samo imat čvrstu volju i želju za mršavljenjem.

  • Default avatar -
    SNJESKA1

    Evo da se i ja priključim diskusiji. Prije mjesec dana sam krenula na recimo dijetu, točnije promjenila sam način prehrane. Do tada sam preko dana oko 11h pojela sendvič, kada bi došla sa posla oko16h pojela što je skuhano za taj dan i baš bi me negdje oko 20h uhvatila ona največa glad pa bi smišljala što da pojedem a da ne deblja. U glavnom što god da bi pojela poslije bi me pekla savjest. Sve u svemu stalno recimo kao pazim a kile se same slažu. Ali eto kao što sam rekla prije mjesec dana odlučila sam se promjeniti način ishrane. Izbacila sam bijeli kruh, bijelu rižu, bijelu tjesteninu i sve zamjenila integralnim. Također sam i obroke sa tri dovela na pet do šest, znači oborici su svaka dva sata ali svaki drugi obrok je voče. U jutro u 8h popijem čaj, u 10h popijem čaj sa integralnim prepečencom namazanim sa sirnim namazom ili pekmezom bez šečera, pa u 12h voče, zatim u 14h kuhano (izbjegavam masnoče) u 16h opet voče i u 18h zobene pahuljice sa sojinim mlijekom. Poslije još pojedem vočku ili popijem čaj ako sam baš gladna ali to je u glavnom to. Da još sam uvela i svakodnevno vježbanje sa Renatom i to je to. Skinula sam 5 kila u mjesec dana. Možda Vam se to čini malo ali mislim da je to pravi put do skidanja kila bez povrata.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.